brokuły na ostro

1. Data: 2004-03-30 14:17:07

Temat: brokuły na ostro
Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś z Was probowal moze robic brokuły na ostro z chili, curry,pomidorem
i czyms jeszcze. Wlasnie nie wiem z czym jeszcze. Kiedyś jadlam było bardzo
dobre, ale przepisu nie pamietam :(

Pozdrawiam
Aśka

1. Data: 2004-03-30 23:40:02

Temat: Re: brokuły na ostro
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Mar 2004 16:17:07 +0200, "Asia Kopiczyńska"
<a...@i...pl> wrote:

> [...]
>i czyms jeszcze. Wlasnie nie wiem z czym jeszcze. Kiedyś jadlam było bardzo

A nie taniej stary zmywak na ostro?
Przeciez jak sie nawali tyle ostrosci co piszesz to smak brokul w tym
zginie - rownie dobrze moana kartofla przyprawic albo wspomniany
zmywak...

--
Darek

1. Data: 2004-03-31 05:53:39

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <4...@n...tpi.pl> Dariusz K. Ladziak wrote:
> [...]

> Przeciez jak sie nawali tyle ostrosci co piszesz to smak brokul w tym
> zginie - rownie dobrze moana kartofla przyprawic albo wspomniany

Mania przyprawiania wsystkiego czym się tylko da jest typowa dla
początkujących kucharzy. Jest tylko nadzieja, że niektórzy z nich z
czasem wyjdą z okresu szaleństwa podniebienia, a wyrobiwszy sobie smak
zaczną subtelniej przyprawiać swoje potrawy. Dlatego też, chociaż
czasem wydaje mi się, że walę głową w mur, od czasu do czasu krytykuję
tu takie dziwaczne propozycje. Bowiem, chociaż w jednej czy drugiej nie
ma nic złego, to gdy pojawiają się stale i w większej liczbie, to
zaczyna to sprawiać wrażenie, że to reguła, że na tym polega dobra
kuchnia.

Władysław

1. Data: 2004-03-31 14:29:24

Od: <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ma nic złego, to gdy pojawiają się stale i w większej liczbie, to
> zaczyna to sprawiać wrażenie, że to reguła, że na tym polega dobra

Może przyprawianie na ostro to mania początkujących kucharzy. Można sie
spierać. Akurat ja jadlam w Indiach takie brokuły i były wyśmienite.
Chciałabym jednak wiedziec dokładnie jak je zrobic. Kuchnia indyjska jest
zupelnie inna niz nasza, ale mnie bardzo przypadła do gustu.
Poza tym własnie jem szpinak na ostro i jest wysmienity. Normalnego szpinaku
przyrzadzanego na sposob Polski nie zjem.
A co ciekawe tam tak przyrzadzony szpinak jest przysamkiem nawet dla dzieci.

Pozdrawiam
Aśka

1. Data: 2004-03-31 15:10:49

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Nie jestem zwolenniczką brokuł, ale uwielbiam szpinak.
Dodaję masło roztarte z mąką,rozmiażdżony czosnek, sól, pieprz...
Jaka jest ta Twoja rewelacja?
Pozdrawiam! Marianka

1. Data: 2004-03-31 16:15:22

Od: <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marianka" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie jestem zwolenniczką brokuł, ale uwielbiam szpinak.
> Dodaję masło roztarte z mąką,rozmiażdżony czosnek, sól, pieprz...

Ciekawe przepisy, ilosci były podane w wątku "Szpinak na ostro", zachęcam do
spojrzenia.
Ja podsmazam czosnek,cebule, dodaje starty imbir, szpinak, pomodor, jogurt,
curry, chili, sól.

1. Data: 2004-03-31 18:18:11

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c4ekmm$5tm$1@nemesis.news.tpi.pl> wrote:

> Może przyprawianie na ostro to mania początkujących kucharzy.

Czy ja napisałem, że na ostro? Chodzi mi o wszelkie obfite i często
nadmierne przyprawianie, prawda, że często ostre, w czym lubują się
początkujący.

>Można
> sie spierać.

Właśnie, po to ta lista.

> Akurat ja jadlam w Indiach takie brokuły i były
> wyśmienite. Chciałabym jednak wiedziec dokładnie jak je zrobic.
> Kuchnia indyjska jest zupelnie inna niz nasza, ale mnie bardzo
> przypadła do gustu.

