Re: chironowi

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Tue, 4 Jul 2017 19:17:08 -0700 (PDT)
Subject: Re: chironowi
From: j...@o...pl

W dniu niedziela, 2 lipca 2017 10:13:14 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
ps.com...

> ja wiem.
>
> ===========================================
> No wiesz, mało to...pokorne :-). Święci, opisujący raj- też nie wiedzieli.
> Wiedzieli tylko, że jest tam najwspanialej- i że nie można tego opisać
> żadnym językiem. Niektórzy mieli wizję raju. Wizję- to tak, jakbyś miał
> wizję smartfona w 10 wieku- i próbował o tym opowiedzieć innym. Własciwie,
> należąc przecież do 10 wieku- też byś nie wiedział, czym jest smartfon.
> Dostąpiłeś jedynie wizji tego urzadzenia- i tą wizją dzielisz się z innymi.

mieszasz troche rozne sprawy; ja nie pisze (zazwyczaj) o wizjach,
ale o wspoluczestnictwie. wizje jak wizje, moga byc rozne;
ani mi, ani wam wiedziec skad pochodza. stad podchodze
do nich bardzo ostroznie.
zreszta Bog o tym wie.

oczywiscie,
ze nie mozna wszystkiego ujac w ludzkim jezyku,
ale opisy tego, co sie widzi, to chyba jest dosc prosta sprawa.
trudniej niestety z uczuciami,
a tylko na nich mozna polegac.
i ja to wiem, i Bog tez wie.
dlatego zeby miec pewnosc musi byc wspoluczestnictwo.
przynajmniej ja taka "umowe" powzialem, jakos tak naturalnie.

> ono jest wiecznie spokojne:)
> ===========================================
> Zapewne. Niektórzy twierdzą, że to z powodu braku jakichkolwiek reform,
> rządów, parlamentów, wyborów, etc :-)

:)))

no bo co mielibysmy w Niebie reformowac?
skoro one od nas wielokrotnie lepsze.

ale przydaloby sie cos pomiedzy czyscem a Niebem;
takie niebo istot dobrej woli; od lat o tym mysle
i moze je nawet sam ustanowie, jesli Bog pozwoli
i jesli ostatecznie uznam, ze jest nieodzowne
i nikomu nie bedzie przeszkadzalo za bardzo.

wiem, to tez malo skromne.

dokoncze za chwile,
jacek