Przepis na gofry i masa do ptysiów-zapytanie

1. Data: 2000-12-16 11:02:29

Temat: Przepis na gofry i masa do ptysiów-zapytanie
Od: "Marek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani kucharze internauci, czy ktoś z Was zna dobry przepis na gofry i
smaczną mase ptysiową? (Proste sprawdzone przepisy).

1. Data: 2000-12-17 00:41:14

Temat: Re: Przepis na gofry i masa do ptysiów-zapytanie
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek wystukał w wiadomości <91fia7$493$1@news.internetia.pl>:

> Kochani kucharze internauci, czy ktoś z Was zna dobry przepis na gofry i
> smaczną mase ptysiową? (Proste sprawdzone przepisy).

Właśnie, do pytania no gofry się przyłączam, bo właśnie dostaliśmy na
wczesną gwiazdkę spawarko[1]-grilownico-gofrownicę a gofry uwielbiam... :)

Jo'Asia

[1] Tzn. zapieka tosty w trójkątne kanapki.

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2000-12-17 02:26:47

Temat: Re: Przepis na gofry
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Gofry

100 gr masla
1 szklanka mleka
1 szklanka maki
1/2 szklanki cukru
4 jajka
1+1/2 lyzeczki polskiego proszku do pieczenia
Rozpuscic maslo, dodac mleko i jajka, roztrzepac widelcem, tylko zeby
nie bylo widac bialka, dodac cukier, make i proszek, nie ubijac,
wymieszac, zeby wszystko bylo mokre, smarowac gofrownice pedzlem
maczanym w oleju, piec az zlote, suszyc w cieplym piecu 2-3 minuty, jak
kto lubi
chrupiace, podawac na cieplym talerzu z cieplym syropem, dzemem, lub
owocami, czy sosem z mrozonych owocow.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-12-17 14:14:56

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

No to podaje przepisik na goferki:

Na ok. 16 - 20 gofrow:
300 g self raising maki ( taka, ktora zawiera juz proszek do pieczenia )
1/2 l mleka
75 g cukru
100 g masla
2 jajka
sol

Make wsypac do miski i zrobic w niej dolek. Do tego doleczka - szczypte
soli, cukier, roztopione i wystudzone maslo i jajka. Mieszajac ( mikserem )
powoli dodawac mleko.
Masa musi odstac ok. 1 godz.

Gofry wychodza miodzio! I nawet nie trzeba odwracac gofrownicy w czasie
pieczenia.

Jesli sie nie ma self - raising maki, to trzeba dodac troche proszku do
pieczenia. Niestety nie wiem ile.

Mam tez przepis na ciasto gofrowe z piwem. Kto chce?

Pozdr. i smacznego,
Danka

"Jo'Asia" <J...@r...art.pl> schreef in bericht

> [...]
>
> Jo'Asia
>
> [1] Tzn. zapieka tosty w trójkątne kanapki.

=(';')=

~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~
~~~~~

1. Data: 2000-12-17 19:25:44

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote:
> Właśnie, do pytania no gofry się przyłączam, bo właśnie dostaliśmy na
> wczesną gwiazdkę spawarko[1]-grilownico-gofrownicę a gofry uwielbiam... :)
O, można takie coś dostać w Polsce? Bardzo mnie to cieszy, bo tutaj poszukuję
bezowocnie takiej machiny -- znalazłam jedynie gofrownico-tostownicę, tzn,
do dużych tostów Croque-Monsieur, a nie trójkątnych. Czy darczyńca będzie
chciał zdradzić, gdzie taką maszynę nabył?

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

1. Data: 2000-12-17 21:44:32

Temat: sandwich-gofrownica-grill
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran wystukała w wiadomości <91j3vo$dd8$6@sunnews.cern.ch>:

> [...]
> do dużych tostów Croque-Monsieur, a nie trójkątnych. Czy darczyńca będzie
> chciał zdradzić, gdzie taką maszynę nabył?

Darczyńca dostarczył nawet rachunek z Makro na wypadek reklamacji... ;)

A teraz dokładnie: w Polszcze występują conajmniej dwa modele.

1. Tefal za 349 złotych z regulacją mocy i w uniwersalnym kolorze szarym

2. Dzisiaj wypróbowany grillowo produkt firmy <Jo'Asia idzie do kuchni> Morphy
Richards za 122 złote (w Makro, gdzie indziej może być drożej) bez regulacji
mocy za to w jednym z czterech kolorów: białym, żółtym, zielonym bądź
granatowym.

Jo'Asia, posiadaczka modelu zielonego.

--
Boryna obudził się martwy.

1. Data: 2000-12-18 01:09:21

Temat: Re: sandwich-gofrownica-grill
Od: "Witold Szczechura" <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
regulacji
> mocy za to w jednym z czterech kolorów: białym, żółtym, zielonym bądź

Ja mam Tefala 3-funkcyjnego niestety bez regulacji mocy, ale juz szesc lat i
funkcjonuje bez zarzutu. Kolor byl bialy a kosztowal 120 DM (ale to juz
szmat czasu uplynal). Glownie uzywany jest do zapiekania tostow (pyszne,
chrupiace wychodza!) i grilowania - najczesciej warzyw do salatek lub
stekow. Gofrow nie robilam dawno, bo te z przepisow z ksiazeczki dolaczonej
do sprzetu mnie nie zachwycily. Ale teraz na pewno wyprobuje Wasze!

Beata

1. Data: 2000-12-18 18:55:14

Od: "AniaS" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

U nas w domu specjalista od gofrow jest moj malzonek i jego patent (hmmm,
moze to nie patent, ale w przepisach raczej tego nie spotkalam) polega na
tym, ze spora czesc mleka zastepuje kefirem lub zsiadlym mlekiem. Gofry
tylko ze slodkim mlekiem nigdy nie wychodza tak delikatne, puchate i
mieciutkie. Nie podam wam proporcji, bo to wszystko zalezy od ilosci maki,
ale gotowe ciasto ma miec konsystencje naprawde gestej smietany, a juz na
pewno nie rozlewa sie po gofrownicy tylko raczej "rozchodzi sie".
Sprobujcie.

karp bez skóry
ciasto francuskie - pilne
moczka - jak ja robicie?