Re: chironowi

Data: 2017-07-07 04:42:02
Temat: Re: chironowi
Od: j...@o...pl

W dniu środa, 5 lipca 2017 19:09:25 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
> nie rzutowalo na obraz Boga.
> wiedzialem i wiem, ze tak musi byc,
> zeby jakoakolwiek prawde napisac.
> oczywiscie to nie znaczy, ze w Pismie Swietym
> nie ma zdan prawdziwych.
> sa i owszem.
>
> dobrze, namowiles mnie, abym o Hiobie przeczytal.
> i co mam cin powiedziec?
> ze nieprawdziwa? bo jest nieprawdziwa.
> znaczy nieprawdziwa, jesliby traktowala o Dobrym Bogu.
> jesli traktuje o Jahwe,
> to jest byc moze prawdziwa.
> Pisałeś o okrutnym Jahwe. Podałem Ci odpowiedź Boga daną Hiobowi na podobny

nie, nie pisalem o okrutnym Jahwe.
pisalem o Jahwe.

moze tak, choc uprzedzam, ze jest to tylko logiczne
tych spraw ulozenie.

Jahwe jest bogiem ziemskim,
choc, ze wzgledu na pore "wystepowania" i takie niemozliwe
do udokumentowania odczucia, moze byc tez ksiezycowym.
dlaczego dla mnie bardziej jawi sie jako ziemski?
pisze sie Go JHWH, a H to osiem.
nie, nie tylko dlatego tak uwazam.
ma szereg, przynajmniej w Pismach Swietych,
cech czlowieczych. nie, nie znaczy, ze tylko dlatego tak.
znam po prostu uczucia, jakimi u Siebie obdarza nasze dusze.
to sa uczucia podstawowe, dla nas mezczyzn juz dawno w pelni niedostepne.
uczucia matczyne.

i tak napradwe nie da sie wybrac, czy one najwspanialsze,
czy piesni Anielskie,
czy moze milosc Chrystusowa.

naprawde zle myslec o Jahwe nie umiem.
jesli byl zbyt malo dobty i potopil ludzi,
to przyjmuje, ze jest zmienny i dobrzy ludzie
Go na lepszego zmienili.

jesli byl i jest dobry, to moze musial jakby
mowic ludziom tak, by ich przed zlem bronic.

albo ludzie po prostu szyte na swoja miare
wyobrazenia o Nim pisali.

jednak nie zmienia to faktu,
ze to On, moim zdaniem, dal nam dusze.

wiec jakbym mogl byc na Niego zly czy zagniewany?
jakikolwiek by nie byl.

oprocz wszystkich wspanialych uczuc,
ktorymi sie tak zachwycamy,
jest rzecz tak prozaiczna, jak wdziecznosc.

jacek