ciasto dla Francuza

1. Data: 2003-11-22 21:44:00

Temat: ciasto dla Francuza
Od: "Aniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasciwie to nie wiem, czy to bedzie Francuz, czy np. Belg, na pewno ktos
mowiacy od urodzenia po francusku. Ta osoba bedzie gosciem na zajeciach z
francuskiego w poniedzialek i mnie przypadlo w udziale upieczenie ciasta dla
goscia. Tylko co by tu upiec, aby bylo smacznie, po polsku, latwo sie
transportowalo (autobusem) no i nie wymagalo zbyt wielkich nakladow
finansowych?
Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-11-22 22:13:22

Temat: Re: ciasto dla Francuza
Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aniak napisał:
> [...]
> goscia. Tylko co by tu upiec, aby bylo smacznie, po polsku, latwo sie
> transportowalo (autobusem) no i nie wymagalo zbyt wielkich nakladow

sernik

--

Justyna - walkie!
http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2003-11-22 22:22:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 Nov 2003 23:26:50 +0100, "Ewa \(siostra Ani\) N."
<n...@y...com> wrote:

>Dans la news:bpomlu$542$1@SunSITE.icm.edu.pl,
>walkie! <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.
net.pl> a

>Sernik albo drozdzowe z *kruszonka*
>

>Ewcia

i ze sliwkami?

albo seromakowiec - makowcosernik

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-11-22 22:26:50

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

écrit:

> sernik

Sernik albo drozdzowe z *kruszonka*

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-11-22 22:35:37

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aniak" <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message news:
bpolag$s7l$...@o...futuro.pl...
> [...]
> goscia. Tylko co by tu upiec, aby bylo smacznie, po polsku, latwo sie
> transportowalo (autobusem) no i nie wymagalo zbyt wielkich nakladow

o kurcze,jesli to Francuz to trudne przed Toba zadanie, bo Francuzi lubia
tylko kuchnie francuska ;-)))

pzdr
fela

1. Data: 2003-11-23 00:45:54

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 2003-11-22 at 22:44, Aniak wrote:
> [...]
> goscia. Tylko co by tu upiec, aby bylo smacznie, po polsku, latwo sie
> transportowalo (autobusem) no i nie wymagalo zbyt wielkich nakladow

Masz niefart. ONI lubia wylacznie ciasta francuskie ;/ Z polskich
smakuje im ewentualnie szarlotka.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-23 01:24:20

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:1069545353.10518.7.camel@cosmos,
Kot <m...@p...onet.pl> a écrit:
> Masz niefart. ONI lubia wylacznie ciasta francuskie ;/ Z polskich
> smakuje im ewentualnie szarlotka.

I sernik.
I kruszonka.
Howgh.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-11-23 01:45:55

Temat: Re: ciasto dla Francuza/szarlotka [P]
Od: b...@i...com.pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

From: "Kot" <m...@p...onet.pl>

| Masz niefart. ONI lubia wylacznie ciasta francuskie ;/ Z polskich
| smakuje im ewentualnie szarlotka.

Jesli szarlotka, to proponuje upiec nie zadne dziwadlo, a prawdziwa
szarlotke z polkruchego ciasta.
Pokruche, czyli z dodatkiem kwasnej smietany, zeby bylo bardziej
plastyczne - to ma byc spod ciasta
Wierzch lepszy jest z prawdziwego kruchego.. po dodaniu ugotowanego 1
zoltka..bedzie bardziej kruche

ciasto robisz wczesniej i wkladasz do lodowki...
MUSI! odpoczac 1-2 godziny...

jak juz jestes gotowa do pieczenia, to: wlacz piekarnik, niech sie
rownomiernie nagrzrewa, a w tym czasie zabierz sie za obieranie jablek

istotne wnetrze szarlotki - czyli jablka

najlepsze kwasne, czyli nasze antonowki lub szare renety

jak sie ma takie ustrojstwo, ktorym mozna wyjac srodek z pestkami, to wyjac
ten srodek
obrac ze skorki, grubo poszatkowac.. ma byc co najmniej 3x bardziej grubo,
niz scieranie na tarce z duzymi dziurkami, co niektore osoby proponuja
nastepnie przesypac te rozdrobnione jablka zwyklym cukrem z dodatkiem
cynamonu i cukru waniliowego

wyjac 1 czesc ciasta z lodowki, zetrzec na grubej tarce wprost na blache,
lub tez rozwalkowac na grubosc ca 0,7 - 1 cm, podpiec - jesli ciasto jest
walkowane, musimy je ponakluwac widelcem.
Podpiec w goracym piekarniku - trwa to ok. 10 minut, ale byc moze, u Was
bedzie krocej. PILNOWAC!!! bo latwo spalic.

wyjac i nasypac przygotowane uprzednio jablka, na to zetrzec 2 czesc ciasta
[te bardziej krucha]
do pieca na kolejne 10 minut.

Po wyjeciu z piekarnika pokroic na odpowiadajace nam kwadraty [kroimy
gorace!!! ciasto], a nastepnie posypac cukrem pudrem z dodatkiem wanilii lub
cukru waniliowego.

Poniewaz wiadomo, ze ciasto ma byc przewiezione, nie nalezy go zdejmowac z
blachy.
Tam, gdzie bedziesz, przelozysz na odpowiednia patere/polmisek szklany czy
tez krysztalowy..
wskazane podanie widelczykow do ciasta, bowiem tej szarlotki nie je sie
raczej raczkami :-)
Smacznego :-)
Barbara

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-23 09:28:45

Od: "Mademoiselle" <m...@m...mamam> szukaj wiadomości tego autora

HEJ!
MAKOWIEC! w ogole nie znany przez Francuzow!
sprawdzilam to wielokrotnie (na wielu francuskojezycznych osobach) i zawsze
smakuje:)
Powodzenia
Magda

bpolag$s7l$...@o...futuro.pl...

1. Data: 2003-11-23 11:31:07

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> a écrit dans le message news:
bpp1ul$1ovcrh$...@I...news.uni-berlin.de...
> I sernik.
> I kruszonka.
> Howgh.

ja jeszcze z powodzeniem przemycalam fuge (inaczej plesniaka), ale pieklam
jak tarte, jablek dawalam mnostwo, a bezy i kruszonki mniej.Wychodzilo duzo
wilgotniejsze. Powiem szczerze ze mnie nawet to ciasto w wersji "dla
Francuzow" bardziej smakuje :-))

pzdr
fela

Pierniczki świąteczne - udało się!
wino do chinszczyzny
Wkupne-ptasie mleczko-bez jajek i innych cudów
sałatka z awocado i łososiem
kulki z mielonego - jak?