cappucino

41. Data: 2011-12-11 16:44:26

Temat: Re: cappucino
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Dec 2011 15:57:33 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> Jak już, to do autorki. Jest tam jeszcze mnóstwo innych błędów. Ale nie będę
> pisał do autorki, bo:
> 1. artykuł jest stary (ma 6 lat)

A co się w tym czasie istotnie ZMIENIŁO w kuchenkach mikro?

> 2. nie mam adresu email, a szukać mi się nie chce
> 3. już przewiduję odpowiedź, o ile wogóle nadejdzie (to jest artykuł
> popularny, w warunkach quasi-stacjonarnych chwilowo jest fala stojąca, bla
> bla, etc)

No wiec czego się czepiasz?

> 4-100. Napisałem tutaj, bo ty ten artykuł zapodałaś.

Nie, napisałeś tutaj, bo CHCIAŁEŚ.

--
XL

42. Data: 2011-12-11 16:57:23

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-11 17:39, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
0mikrofalowa.pdf

> Nie, płaskie jest lepsze. Masz mniej więcej cal od góry, cal od dołu, do
> kupy jakieś 5cm. Talerz na ogół jest płytszy.

Ale ten przepis wszędzie jest w kubeczku:
http://www.dizzy-dee.com/dizzy-dee/chocolate-cake-in
-5-minutes

> Pisałem, że lepiej się mikrofalują płyny w objętości (bo konwekcja), niż
> kawałki czegoś (choćby mięsa).

Za to kawałek można zawsze obrócić. No chyba, że jest pizzą, to lepiej
nie ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

43. Data: 2011-12-11 16:58:41

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> A co się w tym czasie istotnie ZMIENIŁO w kuchenkach mikro?

Nic, tylko autorki pewnie się na UJ nie znajdzie.

> No wiec czego się czepiasz?

Czepiam się, bo osobie związanej z fizyką stawiam inne kryteria, niż Jasi
Kowalskiej, fryzjerce z Biłgoraju. A zasadą pracy kuchenki mikrofalowej jest
właśnie brak fali stojącej w komorze w czasie gotowania.

> Nie, napisałeś tutaj, bo CHCIAŁEŚ.

...tobie odpowiedzieć, coby głupoty nie były propagowane.

Waldek

44. Data: 2011-12-11 17:17:48

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Aicha wrote:

> [...]
-5-minutes

> Za to kawałek można zawsze obrócić. No chyba, że jest pizzą, to lepiej

Pizzę najlepiej na sztorc postawić :-). A tak na serio, to takie ciasto nie
wyjdzie, jak dasz do dużego gara (wysoki i szeroki). W kubeczku (wąski i
wysoki) czy płaskim talerzu (szeroki i płaski) wyjdzie. najmniejszy wymiar
powinien być niespecjalnie większy, niż 5cm.
Równomierny rozkład promieniowania w komorze to jest zresztą "rocket
science" kuchenek mikrofalowych. Tanie mają czasami problemy z
równomiernością i grzeją nierówno. Nawiasem mówiąc są też kuchenki bez
ruchomego talerza, ale z ruchomym magnetronem względnie z ruchomym
falowodem.

Waldek

45. Data: 2011-12-12 08:03:16

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 11 grudnia 2011, 14:23:26 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]
za całość.

> Obalileś zatem sens używania tych kuchenek w ogóle - po co komu ogrzewanie

Do pewnych zastosowań wystarcza. Ostatnio często odmrażam chleb, problem jest bardzo
widoczny.

odpowiedzialne za nagrzewanie metali?

> A co ma piernik do wiatraka?

Ano kolejny dowód że artykuł jest mało solidnie napisany, widząc takie kwiatki można
powątpiewać we wszystkie stwierdzenia autorki, chociaż nie wszystkie są fałszywe jak
te dwa. Faktycznie mikrofale powodują ruch cząstek wody, faktycznie jest to
bezpieczne, ale niesmak pozostaje.

--
ZZ@private

46. Data: 2011-12-12 08:14:17

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Gru, 11:19, z...@g...com wrote:

> Z cudami to przesada,

Jestem takim typem, że trudno mi uwierzyć w coś, czego nie widzę.
Mikrofal nie widzę, więc to dla mnie jakiś cud ;-)))))

Ania

47. Data: 2011-12-12 12:35:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 00:03:16 -0800 (PST), z...@g...com napisał(a):

> [...]
za całość.

> Do pewnych zastosowań wystarcza. Ostatnio często odmrażam chleb, problem jest

Chleb odmrażam na byle ciepłej pokrywce garnka lub w ciepłym piekarniku.
Nie sugerujesz chyba, że ludzie wydają na mikrofalówkę kilkaset zł tylko po
to, żeby se kromkę chleba odmrozić czasem.

Prosze o solidnie napisany artykuł.

--
XL

48. Data: 2011-12-12 14:07:32

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2011, 13:35:39 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]
> Nie sugerujesz chyba, że ludzie wydają na mikrofalówkę kilkaset zł tylko po
> to, żeby se kromkę chleba odmrozić czasem.

Nie mam o 6.30 ciepłej pokrywki od garnka ani piekarnika. Chyba jednak mikrofalówka
jest tańsza niż piekarnik do odmrażania kawałka chleba, ale to tylko jedno z
zastosowań, przy którym dobrze widać problem powierzchniowego ogrzewania.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrofal%C3%B3wka

--
ZZ@private

49. Data: 2011-12-12 14:37:20

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-12 13:35, XL pisze:

> Chleb odmrażam na byle ciepłej pokrywce garnka lub w ciepłym piekarniku.
> Nie sugerujesz chyba, że ludzie wydają na mikrofalówkę kilkaset zł tylko po
> to, żeby se kromkę chleba odmrozić czasem.

Nooo :) Opcjonalnie jest jeszcze patelnia teflonowa albo - jak się nie
spieszymy - specjalnie zrobiona półeczka nad rurką od kaloryfera :)
Ale jak młoda ma sama sobie zrobić śniadanie, to jednak wolę, żeby
robiła to prądem. Takoż mleko zagrzać. I pizzę. I zupkę odgrzać i inne
takie tamy :)
Nie każdy ma czas bawić się w nagrzewanie piekarnika w środku nocy.

50. Data: 2011-12-12 14:52:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 06:07:32 -0800 (PST), z...@g...com napisał(a):

> [...]
wirowe odpowiedzialne za nagrzewanie metali?

można powątpiewać we wszystkie stwierdzenia autorki, chociaż nie wszystkie są

Wiki to akurat nie jest dla nikogo autorytet naukowy.
--
XL

Wędzenie
lody domowe
Sok z drzewa orzecha włoskiego
Spread your JISM on DeckerCuntLips and Mouth Lips
gdzie naprawić mikrofalówkę