To akurat druga cecha początkujących kucharzy i smakoszy -- fascynacja
kuchniami egzotycznymi. Kuchniami, nota bene, których nie jesteśmy w
stanie u nas wiernie naśladować, a których często po prostu nie
rozumiemy.

> Poza tym własnie jem szpinak na ostro i jest
> wysmienity.

Nie wątpie. Ale szpinak w ogóle jest zwykle wyśmienity.

> Normalnego szpinaku przyrzadzanego na sposob Polski nie
> zjem.

A co to jest dla Ciebie "szpinak przyrzadzany na sposob polski"?

>A co ciekawe tam tak przyrzadzony szpinak jest przysamkiem nawet
> dla dzieci.

Nie widzę powodu, by szpinak, jakkolwiek przyrządzony, nie miał być
przysmakiem dla dzieci.

Władysław

1. Data: 2004-03-31 21:09:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <2...@n...onet.pl> Marianka wrote:
> Hej!
> Nie jestem zwolenniczką brokuł,

Wiem, że się czapiam, ale to już po raz kolejny pisze tu ktoś "brokuł"
zamiast "brokułów". Przepraszam i postaam się w przyszłości nie zwracać
uwagi na takie drobiazgi.

Władysław

1. Data: 2004-03-31 23:59:03

Temat: Re: Re: brokuły na ostro
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar 2004 18:18:11 GMT, Wladyslaw Los <w...@o...pl> wrote:

[...]
>A co to jest dla Ciebie "szpinak przyrzadzany na sposob polski"?

To moze ja wyjasnie:

Szpinak:

Mrozimy.
Siekamy.
Mrozimy.
Rozgotowujemy.
Mrozimy.
Ucieramy.
Ni, nie mrozimy.
Robimy zasmazke bez zasmazania z maki w ilosci nie mniejszej niz ilosc
szpinaku.
Dodajemy niezasmazona zasmazke.
Gotujemy zeby sie nam zasmazka rozkleila (czy ja nie pomylilem
przepisu z przepisem na klej do tapet? Nie nie pomylilem, chyba ze
klej do zielonych tapet, do innych sie nie nadaje)
Dodajemy cale jajo (z bialkiem, na surowo)
Dalej rozgotowujemy zeby z bialka wlokniste gluty powstaly.
Zabielamy maka (bo przeciez zasmazki bylo malo...).

I na koniec straszymy biedne przedszkolaki ze jak znakomitego i
zdrowego szpinaku nie zjedza to pojda do kata...
I potem zdziwienie ze spora czesc narodu ma traumatyczne wspomnienia
zwiazane ze szpinakiem - jakby mnie czyms takim probowali karmicto tez
mialbym traumatyczne wspomnienia - bo pewnie po gebie bym dostal jako
ze przed opluciem karmiacych bym sie nie potrafil powstrzymac...

I tak wyglada "szpinak po polsku"

--
Darek

1. Data: 2004-04-01 04:57:57

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Dalej rozgotowujemy zeby z bialka wlokniste gluty powstaly.
> Zabielamy maka (bo przeciez zasmazki bylo malo...).

A któż to niby tak robi? W końcu przecież każdy produkt można wymęczyć
i zmarnować, ale nie nazywajmy tego gotowaniem na jakikolwiek sposób.

> I na koniec straszymy biedne przedszkolaki ze jak znakomitego i
> zdrowego szpinaku nie zjedza to pojda do kata...

Co do tego punktu, to sądzę, że niechęć współczesnych dzieci do szpinaku
przekazują im rodzice i tak przechodzi z pokolenia na pokolenie. Mnie
nikt nigdy nie mówił, że szpinak jest niedobry i jadłem go także w
przedszkolu, chociaż przyznam, że mniej mi smakował niż w domu. ;-)
Zresztą w ogóle w jedzenie przedszkolu raczej mi nie smakowało, a nadto
z jakiegoś powodu nie podawali noży i nie bardzo wiedziałem jak się
samym widelcem zabrać do jedzenia.
Co do opinii o tym, że szpinak niesmaczny, to wynika ona według mnie z
tego, że dawniejszy szpinak zawierał więcej żelaza niż obecny i miał
wyraźnie żelazisty smak. Wincenta Zawadzka przestrzegała, aby szpinaku
zbyt długo nie gotować, bo sczernieje. To podobnie jak z kalafiorem,
który obecnie nie śmierdzi już w czasie gotowania.

Władysław

kurczak w ciescie
Yerba Mate (czy ktoś próbował?)
ryż basmati