Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.rec.dom
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: blat do łazienki
References: <54cf3767$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
<54cf9664$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
<54cfa9e0$0$2166$65785112@news.neostrada.pl>
<54cfc0f8$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
<54cfc5f2$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<54cfd5f6$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54d0865f$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54d0c2a4$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54d1454a$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: : : :
Date: Tue, 3 Feb 2015 23:41:33 +0100
User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 45
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1423003293 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2198 77.253.217.116:37989
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:139063
Ukryj nagłówki
Pani Ewa napisała:
>> Wszystkich tych rad oczywiście nie czytałem, ale chodząc po różnych
>> marinach widzę, że znajomość konserwacji drewna amatorom armatorom
>> dziś jest mało potrzebna. Drewno, to najwyżej w takich co bardziej
>> luksuśnych jednostkach.
>
> I to może dawać do myślenia, na przykład - że są jednak pewniejsze
> i łatwiejsze do utrzymania materiały do kontaktu z wodą.
"Kontaktu z wodą" w sensie nurzania się w morzu? Jasne, że są i to od
dawna, choć początki zmian były trudne. Tu warto wspomnieć gościa, co
to pierwszy wpadł na pomysł, by statki i okręty budować ze stali i od
razu postanowił podzielić się tą ideą z wysoką komisją admiralicji
Jej Królewskiej Mości. Pierwsza reakcja była mniej więcej taka -- "pan
posłucha, milordzie, co ten dżentelmen opowiada -- chce budować okręty
ze stali; głupiec nie wie, że od razu zatoną, bo żelazo jest cięższe
od wody". Od tego czasu minęło sporo lat, obok stali zaczęto używać
też plastiku, szkła, a nawet betonu i czort jeden wie czego jeszcze.
Drewno w tych zastosowaniach w ogóle przestało się liczyć.
To, co widać, używane jest tylko do wykończenia wnętrz i pokładów,
czyli kontakt ma najwyżej z wilgocią. I choć do tego też są pewniejsze
i łatwiejsze do utrzymania materiały, to drewno jest tam wciąż i ma
świadczyć o "znamionach luksusu".
>> Natomiast spotkałem jednego takiego, co sobie zbudował coś, co wygląda
>> jak nie przymierzając jakaś Santa Maria Kolumba. Kolibie się to teraz
>> po Adriatyku, ale gdy budował to u siebie w ogródku, to ze swoim
>> dziełem wyglądał jak jakis Noe.
>
> Podejrzewam też, że takie drewniane jachty wymagają częstej i specjalnej
> pielęgnacji, żeby nie wyglądały jak tamten z poprzedniego linka.
I to nieustannej. Zresztą nie jestem do końca przekonany, czy wspomniany
Noe wszystko tak uczciwie od początku do końca wystrugał z drewna. Pod
wodą może być coś z bardziej współczesnego materiału.
Jarek
--
Transatlantyki na oceanach
A krążowniki w rejsach ćwiczebnych
Każdy z nich musi mieć kapitana
Nasz kapitan też jest potrzebny
|