Re: buty ortopedyczne - doswiadczenia ?

Data: 2005-06-08 17:09:48
Temat: Re: buty ortopedyczne - doswiadczenia ?
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl>

nie moga byc sandalkowate co najwyzej z podziurkowana cholewka, bo
> inaczej nie spelniaja zadania.

Zależy, jaką wadę stwierdził ortopeda.

> 2. od wrzesni aidzi ejulka do przedszkola, wiec jak gdyby mniej dopoludnia
> bedzie w butach chodzic - wiec skutecznosc mala, a wiadomo w przedszkolu
> buty zmieniac musi - wiec nie mog;la by chodzic w nich po dworze i po
> przedszkolu.

Nie pamiętam, ile godzin dziennie miał Olek chodzić w butach korekcyjnych
(kilka, ale czy 4 czy 8 nie pamiętam), w przedszkolu nie robili trudności,
bo chodzi o zdrowie dziecka. Synek nie siada również "po turecku" w
przedszkolu, bo ta pozycja pogłębia wadę jego nóżek. Trzeba porozmawiać z
panią z grupy :-))).

> W sumie - skierowanie wazne jest 3 miesiace - wiec moglabym pojsc w
> sierpniu
> i zamowic buty jesienne - wtedy moglyby byc cale, nie sandalkowate, ale
> nie
> ukrywam ze tu czas bedzie dzialal na nasza niekorzysc.

Nie wiem, jaką wadę ma Wasze dziecko. Wiem jednak, że ortopedyczny czas leci
inaczej ;-), jeśli ktoś mówi, że 3 miesiące chodzenia/nie chodzenia w
butkach wyleczył/pogłębił wadę, to raczej mija się z prawdą. Zazwyczaj czas
leczenia jest bardzo długi (patrząc okiem rodzica).

> Macie moze jakies doswiadczenia w tym temacie?

Idź do lekarza jeszcze raz i dopytaj.Mój syn cierpi na chorobę Blounta
(martwicę kości piszczelowej, pierwszy objaw to znaczna szpotawość kolan). U
nas w końcu skończyło się na zamianie butków orotpedycznych na wkładki
pronujące stopę (robione na miarę, koszt ok. 80 zł, zmieniane mniej więcej
co 3 miesiące, jak stopa podrośnie). Wkładki są wygodniejsze do korzystania,
bo można je wkładać w każde butki, łącznie z sandałkami. Generalnie opinie o
butkach ort są różne (niektórzy ortopedzi nawet mówią o niekorzystnym
działaniu na nogi przy korzystaniu z nich_bez_ćwiczeń_korygujących
_wzmacniających
_mięśnie_odciążone_przez_butki).

Dorota