ciasta bez pieczenia

1. Data: 2000-12-16 12:05:08

Temat: ciasta bez pieczenia
Od: d...@p...onet.pl (Dorota) szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym dowiedzieć się o przepisy na bardzo smaczne ciasta, których nie
trzeba piec. Nie mam piekarnika a chociaż mam mikrofalówkę z grillem nie
znam dobrych i zawsze udających się przepisów na ciasta z mikrofalówki.
Poproszę o przepisy na ciasta bez wafli bo przeczytałam wszystkie ostatnio
przesłane przepisy oraz bez sernika na zimno. Z góry serdecznie dziękuje,
dora.

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-12-16 18:38:10

Temat: Re: ciasta bez pieczenia
Od: "jagut" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota" wrote :
> Poproszę o przepisy na ciasta bez wafli bo przeczytałam wszystkie ostatnio
> przesłane przepisy oraz bez sernika na zimno. Z góry serdecznie dziękuje,

Jeśli lubisz banany (pewnie już było, ale od niedawna czytam grupę)

Oryginalny przepis:
2 opakowania galaretki cytrynowej
żółtko
1/2 szklanki cukru pudru
150 g masła roślinnego
5 bananów
1 opakowanie galaretki bananowej
opakowanie biszkoptów

Galaretki cytrynowe zalać połową gorącej wody zalecanej w przepisie na
opakowaniu, mieszać do rozpuszczenia.
Zółtko utrzeć z masłem i cukrem. Banany obrać i rozgnieś widelcem (jeden
pokroić i zostawić do ozdoby). Do utartej masy dodać przestudzone galaretki,
miazgę bananową, wymieszać.
Dno formy wyłożyć biszkoptami, przełożyć masą bananową, wstawić do lodówki.
Przygotować galaretkę bananową (także z połową porcji wody). Zastygłe ciasto
ozdobić plasterkami banana, zalać tężejącą galaretką, ponownie wstawić do
lodówki.

Moje rady i spostrzeżenia:
Dla wielu osób ze względu na ilość bananów ciasto jest zbyt mdłe, więc można
go trochę zmodyfikować:
1. Zamiast 2 bananów w masie dodać 2 jabłka
2. Na wierzchu - niekoniecznie banan, ja daję inne owoce i galaretka
niekoniecznie bananowa - można kombinować wedle uznania i posiadanych
środków.
3. Jeżeli jednak banany to najlepiej mniej cukru.
Poza tym: nie czekać, aż galaretki cytynowe ztężeją, bo nie wymieszają się
dokładnie z masą oraz całość nie przyklei się do biszkoptów.
Szczególnie szybko zrobisz, jeśli masz robot z nożem.

jagut

1. Data: 2000-12-16 19:23:05

Temat: Re: ciasta bez pieczenia - tort zelatynowy
Od: "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...
> [...]
> przesłane przepisy oraz bez sernika na zimno. Z góry serdecznie dziękuje,

Proponuje tort żelatynowy kolorowy. Od biedy przypomina ptasie mleczko.

Skladniki:
9 jajek
9 lyzek zelatyny
3 szklanki mleka
3 szklanki cukru
2 lyzki kakao
sok z cytryny
1 kosta margaryny
1 galaretka wiśniowa na wierz tortu

I warstwa:
Wszystkie zoltka ucieramy ze szklanka cukru i kostka margaryny dodajemy trzy
lyzki zelatyny rozpuszczone w szklance mleka. Wylewamy do tortownicy.

II i III warstwa:
Ubic 9 bialek z 2 szklankami cukru podzielic na dwie czesci . Do jednej
czesci dodajemy 2 lyzki kakao i rozpuszczone 3 lyzki zelatyny w szklance
mleka .
Do drugie dodajemy sok cytynowy ( ilość wedlug uznania) i tak samo
zelatyne - 3 lyzki w szklance mleka.

Nakladamy na I warstwe warstwe II a pozniej III na wierzchu polewamy
galaretka i wkladamy do lodowki aby mocniej zastyglo.

Uwagi.
Warstwa znajdujaca sie w tortownicy musi byc sztywna w momencie nakladania
nastepnej warstwy zeby sie nie wymieszaly.
Zelatyne rozpuszczamy w goracym mleku, studzimy i dopiero ostudzone dodajemy
do masy uwazajac jednoczesnie zeby za mocno nie zgestniala bo beda grudki.

Smacznego
Barbara

1. Data: 2000-12-17 02:03:59

Od: "Witold Szczechura" <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota" <d...@p...onet.pl> wrote in message
.pl...
> Chciałabym dowiedzieć się o przepisy na bardzo smaczne ciasta, których nie
> trzeba piec

Zajadalam sie tym ciastem podczas wakacyjnych praktyk w Austrii - razem z
innymi pysznosciami zapracowalo na dodatkowe 10 kilo mojej wagi. Ale to
swiadczy o tym, ze smaczne. A niepotrzebne kilogramy zniknely

.

MALAKOFF:

Biszkopty ok. 40 dkg oraz mleko + kawa lub rum (do namaczania)

Krem:
150 g masla,
150 g cukru pudru,
1 zoltko,
1/4 litra mleka,
1/2 paczki budyniu waniliowego,
4 lyzeczki rumu

Ugotowac budyn z mlekiem, w czasie stygniecia czesto mieszac, aby nie
powstala gruba skora na powierzchni budyniu. Utrzec na piane maslo, zoltko i
cukier. Dodawac po lyzeczce zimny budyn, ucierac. Na koncu dodac rum.

Biszkopty krotko moczyc w kawie z mlekiem lub mleku z rumem i ulozyc na dnie
tortownicy. Dookola ustawic polowki biszkoptow (suchych, najlepiej
podluznych). Na warstwe biszkoptow wylozyc polowe kremu, na to znow
namoczone biszkopty i krem. Tort zostawic na noc wchlodnym miejscu
(lodowce).

Dla dekoracji wierzch mozna oproszyc kakao.

UWAGI: Krem jest bardzo slodki, mozna spokojnie zmniejszyc ilosc cukru,
zgodnie z wlasnymi upodobaniami.
Rumu uzywam ciemnego.

Smacznego!

Beata

ptysie na ostro
Przepis na gofry i masa do ptysiów-zapytanie
karp bez skóry
ciasto francuskie - pilne
moczka - jak ja robicie?