coś pnącego na ścianę...

21. Data: 2011-03-24 17:17:39

Temat: Re: coś pnącego na ścianę...
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:e9d8be70-14e3-440d-bedc-9508f3de08aa@w7g2000pre
.googlegroups.com...

> natomiast róże podobają się żonie... :-) więc jestem w stanie włożyć
> trochę więcej pracy w ostateczny efekt... :-)

Trochę pracy zwłaszcza gdy dopadną je: mszyca różano-szczecinowa, mszyca
różano-rutewkowa, mszyca różano-trawowa, skoczek różany, pienik ślinianka,
zmiennik lucernowiec, ogrodnica niszczylistka, kruszyca złotawka, naliściak
srebrnik, kwieciak malinowiec, obnażasz różówka, obnażacz kopciuszek,
psowacz różany, psowacz truskawkowy, psowacz malinowiec, śluzownica różana,
żebernica jeleniówka, żeberenica sarnica, tarcznik różowiec, nimułka różana,
bruzdownica pędówka, zwiot różany, bruzdownica paczkówka, chrabąszcze,
szypszyniec różany, wciornastek różoweczek, zwójki różaneczki i różóweczki,
tutkarz gałązkowiec, płatkówki rożóweczki, miesierka różówka, przędziorek
chmielowiec miniarki liściowe do tego przyplączą się:
Czarna plamistość liści róż, Mączniak prawdziwy, Mączniak rzekomy, Rdza róż,
Szara pleśń, Zamieranie pędów, Antraknoza róży, Rak wgłębny róży, Rak
podstawy pędu róży, Fytoftoroza, Werticylioza, Grzyby sadzakowe, Narośla
mrozowe, Guzowatość korzeni, dołączą do nich: Mrówki, Pędraki, Drutowce.
Wówczas opryski, opryski i jeszcze raz opryski. Chyba, że jako jedyną
skuteczną ochronę przeciw tym wszystkim przypadłościom róż zastosujesz
ciecz zrobioną ze słodu jęczmiennego z dodatkiem chmielu. Taką ciecz musi
spożyć hodowca róż w dobrej kompaniji, której róże nie przeszkadzają lub
towarzystwie uroczej niewiasty, wtedy plamki, dziurki itp na liściach stają
się nie widoczne /lub nieistotne/" J

22. Data: 2011-03-24 17:24:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Mar 2011 18:17:39 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> [...]
> mrozowe, Guzowatość korzeni, dołączą do nich: Mrówki, Pędraki, Drutowce.
> Wówczas opryski, opryski i jeszcze raz opryski.

A tam, najgorsza to jest cała ta idiotyczna robota z usuwaniem zwiędłych
kwiatów! - horror!
;-PPP

> [...]
> towarzystwie uroczej niewiasty, wtedy plamki, dziurki itp na liściach stają

Spryskiwać można po tym - wtedy szczególnie dobrze idzie ;-PPP

23. Data: 2011-03-25 07:28:50

Temat: Re: co? pn?cego na ?cianę...
Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

After serious thinking Ikselka wrote :

> Coś Ci powiem: paru juz tutaj takich jest "naukowców" jak Ty, co się
> czepiają białka w mące i szyszek sosnowych, chcąc zastąpić braki w karierze
> popisywaniem się tutaj wiedzą biologiczną na poziomie niedoszłego
> magisterium czy doktoratu, ale akurat tutaj nie jest do tego dobre miejsce.
> Więc moze odpuść sobie elaboraty pesudonaukowe - mówi się tutaj o owocach w
> ujęciu potocznym, a jeśli Ci to nie pasuje, to spadaj na doktorat. Tam się
> wyżyjesz.
Bo błedy robisz, ale nie potrafisz zaakceptować, że inni je widzą?
Sama "cytuję spadaj", jeśli jest jeszcze jakiś poziom na który możesz
Witek

24. Data: 2011-03-25 11:35:53

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka explained on 2011-03-24 :

Jeszcze jedno - innym chętnie wytykasz nieścisłości czy ujęcie "zbyt
ogólnikowe", ale jak sama coś takiego usłyszysz lub wyłapuje się twoje
kardynalne błędy (całkowicie nieprawidłowe zrozumienie osmozy) to
podnosisz larum i starasz się obrazić osobę wskazującą ci błedy.
Jak dziecko w podstawówce.
Witek

Trawa a przymrozek
trociny na ściółkę