chlamydia

1. Data: 2004-07-14 13:56:03

Temat: chlamydia
Od: "Katarzyna" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mój tato ma od 4 m-cy problemy z układem moczowym i płciowym. Po przejściu
różnych badań okazało się, że ma chlamydię. Zmienia już 3 raz lekarza, każdy
mówi co innego. Jeden przepisał antybiotyk na 2 tygodnie, drugi powierdział,
że za krótko. (nie pamiętam nazw leków - przepraszam).
Co o tym sądzić? Ponieważ tato nie ma dostępu do internetu, poprosił mnie o
zebranie info na ten temat, czuje się bezradny. Mieszka we Wrocławiu.
Leczy się już drugi miesiąc i wciąż wynik dodatni. Jakie najskuteczniejsze
leki? Może poproszę też o ewentualnie namiary na dobrego lekarza we
Wrocławiu?
Z góry dziękuję za pomoc.
Kasia

2. Data: 2004-07-15 07:44:30

Temat: Re: chlamydia
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Leczy się już drugi miesiąc i wciąż wynik dodatni. Jakie najskuteczniejsze
> leki? Może poproszę też o ewentualnie namiary na dobrego lekarza we

Kasiu!
Jest genialny lekarz w Dolmedzie, który u mnie wykrył chlamydie, tylko
innego gatunku - ja miałam w gardle - pneumoniae, a Twój tato ma pewnie
chlamydiae trachomatis (oj, naczytał się człowiek o tym), lekarz ten jest
laryngologiem, a Twojemu tacie raczej potrzebny jest urolog. Mam jednak
bardzo dobre zdanie o Dolmedzie, bo kiedy mieszkalam we Wrocławiu, to tam
się właśnie leczylam. Więcej na www.dolmed.pl
Wrocław w ogóle ma bardzo prężną i dobrą placówkę mikrobiologii i tam na
Chałubińskiego 2 lub 4 znajduje się laboratorium medyczne Alab (przy
klinikach), tam można zrobić wymazy. Dość powiedzieć, że z Warszawy
przesyłaliśmy wymazy z gardła kurierem do laboratorium we Wrocławiu, bo tu
wymazów z gardła nikt nie robi (badania z krwi tak, ale one ponoć nie są do
końca miarodajne).
Więcej informacji o chlamydiach znajdziesz tu:
http://www.borgis.pl/czytelnia/nm_reumatologia/05.ph

Najlepiej zrobić wymaz z antybiogramem, spytaj w tym laboratorium, czy
antybiogram jest potrzebny, bo np. w przypadku chlamydii "gardłowych" nie
jest on potrzebny, ponieważ jest kilka antybiotyków, które to leczy.
Może był źle dobrany antybiotyk, albo za krótko brany? Mi lekarz zapisał na
14 dni Klacid 500 mg a później jeszcze 3 dni Summamed też 500 g i do tego
koniecznie Lakcid albo Trilac, bo to są bardzo silne antybiotyki.
Lista antybiotyków, które się podaje w przypadku chlamydii też jest na
stronie, której adres Ci podalam.

Powodzenia w leczeniu i gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, to pisz śmiało.

--

KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
* freddie mercury*

3. Data: 2004-07-15 08:53:59

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Jakie najskuteczniejsze
> leki? Może poproszę też o ewentualnie namiary na dobrego lekarza we
> Wrocławiu?

Witaj,
u mnie rowniez test na chlamydie byl dodatni, przy czym najpier robilam test
z krwi, potem wymaz z szyjki macicy. Test z kriw dal wynik ujemny, wymaz-
dodatni. Jak powiedzial mi ginekolog, testy z krwi sa czesto niewiarygodne w
tym przypadku, wiec zawsze nalezy robic wymaz.
Leczenie trwalo 4 tygodnie, zarowno ja, jak i moj maz (to wazne, zeby leczyc
pare, bo moga sie przeciez potem nawzajem zarazac) bralismy doksycykline. Po
zakonczeniu leczenia, chyba po tygodniu powtorzylam wymaz i wynik byl
ujemny.
Podobno przyjmuje sie teraz, ze skuteczne leczenie chlamydii powinno trwac
wlasnie 4 tygodnie.

pozdrawiam
Agnieszka

4. Data: 2004-07-15 13:00:59

Od: "Jola" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ujemny.
> Podobno przyjmuje sie teraz, ze skuteczne leczenie chlamydii powinno trwac

Agnieszko, czy mogę sama zrobić sobie test na chlamydia? Pytałam w aptece ,
ale nic nie wiedzą o takich testach. Mój ginekolog nie chce mi zrobić takich
badań bo są podobno bardzo drogie. Już drugi rok mam dziwne objawy i w
normalnych badaniach bakteriologicznych nic nie wyszło, a mimo to jestem
leczona na grzybicę. Mam pieczenie , ale nieregularnie , co kilka tygodni ,
po kilka dni i potem spokój. Czasami jest to ból w dole brzucha, czasami
objawy jak przy zapaleniu pecherza moczowego. Mocz też był badany i wszystko
jest ok. USG też w porządku.Ginekolog mówi ,że niektóre grzyby mają różne
okresy wylęgania i mogą nie wyjść w badaniu.
Jestem już wykończona i ciągle chodzę rozdrażniona, bo nigdy nie wiem kiedy
mnie znowu dopadnie.

Pozdr. i czekam na odpowiedź
Jola

5. Data: 2004-07-15 14:31:35

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Agnieszko, czy mogę sama zrobić sobie test na chlamydia?

nie, to nie sa testy dostepne w aptece
wykonuje sie wymaz z szyjki macicy, tak samo jak przy badaniu cytologicznym

. Mój ginekolog nie chce mi zrobić takich
> badań bo są podobno bardzo drogie.

przedziwne!!! skoro tak dlugo jestes leczona, nie ma poprawy, to chyba
powinnien sam Ci zaproponowac to badanie ...
moze udaj sie do ginekologa prywatnie i powiedz od razu, ze chcialabys
zrobic wymaz pod katem chlamydii
we Wroclawiu placilam za taki wymaz 75 zl, ale naparwde warto, bo rozwiazalo
to moje klopoty- okaalo sie, ze przyczyna klopotow z zajsciem w ciaze byly
wlasnie chlamydie, ktore z kolei spowodowaly niedroznosc jajowodow

> [...]
> jest ok. USG też w porządku.Ginekolog mówi ,że niektóre grzyby mają różne
> okresy wylęgania i mogą nie wyjść w badaniu.

mysle, ze pora zrobic teraz badanie pod katem chlamydii, jesli lekarz nie
chce dac Ci skierowania na NFZ, to zrob je po prostu prywatnie

pozdrawiam
Agnieszka

CISNIENIE KRWI 120/90 czy dobre ?
escherichia coli
Pytanie o toniki na tradzik do cery tlustej (help)....
Elocom a ciąża
hydrokolonoterapia