Re: co daje ciastu soda?

From: "Ania Derejska" <a...@v...ca>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: co daje ciastu soda?
Date: Tue, 16 Jan 2001 16:27:05 -0500

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote in message
news:3A64E8D9.4CC43782@west.net...

> Soda nie dodaje ani nie zmienia koloru ciasta.
> MB

Zmienia, zmienia.
Kiedys jadlam u kolezanki takie, cistka ktore powstaly z jednego wielkiego
placka
pokrojonego ukosnie na kawalki. Kazdy kawalek byl obtoczony w polewie
czekoladowej a potem badz w rozdrobnionych orzechach, badz wiorkach
kokosowych
i innych temu podobnych. Ciasteczka po wierzu byly ciemne( wiadomo polewa
czekoloadowa)
a w srodku jasne. Bardzo mi to smakowalo wiec wzielam od niej przepis.
Do ciasta byla uzyta soda. Po upieczeniu moje ciasto bylo ciemne a nie
jasne.
Zadzwonilam do kolezanki i co sie okazalo ze ona sode rozpuszcza w
niewielkiej ilosci
soku z cytryny, wtedy ciasto wychodzi jasne.
Ania