brokuly

1. Data: 2004-02-05 20:44:21

Temat: brokuly
Od: "Magda Franczyk" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
jedzenie ich z oliwa i parmezanem...A przeciez to takie smaczne warzywo
:-)))

Pzdrwm.

Magda.

1. Data: 2004-02-05 20:55:01

Temat: Re: brokuly
Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda Franczyk" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
> jedzenie ich z oliwa i parmezanem...
Na cieplo:
brokuly ugotowac na poltwardo
do polania: na patelni zrumienic platki migdalowe albo migdaly pokrojone w
'slupki', dodac ze 2 lyzki masla i rozpuscic, dodac mniej wiecej lyzke soku
z cytryny

Na zimno, dla lubiacych dziwne kombinacje smakowe:
brokuly jak wyzej
pol puszki filetow anchois jak najbardziej rozdrobnionych (widelcem
rozdziabanych)
2-3 zabki czosnku
sok z 1/2 cytryny
2 lyzki dobrej oliwy
troche swiezo zmielonego pieprzu
wymienione wyzej skladniki starannie zmieszac
tym sosem polac brokuly

Inne sugestie sama chetnie przeczytam :-)

Pozdrawiam
Magdalena

---

1. Data: 2004-02-05 21:03:29

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
> jedzenie ich z oliwa i parmezanem...A przeciez to takie smaczne warzywo
Pyszne sa brokuly zapiekane pod beszamelem (np. z kalafiorem
jeszcze), w salatce makaronowej z sosem jogurtowo - czosnkowym. Mozna zrobic
zupe - krem z brokula (genialna z czosnkowymi grzankami). Mozna podzielic je
na male kawalki i z oliwa i czosnkiem potraktowac jako sos do makaronu na
cieplo. Albo jako przystawke polane sosem serowym, udusic z papryka, zrobic
brokomole (to wiem z grupy). Pisac dalej?

pozdrawiam
ZG

1. Data: 2004-02-05 21:04:44

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
> jedzenie ich z oliwa i parmezanem...A przeciez to takie smaczne warzywo

No to z czosnkiem na masełku podprażonym...

Albo zupa:
"Kaczan" (a najlepiej 2) brokułowy na plasterki, poddusic na masełku,
zmiksować.
Różyczki, podziubane na drobno, krótko ugotować.
Przyrządzić klarowny wywar jarzynowy z klasycznej włoszczyzny (na oko, nie
za duzo, żeby zupa nie była za rzadka).
Wlać mix kaczanowy do wywaru, zabielić śmietaną, wrzucić różyczki brokułowe
(ja nie wrzucam wszystkich, bo nie lubię zup, w których staje łyżka).
Gotowe...
W wariacjach mozna dodać np. przesmażone paski z boczniaków albo shitake
(chociaz tych ostatnich to mi szkoda, za dobre są, żeby je mieszać z
czymkolwiek) albo stare dobre grzanki z białego pieczywa pokrojonego w
kostkę i zrumienionego na maśle (samo zdrowie :) )
A jeśli zupa wydaje się za rzadka, to (poza zmiana proporcji oczywiście)
można zmiksować trochę mrożonego zielonego groszku - oczywiście rozmroziwszy
go uprzednio...... np. w odrobinie wywaru z jarzyn.
Pozdrawiam, Agata.

1. Data: 2004-02-05 21:09:13

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Albo zupa:
<ciach bardzo zachęcający przepis>

Ja do zupy dodaję na końcu starty żółty ser. Dużo. :-)

Hania

1. Data: 2004-02-05 21:39:36

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-05 21:44:21 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Magda Franczyk* skreślił te oto słowa:

> Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
> jedzenie ich z oliwa i parmezanem...A przeciez to takie smaczne warzywo
> :-)))

Moze kurczak z brokułami?
W ostatnim "Sol i pieprz" był przepis na kurczaka z brokułami i kalafiorem,
ale podaje przepis tak jak go pozmienialam, zeby był smaczny :)

Brokuły mrozone - paczka zblanszowac przez 3 minuty. Odcedzic.

