Re: chciałam grzecznie zapytać...

From: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: chciałam grzecznie zapytać...
Date: Sat, 15 Nov 2003 12:54:06 +0100

Bogunia!!!
Niestety nie rozumiemy się. Mnie głownie chodziło (rozpoczynając ten wątek)
o nierówne traktowanie ludzi w Polsce. W tym roku wszyscy, którzy starali
się o pieniądze z PFRONu na sprzęt komputerowy otrzymali go od tej
instytucji całkowicie w prezencie. Nic nie muszą spłacać, nic oddawać, nawet
ułameczka otrzymanej kwoty. A ja muszę. Dlatego tylko, że chciałam kupić
komputer w ubiegłym roku!!! Nie wiem czy Twoja znajoma jest szczęśliwa
wiedząc, iż w tym roku dostałaby pieniądze na komputer w prezencie, a tak
musi spłacać ubiegłoroczną pożyczkę :-/
Działam na ile siły mi pozwalają jako Doradca Środowiskowy ON, na wiosnę
tego roku wypełniłam dwa wnioski o pożyczke na sprzet kompyterowy dla osób
którzy mają, a raczej nie mają rąk. Oboje otrzymali... dofinansowanie!!!.
Moja koleżanka aż 4000 tys. Ona sama jest zszokowana, bo byla przekonana, że
jest to pożyczka, że będzie pieniądze zwracać. Dziewczyna jest kierownikiem
produkcji w ZPChr, ma taką kasę o jakiej ja tylko pomarzyć mogę. Ale ma też
wymagane do pomocy z PFRONu niesprawności. Jest samotna. Znam jej stan
majątkowy b. dobrze gdyż pokazywała mi zaświadczenia potrzebne do wniosku,
które potem okazały sie zupełnie niepotrzebne bo jak jest dofinansowanie i
nie trzeba zwracać PFRONowi nic, to i dochód ich nie obchodzi. A ja biedulka
spłacam. Bo rok temu nie było dofinansowań, były jedynie pożyczki. Nie
Bogusia, to nie to samo pożyczka, którą można umorzyć po spłacie 1/3 kwoty
pożyczki a całkowicie bezzwrotne dofinansowanie. Ponadto, aby coś PFRON
umorzył to trzeba udokumentować pogorszenie stanu zdrowia, pogorszenie
sytuacji finansowej pożyczkobiorcy oraz...poręczycieli. Dzięki Bogu
poręczyciele moi mają się dobrze a jednym z nich jest ta moja koleżanka dla
której w tym roku wypełniałam wniosek o pieniądze na komputer. Co za ironia
losu!!! Jak ja udokumentuję dla PFRONu pogorszenie jej sytuacji finansowej?
Wiem o takich warunkach właśnie z PFRONu więc z pierwszej ręki. Oni źle Ci
powiedzieli że trzeba spłacić połowę pożyczki, ja mam w umowie że tylko 1/3,
ale tak jak powiedziałam - trzeba udokumentować pogorszenie sytuacji
finansowej nie tylko własnej, ale i poręczycieli. Wtedy dopiero umorzą.
Połowę umarzają pod takimi samymi warunkami ale pożyczkę na samochów. I ja
mam też taką pożyczkę oraz dokumenty od PFRONu do wypełnienia w razie chęci
umorzenia, gdzie wyraźnie pytają o sytuację u poręczycieli, jest to więc
praktycznie przeszkoda nie do pokonania. To spłacanie 1/3 pożyczki to i tak
dużo w porównaniu do tych wszystkioch tegorocznych dofinansowań.
Pozdrawiam Cię cieplutko Dorota

Użytkownik "dianaza" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> pomocy
> jestem

> wlasnie
>
> --------------------------------------
> Witam,
> Osoby ,które brały pożyczki na komputer i spłacaja je,moga po polowie
okresu
> spłacania, zwrócić się do PFRON o umorzenie drugiej części pożyczki.
> Tak jest podobno zapisane w umowie jaka została zawarta i podpisana
pomiedzy
> [...]

15.11 dianaza
15.11 Dorota Nawara
15.11 dianaza
16.11 algraf
16.11 Dorota Nawara
16.11 Zbigniew Andrzej Gintowt
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla