co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak

11. Data: 2006-02-05 13:48:02

Temat: Re: co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak
Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "warp9" <w...@w...post.pl> napisał w wiadomości
news:43e5d8d4$1@news.home.net.pl...

> [...]
> zwiazane z utrudnieniem odplywu zolci) -> zapalenie pecherzyka zolciowego
> (+ ew. drog zolciowych) -> zapalenie trzustki. A to juz moze skonczyc sie
> kalectwem lub smiercia.
> Oczywiscie mozna miec kamice pecherzyka i zyc latami bez problemow i
> objawow. Ale moze byc i tak, ze pierwszym objawem moze byc zapalenie
> trzustki z powiklaniami..
> Opinie wsrod chirurgow sa nadal rozne co do bezobjawowej kamicy. Ja
> widzialem paru mlodych pacjentow, ktorzy ladowali na OIOM-ach po kilku
> laparotomiach z powodu martwiczego zapalenia trzustki. Przyczyna? - ot

a doczytales,ze opisany jest wodniak? nie wydaje ci sie,ze to troche inna
choroba niz "kamyczek"?

12. Data: 2006-02-05 13:51:46

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:225a.00000124.43e4e8f7@newsgate.onet.pl...

> A co to jest papillotomia ?

tu juz przesadzasz
www.google.pl
http://pl.wikipedia.org/wiki/Endoskopowa_wsteczna_ch
olangiopankreatografia

13. Data: 2006-02-05 22:26:06

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:3561.000000a1.43e601c1@newsgate.onet.pl...
olangiopankreatografia
> Najpierw używasz trudnego słowa, potem masz pretensję ,
> a oczywiście wyjaśnienia nie napiszesz.
> (W wikipedii nie ma takiego hasła.)
> A wszystko dlatego, że nie chcesz sprawy nazwać po imieniu,
> by ukryć prawdziwe znaczenie słowa.
> Niech do pacjenta nie dotrze co się do niego mówi, to się nie będzie
> rzucał,
> opierał i przeciwstawiał.
> Wtedy można z nim robic dowolną głupotę.
>
> A mądry człowiek , jak przeczyta znaczenie to natychmiast ucieknie z
> gabinetu.

widac masz inna wikipedie madry czlowieku
podpowiem: kliknij na podany link a potem przeczytaj to co sie wyswietli

14. Data: 2006-02-05 22:53:54

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@v...pl napisał(a):
> USG - Wątroba o jednorodnej strukturze echa niepowiększona.
> Stan po cholecystektomii. Przewód żółciowy szeroki na 8 mm na widocznym
> odcinku bez złogów. Wprawdzie szerokość PZW jest w górnych granicach normy,
> niemniej przy uwzględnieniu szczupłej budowy pacjentki oraz w zestawieniu z
> szerokością żyły wrotnej, sprawia wrażenie poszerzonego.
> Odpis ze zdięcia: +D=8,3 L-35 P1/4.
> Nadmieniam że żona nie ma już woreczka żółciowego.

Zauwazylem w wyniku... Ale tu nie ma slowa o kamieniu w PZW. Skad w
takim razie w poprzednim poscie piszesz:
o...@v...pl napisał(a):
> Żona ma w przewodzie żółciowym mały kamyk.
????

15. Data: 2006-02-05 22:56:54

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

pestifer napisał(a):

> a doczytales,ze opisany jest wodniak? nie wydaje ci sie,ze to troche inna
> choroba niz "kamyczek"?

Widze, ze totalnie nie zalapales ironii... Wodniak jest stanem
powiekszenia pecherzyka (>6x12 cm u "standardowego pacjenta), przyczyn
moga byc rozne, nie tylko zlog w szyi pecherzyka.
Poza tym wydzwiek mojego postu jest chyba oczywisty - kamice pecherzyka
trzeba operowac...

16. Data: 2006-02-06 08:49:54

Od: o...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Odpis ze zdięcia: +D=8,3 L-35 P1/4.
A może z tego wywnioskować o kamieniu ??

17. Data: 2006-02-06 11:07:48

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> widac masz inna wikipedie madry czlowieku
> podpowiem: kliknij na podany link a potem przeczytaj to co sie wyswietli

podany przez ciebie link odnosi się do innego hasła niż "papillotomia"
być może jest to hasło bliskoznaczne , ale z brzmienia CAŁKIEM INNE.

18. Data: 2006-02-06 21:15:22

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:3fac.000000eb.43e72e03@newsgate.onet.pl...

> podany przez ciebie link odnosi się do innego hasła niż "papillotomia"
> być może jest to hasło bliskoznaczne , ale z brzmienia CAŁKIEM INNE.

no nie moge. ty jestes na prawde bardzo bardzo madrym czlowiekiem. mimo to
powtorze sie: przeczytaj te literki ukladajace sie w slowa ukladajace sie w
zdania na stronie, ktora pokaze sie po kliknieciu linka. tam na prawde jest
to trudne slowo wyjasnione.

19. Data: 2006-02-06 23:17:20

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@v...pl napisał(a):
> Odpis ze zdięcia: +D=8,3 L-35 P1/4.
> A może z tego wywnioskować o kamieniu ??

Opis moze byc do KAZDEGO zdjecia - z tekstu domyslam sie tylko ze 8,3 to
srednica PZW. Pozostale nic mi nie mowia. Powiedza tylko temu co robil
badanie ;-)
Zdjecia w usg to nie dowody...
Jesli nie ma w opisie slowa o zlogu - badajacy zlogu nie widzial.

rehabilitacja
Diprophos a kaletka stawu łokciowego
Problem z zatokami
pijawki lekarskie