Re: chironowi

Data: 2017-07-05 05:51:17
Temat: Re: chironowi
Od: j...@o...pl

> To moze tak. Jesli Jahwe, ktoregpo bardzo szanuje, zeby nie bylo,
> sprawil potop, to byl zwyklym ssynem i juz. jesli jest niezmienny,
> to nadal taki jest. ale moze tez byc tak, ze to, o dziwo, ludzie
> Go na dobra droge sprowadzili.
> albo ludzie po prostu klamali, ze to On sprawil potop.
> na czym chcesz oprzec swoja wiare w prawde martwego jezyka?
> ===========================================
> Księga Hioba 38

chcesz, abym czytal Pismo Swiete?
oczywiscie, teraz juz moge, zeby nawet ono mnie nie skrzywilo.
ale nie o to chodzi.
kiedys, tak sobie powzialem, aby to co napisane w Pismach
nie rzutowalo na obraz Boga.
wiedzialem i wiem, ze tak musi byc,
zeby jakoakolwiek prawde napisac.
oczywiscie to nie znaczy, ze w Pismie Swietym
nie ma zdan prawdziwych.
sa i owszem.

dobrze, namowiles mnie, abym o Hiobie przeczytal.
i co mam cin powiedziec?
ze nieprawdziwa? bo jest nieprawdziwa.
znaczy nieprawdziwa, jesliby traktowala o Dobrym Bogu.
jesli traktuje o Jahwe,
to jest byc moze prawdziwa.

a do Jahwe mam sentyment wielki,
bo chocby Go sie pisze J8W8.
wiem, ze dla was to malo znaczy, ale dla mnie wiele.

poza tym, mimo, chyba nawet po trosze przyjaciela
mego Amona, dawania do zrozumienia o Jahwy Niebie prawdy,
to raczej dusza moja i tak wolalbym, zeby u Jahwe sie znalazla.
moze troche oklamana, ale jednak utulona, szczesliwa i bezpieczna.
wiem, ze nie bardzo wiecie, o czym mowie, i dlaczego tak.

zreszta moze tez wybrac chory anielskie,
muzyke piekniejsza niz jakakolwiek na tym swiecie.

powie wam/ci uczciwie.

psioczymy na demony. ale dla swych dusz
nimi wlasnie jestesmy.

roznica percepcji i rozwoju.