Re: co sądzicie o hipnozie ?

Data: 2003-01-19 01:28:26
Temat: Re: co sądzicie o hipnozie ?
Od: "mind_dancer" <t...@o...pl>

Użytkownik Trurl <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0cbet$nmq$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "mind_dancer" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Podobnie jak medytacja, głęboka modlitwa, czy chociażby sen, no i co z tego?

Jaką medytację masz na myśli ?
Bo jeśli nie chrześcijańską, to nawet nie muszę komentować.

Jak się nazywa taka modlitwa chrześcijańska, której towarzyszy odmienny stan
świadomości ?
Bo odmienny stan świadomości to jest coś naturalnego, a ekstaza mistyczna to jest
łaska nadprzyrodzona.

Odmienne stany świadomości (ogólnie - zawężenia świadomości), otwierają na złe duchy.
W tradycji Kościoła jest takie zdanie, że w czasie snu diabeł ma łatwiejszy dostęp.
Jest też takie przysłowie "nieczynny umysł jest warsztatem diabła".

Można

> A czy cos w regresingu lub rebirthingu jest niezgodne z chrzescijaństwem?
> Nie pytam rzecz jasna o poglądy osób, które te techniki stosują, tylko o
> same techniki.

Podejście. Sposób wyjaśniania. Metoda ogólnie. Nawet sama nazwa.

> Ale dlaczego jest groźny? Czy zaszkodził komuś? Owszem, czytałem wszystkie
> linki jakie podałeś, tyle, że nic konkretnego z nich nie wynika.

Zwróć uwagę, że on propaguje okultyzm.

> Wiesz, miałem nadzieję, że napiszesz mi o swoich doświadczeniach z tą
> metodą, czy Ci pomogła lub cokolwiek co dało by mi pojęcie z czym to sie je.
> Kieruje mną wyłącznie ciekawość. Nie mam zamiaru nikogo ani niczego
> atakować, dlatego nie musiałbyś bronić tej książki. Przykro mi, że odniosłeś
> takie wrażenie.

Znam ten termin tylko ze wspomnianej książki.
Mam wrażenie, że jest tylko chrześcijański.
Polega na szukaniu zranień osoby będących przyczynami grzechu.
Prosi się Jezusa o rozpoznanie i uzdrowienie tych ran.

Regresing różni się przyjętą antropolgią, brakiem odwołania do Boga,
brakiem pojęcia grzechu, brakiem pojęcia osoby.
Jest formą psychomanipulacji.

> Pozdrawiam
> Trurl

Tomasz Kwiecień