Re: c.d. depresja

Data: 2001-09-25 13:31:21
Temat: Re: c.d. depresja
Od: Joanna <c...@p...onet.pl>

in article 9opv7d$jh4$...@n...tpi.pl, cbnet at c...@w...pl=NOSPAM= wrote on
25-09-01 15:02:

> OK, sam juz nie wiem kto ma wiecej stresow w zyciu: k czy m.
> Czesto jednak zauwazam ze m-i przejmuja sie i martwia w sytuacjach
> kiedy kobiety sa bardzo odlegle od 'brania se do glowy' czegos-tam
> co uznaja za 'malo wazne' czy 'nieistotne'.

Moze za bardzo sie zafiksowales na opozycji K-M?
To oczywiste, ze np. kierowca ciezarowki martwi sie w innych sytuacjach, niz
dyrektor banku i ze w roznym stopniu sa uodpornienie na roznego rodzaju
stres, roznie reaguja w sytuacjach stresowych etc.

> Wlasnie, dlaczego.
> Czy znalasz/-as jakies kobiety o ktorych wiesz ze wykazuja
> sklonnosci do depresji?
> Dlatego. :)

Znam i sadze, ze niezbyt wiele ma on wspolnego z tym, o czym piszesz. Wiecej
z postawa lekowa, z dziedziczonymi chyba w rodzinie formami reagowania na
sytuacje stresowe. Moze z lekiem przed bliskoscia? Mysle, ze ta osoba nie
wie dobrze, skad sie to bierze.
Ale to raczej sklonnosc do obnizonego nastroju, niz kliniczna depresja.

> Jesli juz to: mniej dbaja, mniej zabiegaja o _powszechne_ uznanie.
> Mysle ze inne na ich miejscu (w podobnych sytuacjach) juz dawno
> zamiast dyskutowac - zalamalyby sie np 'wrogoscia' kontr-tez,
> stad wnosze o malej podatnosci na depresje.

Ludzie zabiegaja o rozne rzeczy w rozny sposob. Ostra dyskusja moze byc
pozorem, tak samo jak nie wdawanie sie w nia nie musi oznaczac leku przed
utrata akcpetacji. Wg mnie styl dyskusji nie ma zbyt wiele wspolnego ze
sklonnoscia do depresji.
zykladach.

> Naprawde myslisz, ze kobiety nie maja innych problemow
>
> Tak, dokladnie. Z tym ze dotyczy to nie kazdej kobiety, lecz
> tylko _czesci_ wyraznie podatnej na depresje, i to prawdopodobnie
> one wplywaja na statystycznie wieksza liczbe depresji wsrod kobiet.

Mysle tak, jak juz powiedzialam: problem lutrzanej tozsamosci i podatnosci
na ocene, lek przed brakiem akceptacji - to wszystko sa powazne i czeste
problemy, ale nie sa rownorzedne z depresja. Mysle, ze u niektorych te same
problemy moga wywolac nieukierunkowana albo zle ukierunkowana agresje (np.
reakcje autodestrukcyjna).

> Alez pewna _czesc_ mezczyzn martwi sie o wlasna potencje!
To fakt. :)

Martwic sie kazdy moze - w koncu akceptacja, potencja, to dosc wazne sprawy.
Niemniej nie piszesz, ze to powod depresji.

> Widzisz, ja tez tak do konca sie nie zgadzam, tylko tak se
> rozwazam rozne opcje.
>
> Wymyslilem np taka rzecz: na bazie ewolucjonizmu z wiekszej
> odpornosci kobiet na stres wynika 'z automatu' wniosek o wiekszej
> stycznosci ze stresem, a to w konsekwencji prawdopodobnie
> implikuje to zwiekszona depresyjnosc(?).
>
> Dziwny, szokujacy wywod. Jak wyjasnic (sensownie) ze kobiety
> czesciej (w wiekszym stopniu) podlegaja stresom niz mezczyzni?
> Oto jest pytanie. :)

Wydaje mi sie, ze w ktoryms miejscu popelniasz jakis blad wnioskowania, albo
blad wyjsciowej tezy. Nie rozumiem dlaczego nagle ci wyszlo w tym rownaniu,
ze wieksza odpornosc wynika z wiekszej stycznosci, a to znowu objawia sie
mniejsza odpornoscia. Wg mnie przede wszystkim schemat radzenia ze stresem
jest inny. I moze jeszcze rzadziej mezczyzni sie diagnozuja.

> Pozdrawiam,
> Czarek

pozdr.
Joanna