co do karpia

91. Data: 2010-12-02 10:26:02

Temat: Re: co do karpia
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-01 22:48, Ikselka pisze:

> A wystarczy namoczyć w mleku na 2-3 godziny i potem osuszyć ręcznikiem
> papierowym.

Moje kropienie cytryną i posypywanie majerankiem nie jest bardziej
skomplikowane od moczenia w mleku, a może nawet mniej. :)

> Do środka ryby przeznaczonej do pieczenia wkładam pietruszkę (cały pęczek)
> oraz masło i piekę. Efekt znacznie lepszy.

Niezły pomysł z ta pietruszką. Ja piekę w dzwonkach, to może po prostu
posypię jakąś część świeżą pietruszką, a część majerankiem. Sama ocenię,
co lepsze. ;)

Ewa

92. Data: 2010-12-02 10:28:57

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-01 22:55, Ikselka pisze:

> Po co wyciągać por?

A bo mi nie pasuje kompozycyjnie. Uwielbiam por, ale na surowo albo
ugotowany w zupie.

> Przepis niemal jak mój :-)

Moja mama zawsze tak robiła.
Trzesz warzywa, czy kroisz?

Ewa

93. Data: 2010-12-02 10:33:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-02 10:49, Justyna Vicky S. pisze:

> Znaczy się selera tyle ile pietruszki?

Tak, objętościowo, bo seler selerowi nierówny. Jeśli ścieram warzywa, to
odmierzam np. małą miseczką albo biorę "na oko". Oczywiście jeśli lubisz
seler, to możesz dać go więcej (seler ma bardzo wyrazisty smak, ja za
tym nie przepadam), to nie jest przecież aptekarski przepis. ;)

> Generalnie jak przeczytałam to dostałam ślinotoku :) Lubię takie rzeczy, ale
> do tej pory nie eksperymentowałam z rybami, raczej kupne konsumowałam.
> Ale spróbuję :) Dzięki za przepis

Powodzenia zatem! :)

PS: Ale nas dziś zasypało!
Ewa

94. Data: 2010-12-02 10:35:04

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-02 10:51, Justyna Vicky S. pisze:

> Tak w sumie pomyślałam, że ja często do sałatek daję właśnie zamiast cebuli
> pora. Cebuli nie lubię, por jakoś przez gardło mi przechodzi :)

Do sałatki jarzynowej zawsze daję tylko i wyłącznie por, nigdy nie daję
cebuli.

Ewa

95. Data: 2010-12-02 10:56:52

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> seler, to możesz dać go więcej (seler ma bardzo wyrazisty smak, ja za tym
> nie przepadam), to nie jest przecież aptekarski przepis. ;)

No wiadomo przecież :) Ale wolę dopytać, niż potem przesadzić. W zasadzie
też za tym selerowym posmakiem nie przepadam, więc będę się pilnować.

> Powodzenia zatem! :)

Dzięki. Przyda się :)

> PS: Ale nas dziś zasypało!

Strasznie i cudownie jednocześnie ;) Dla tych co dojeżdżają to straszne, bo
warunki drogowe na pewno koszmarne. Zresztą widziałam w klasie frekwencję i
nie dziwię się.
My mieszkając obok szkoły nie mamy wymówki, że nas zasypało ;)
A z powodu dużej ilości śniegu idziemy testować nowe śniegowce i górkę :P

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

96. Data: 2010-12-02 10:57:21

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do sałatki jarzynowej zawsze daję tylko i wyłącznie por, nigdy nie daję
> cebuli.

Ja po surowej cebuli źle się czuję. Duszoną czy smażoną zjem. Za to zieloną
mogę jeść tonami i nic mi nie ma ;)
Jednak w sałatkach por mi lepiej podchodzi :)

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

97. Data: 2010-12-02 11:36:46

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> Najpierw kawałki filetów (osobiście najbardziej lubię dorsza) obsmażam w
> panierce na patelni i odkładam w ciepłe miejsce. Na tej samej patelni
> później przysmażam warzywa na oleju. Warzywa kroję w cienkie słupki (jak
> mi się chce, jak nie, to po prostu ścieram na grubej tarce) w takich mniej
> więcej proporcjach - 3 marchewki, 1 biała pietruszka i objętościowo tyle
> samo selera, 1 duża cebula (cebulę kroję w piórka). Można też kupić
> mrożonkę "włoszczyznę" z Nordisa, bo stamtąd da się wyciągnąć por (oni
> kroją por w krążki, a Hortex w drobne paseczki).

Można i z porem. Tyle że daję tego pora pod koniec duszenia, żeby tylko
trochę zmiękł, a nie rozpaćkał się.

Qra

98. Data: 2010-12-02 11:51:12

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-02 12:36, Qrczak pisze:

> Można i z porem. Tyle że daję tego pora pod koniec duszenia, żeby tylko
> trochę zmiękł, a nie rozpaćkał się.

Qrka, pora też nie lubię. Czy ja jestem jakaś ułomna? ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

99. Data: 2010-12-02 12:01:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Dec 2010 22:55:54 +0100, Ikselka napisał(a):

I jeszcze - ważne: do ryby po grecku pieprz daję biały, bo taki najbardziej
pasuje w ogóle do ryb, gdyż jest delikatniejszy w smaku. Takze zapomniałam
napisać o słodkiej i ostrej papryce: słodkiej, na tę ilość, co w przepisie
Medei 1 łyżka, ostrej proponuję na poczatek pół łyżeczki (kto lubi ostro,
może dać więcej, ja daję więcej). Dodać na pocz. duszenia, oczywiscie, nie
pod koniec.

100. Data: 2010-12-02 12:05:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Dec 2010 06:32:38 +0100, Panslavista napisał(a):

> Nie tylko - opanierowane i usmażone kawałki ryby zamarynowane w zalewie
> octowej.

To sposób na zagospodarowanioe ryb z wędkarskich wypraw - ości się w occie
rozpuszczają i smaczne jest też.

Lampucera
KU_PAMIĘCI...
Przepis na ciastka z Coffee Heaven