Re: cieple posilki

Data: 2002-01-18 00:19:58
Temat: Re: cieple posilki
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl>

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c474abd@news.vogel.pl...

> Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:a251ra$ft5$...@n...tpi.pl...

> e tam, spora grupa pokarmów roślinnych ma większą zawartość białka niż
> mięso,

Wytłoki z soi?
Nie chodzi o procentową zawartość białka, ale o jego jakość.
Jakość białka mierzy się jego przyswajalnością, czyli procentem
wykorzystania w organiźmie do całości wchłonięcia.

co więcej "zaśmiecanie" to nei bialko bo to się wchłonie

Co innego jest zaśmiecanie jelit, a co innego organizmu. Zresztą nie wiem,
co gorsze, czy gnijące niewchłonięte białko, czy degradowane niepotrzebne
aminokwasy. Zależy chyba od proporcji.

(chyba że
> wciągnie się za duż jednego aminokwasu, a i to zakładajac że powyższa
teoria
> jest prawdziwa...w co wątpię.

Jeżeli wchłonie się za mało jednego aminokwasu egzogennego, to cała reszta
jest do wydalenia, bo nie da się sklecić żadnego białka (trochę upraszczam i
przesadzam).

Znacznie częściej spotykałem się z teoriami że
> to resztki mięsa zagniwają w jelitach

Na pewno tak też jest. Jeżeli ktoś zje pół kilo golony na raz i jeszcze
zagryzie to kapuchą i frytkami, to na pewno część białka nie będzie
strawiona.
Jeżeli jednak opty na obiadokolację (pusty żołądek) zje dobrze ugotowane 100
gram golonki i popije to rosołkiem z żółtkiem, to na pewno nic nie będzie
gniło w jelitach.

Pozdrawiam
Leszek