ciasto na pierogi a mąka

1. Data: 2004-10-18 13:42:18

Temat: ciasto na pierogi a mąka
Od: "Anet" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naszła mnie ochota na pierogi . Ciasto robiłam zawsze z mąki tortowej
(wyłacznie takiej używam w kuchni + ziemniaczana). Ale ostatnio czytając
grupę ktoś napisał, że ciasto do pierogów robi się z mąki poznańskiej. Może
ktoś mi rozjaśni i podpowie jaka mąka do czego (wrocławska, poznańska, nie
mówiąc o krupczatce).

Anet

1. Data: 2004-10-18 14:15:26

Temat: Re: ciasto na pierogi a mąka
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam robie z szymanowskiej czerwonej.

1. Data: 2004-10-18 14:28:52

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Anet wrote:
> [...]
> ktoś mi rozjaśni i podpowie jaka mąka do czego (wrocławska, poznańska, nie

One maja rozne numeracje, nie wiem ktora ma jaki nr, ale zdaje sie ze od
450 (tortowa) w gore. Im wyzszy nr tym mniej oczyszczona maka i takie
np. 2000 to akurat na bardzo czarny chleb sie nadaje ;)

Kot z 450 i 1500 w szafie

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-18 15:25:41

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Może
> ktoś mi rozjaśni i podpowie jaka mąka do czego (wrocławska, poznańska, nie

poczytaj http://puszkkka.spinacz.pl/maka.php3
rene

1. Data: 2004-10-18 15:36:39

Od: "Anet" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> poczytaj http://puszkkka.spinacz.pl/maka.php3
> rene

Wielkie dzięki . Przy nastepnych zakupach uwzględnie i zamiast 3 tortowych
każda inna.

Anet

1. Data: 2004-10-19 15:31:13

Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 450 (tortowa) w gore. Im wyzszy nr tym mniej oczyszczona maka i takie
> np. 2000 to akurat na bardzo czarny chleb sie nadaje ;)

Najwyższy numer, jaki może być, to 1000 dla czystej mąki razowej (1000 g
mąki z 1000 g zboża).

Pozdrawiam

wa

1. Data: 2004-10-19 15:44:47

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

wektor wrote:

> Najwyższy numer, jaki może być, to 1000 dla czystej mąki razowej (1000 g
> mąki z 1000 g zboża).

Kiedy ta numeracja to zupelnie co innego oznacza... Masz chyba jakies
niepelne informacje.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-19 17:39:03

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> Najwyższy numer, jaki może być, to 1000 dla czystej mąki razowej (1000
> mąki z 1000 g zboża).

Bierze się sto gramów mąki i spala. Potem waży się popiół. Wiemy
wówczas, ile procentowo popiołu jest w tej mące. Potem mnoży się to
przez tysiąc i wynik podaje na opakowaniu. Jakieś tam normy nie
pozwalają pisać mniej, niż 450, choć zamojskie zakłady chwalą się że
powinni sobie pisać poniżej 150...

Pzdr
Paweł

zioła zima