coś pnącego na ścianę...

1. Data: 2011-03-22 11:31:10

Temat: coś pnącego na ścianę...
Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam taką gołą ścianę od południa:
http://www.studioonline.pl/pliki/sciana.jpg
chciałbym przyozdobić domek jakimś pnączem i to tak w całości pod
kalenicę :-), z doświadczenia odpada winorośl, za dużo syfu potem pod
nogami i mdlący zapaszek fermentu jesienią...
po pierwsze: co posadzić, żeby się ładnie pięło, nie wymagało zbyt
dużo pracy...
myślę o różach, ale jest tyle odmian pnących, że boję się wtopy, może
ktoś pomoże...
po drugie: (w zależności od pierwszego), jak rozwiązać konstrukcję,
jakaś kratka, linki stalowe, musi umożliwiać to pomalowanie domu raz
na kilka lat... myślałem o stalowych linkach, rozpiętych pionowo,
które można odpiąć od góry i położyć na ziemi razem z rośliną,
umożliwiając chwilowy dostęp do ściany, ale czy tak się da?...]
no i trzecia sprawa: (podłoże to w 99% piasek, więc trzeba coś z tym
zrobić, czy np. wykopanie dołka pod sadzonkę i wypełnienie go żyzną
glebą rozwiąże problem? jak głęboko wymienić grunt? czy może inaczej
to rozwiązać...

pozdrawiam
s_13

2. Data: 2011-03-22 13:29:39

Temat: Re: coś pnącego na ścianę...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Mar 2011 04:31:10 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

> [...]
> dużo pracy...
> myślę o różach, ale jest tyle odmian pnących, że boję się wtopy, może

Jeśli myślisz, ze róże to tak same z siebie będą ładne, bez roboty, to
jesteś w błędzie.
Polecam to:
http://www.about-garden.com/e/pl/570-winobluszcz-tro
jklapowy-parthenocissus-tricuspidata-veitchii/

3. Data: 2011-03-22 18:37:02

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Je li my lisz, ze r e to tak same z siebie b d adne, bez roboty, to
> jeste w b dzie.
> Polecam to:http://www.about-garden.com/e/pl/570-winobluszcz-
trojklapowy-partheno...

od roboty nie stronię, chyba, ze jest bez sensu...
z winem miałem ten problem, że nie korzystawszy z owoców, od połowy
lata codziennie musiałem ganiać z szuflą i zbierać spady, to co w
trawie fermentowało i capiło w ogrodzie jak w gorzelni... chciałbym
uniknąć takiej właśnie bezsensownej roboty, ma rosnąć i ładnie
wyglądać, oczywiście od przycinania, nawożenia czy zgrabienia spadłych
liści nie stronię, ale nic więcej...
natomiast róże podobają się żonie... :-) więc jestem w stanie włożyć
trochę więcej pracy w ostateczny efekt... :-)

pozdrawiam
s_13

4. Data: 2011-03-22 18:49:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Mar 2011 11:37:02 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

> od roboty nie stronię, chyba, ze jest bez sensu...
> z winem miałem ten problem, że nie korzystawszy z owoców,

Winobluszcz to nie winorośl - bo zapewne o niej myślisz, pisząc "wino".

5. Data: 2011-03-23 09:32:29

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Winobluszcz to nie winoro l - bo zapewne o niej my lisz, pisz c "wino".

nie wiem, nie znam się... na obrazkach z linka owoce ma...

pozdrawiam
s_13

6. Data: 2011-03-23 21:12:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Mar 2011 02:32:29 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

> nie wiem, nie znam się... na obrazkach z linka owoce ma...

Miewa.
Jak prawie wszystko.
Nawet kaktusy miewają owoce.

7. Data: 2011-03-24 07:58:47

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka was thinking very hard :

> Miewa.
> Jak prawie wszystko.
> Nawet kaktusy miewają owoce.

No bez przesady, tuje czy sosny owoców to nie mają
Witek

8. Data: 2011-03-24 08:39:03

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miewa.
> Jak prawie wszystko.
> Nawet kaktusy miewaj owoce.

przeczytaj, co napisałem na wstępie... najbardziej wkurzały mnie
opadające przejrzałe owoce, których nie dało się zebrać spośród trawy,
a które po jakimś czasie zasnuwały całą okolicę upojnym bimbrowniczym
zapaszkiem, a już o wdepnięciu w taka mazię nie wspomnę...
... z kaktusami tez miałbym ten problem?...
BTW ktoś ma doświadczenie z różami pnącymi? jakieś konkretne odmiany,
będące kompromisem pomiędzy zachwycającym wyglądem a małym nakładem
pracy?

pozdrawiam
s_13

9. Data: 2011-03-24 08:44:39

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Witek" <j...@p...p.lodz.pl> wrote in message
> Ikselka was thinking very hard :

> No bez przesady, tuje czy sosny owoców to nie mają
> Witek

Mają.

10. Data: 2011-03-24 08:54:48

Temat: Re: co? pn?cego na ?cianę...
Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista has brought this to us :
> "Witek" <j...@p...p.lodz.pl> wrote in message

> Maj?.

O, szykuje sie rewolucja w botanice! ;-)
Jakis konkretny przykład OWOCU u nagonasiennych?
Witek

Trawa a przymrozek
trociny na ściółkę
Ogrodnik amator