Poza tym piersi z kurczaka pokroic na spore kawałki, posolic, posypac
imbirem, obtoczyc w mące.
Piersi tak przygotowane na patelnie, smazymy na złoty kolor.
Wyjmujemy kurczaka, dajemy na ten sam tłuszcz rozyczki brokułow - tak ze 3
minuty, dolewamy wywaru warzywnego (spokojnie moze byc normalny rosol, a
jak komus nie przeszkadza bulion z kostki), i te brokuły w tym rosole
(troche mniej niz szklanka) trzymamy, nastepnie dodajemy kurczka.
To w przepisie kazali doprawic imbirem, ale ja uzylam sosu
sojowo-imbirowego TaoTao, co IMO sprawilo ze danie stalo sie nieco
ostrzejsze niz mialo byc w oryginale.
Nastepnie dodajemy kwasna smietane - ze 4 duze łyzki, i dokladnie
rozprowadzamy.
Pozaprzepisowo doprawilam to słodką papryką i białym pieprzem (zeby nie
bylo jałowe).
Sos nie za bardzo chcial zgestniec, wiec zagescilam odrobiną mąki ( ale
naprawde odrobiną).
I tak chwile to sie jeszcze dusiło.

Do tego był ryż.

I poniewaz mielismy do zuzycia marchewke, to jeszcze byla marchewka
ugotowana ( na pol twardo) a potem wymieszana z rozpuszczonym masłem i
miodem, i posypane to drobno posiekana pietruszką.

Porcja z 2 piersi (ok 40g) i torebki brokułow, byla zdecydowanie za duza
dla dwójki (która zwykle duzo je) - mysle ze 3 osoby najadłyby sie
spokojnie.

Proporcjami piers-brokuły mozna spokojnie żonglowac, pamietajac o tym, ze
głowna nutą w sosie jest własnie ta brokułowa.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-02-06 01:01:36

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
> jedzenie ich z oliwa i parmezanem...A przeciez to takie smaczne warzywo
====
Zupka (tzw. krem) z brokułów:
http://ww2.tvp.pl/tvppl/1181,2003120571484.strona.
Mój patent polega na dodaniu do miksowania lekko podduszonej na maśle
cukinii (pół cukini na jeden duży brokuł. Bardzo wydelikaca i uszlachetnia
smak.

waldek
=====

1. Data: 2004-02-06 08:23:22

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
> jedzenie ich z oliwa i parmezanem...A przeciez to takie smaczne warzywo
> [...]
Czy to jest ciekawy przepis to nie wiem, skopiowałam go z mojej stołówki w
pracy, u mnie w domu chwalą. A robię tak: kalafiora i brokuła (brokułę?) gotuję
na lekko chrupko, majonez robię nieco bardziej kwaśny i pieprzny (można do
kupnego dodać soku z cytryny i popieprzyć go), do majonezu dodaję sporo
usiekanego koperku. Takim sosem zalewam podzieline na różyczki kalafiorna z
brokułem (jak się robi z mrożonki, trzeba uważać, żeby tych warzyw nie
rozgotować) i w zasadzie to już można jesć. Ale, można do tego dołożyć groszek
lub kukurydzę lub jajo na twardo dość grubo posiekane (lub oznacza tu, jak to w
logice, iż może wystąpić dowolna kombinacja tych dodatków)
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-02-06 08:47:38

Od: "Mich'ata " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może brokuy z fetą?:)

Lekko obgotowujemy brokuły (można zrobić na parze)
i studzimy. Dodajemy fetę pokrojoną w kostkę.
Przygotowujemy sos smietanowo/jaogurtowo-majonezowy
Do sosu dodajemy pieprz, czosnek(przynajmniej 2 ząbki to będzie wyrazisty)
oraz pokrojony koperek. Zalewamy sosem borkuły z fetą i odstawiamy
do lodówki na jakiś czas by się przegryzło.

Pyszne z pieczonym udkiem kurczaka:))
Pozdrawiam,
Mich'ata

1. Data: 2004-02-06 08:48:35

Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda Franczyk" <
> [...]
> Poszukuje jakichs ciekawych przepisow na brokuly...Znudzilo mi sie juz
> jedzenie ich z oliwa i parmezanem...A przeciez to takie smaczne warzywo

poszukaj na goglach , podawałam jakiś czas temu potrawkę z łososia i
brokułów -nie pamiętam w tej chwili dokładnego przepisu

pozdr,dorcia

wpadki kulinarne
czy ktos mi moze podac ciekawy przepis na ciasto z jabłkami??
jak zrobic dobre ciasto z jabłkami??
juz nie mam sily, pomozcie...
dziecięce ciasteczka - help