Re: cholesterol a alkohol

Data: 2009-06-06 18:59:18
Temat: Re: cholesterol a alkohol
Od: "Ernest M." <e...@p...fm>

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h0bjm0$cnf$1@news.onet.pl...
> Czytałam, że małe dawki alkoholu (typu wino) obniżają poziom cholesterolu.
> Czy jest taka możliwość, że alkohol podwyższa jego poziom? Np. w przypadku
> nadużywania? W jakiś tam sposób alkohol obciąża wątrobę, która
> metabolizuje cholesterol. Jak to jest z tą zależnością? Będę wdzięczna za
> odpowiedzi.
> A.

Cytat:

Niektórzy zalecają picie czerwonego wina, ale okazuje się, że choć obniża
ono poziom cholesterolu (i to tylko przez pewien czas), to podnosi poziom
trójglicerydów i z tego powodu, podobnie jak palenie papierosów czy
zażywanie małych dawek aspiryny, nie jest to wskazane: "Naukowcy podważyli
rolę alkoholu. To prawda, że kieliszek czerwonego wina pomaga obniżyć poziom
cholesterolu, jednak przy podwyższonym poziomie trójglicerydów należy z
niego bezwzględnie zrezygnować, bo zwiększa ich zawartość we krwi. To
kolejny błąd popełniany przez lekarzy, którzy zalecają alkohol - podsumowuje
prof. Mancini" (GAZETA WYBORCZA, 30, 03, 2001).

--
E.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
4135 (20090606) __________