co tu pisze?

1. Data: 2006-01-20 21:06:28

Temat: co tu pisze?
Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://sov.republika.pl/
Kto pomoze mi rozszyfrowac te diagnozę? Bede wdzieczny za pomoc.
sov.

2. Data: 2006-01-20 21:16:31

Temat: Re: co tu pisze?
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

sov. napisał(a):
> http://sov.republika.pl/
> Kto pomoze mi rozszyfrowac te diagnozę? Bede wdzieczny za pomoc.
> sov.

jak juz cos to "co tu jest napisane"...
Dogma

3. Data: 2006-01-20 21:25:50

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sov." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> http://sov.republika.pl/
> Kto pomoze mi rozszyfrowac te diagnozę? Bede wdzieczny za pomoc.
> sov.

Lyzeczkowanie przy zakazeniu mieczakiem zakaznym,...tak mi sie wydaje

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

4. Data: 2006-01-20 21:35:04

Od: "PiOtReK" <p...@s...postu> szukaj wiadomości tego autora

dogma <d...@N...wp.pl> rzekł(a):

> jak juz cos to "co tu jest napisane"...

"Przytoczę wypowiedź prof. Jana Miodka, który w swoim programie emitowanym
na antenie TVP3, oddział Wrocław, odpowiedział na pytanie zadane przez
telewidza, że obie formy sformułowań jest napisane i pisze są dopuszczalne,
ale bardziej wskazana jest jednak ta druga."

--
pozdrawiam,
PiOtReK

5. Data: 2006-01-20 21:54:19

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

PiOtReK napisał(a):
> [...]
> zadane przez telewidza, że obie fomy sformułowań jest napisane i pisze
> są dopuszczalne, ale bardziej wskazana jest jednak ta druga."

a idac dalej...
wg. slownika Kopalinskiego poprawne sa dwie formy "poszedlem" i
"poszlem" ale jak ta druga brzmi, podobnie jak "przyszedlem" i
"przyszlem"...
dbajmy troche o swoje uszy...

6. Data: 2006-01-20 22:03:07

Temat: [OT] jest napisane
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiOtReK" <p...@s...postu> napisał w wiadomości

> [...]
> telewidza, że obie formy sformułowań jest napisane i pisze są
> dopuszczalne, ale bardziej wskazana jest jednak ta druga."

W takim razie nauczyciele najwidoczniej prof. Miodka nie ogladali/nie
sluchali, bo nadal mecza uczniow o uzywanie formy "jest napisane" (za
"pisze"-ich gania), he he he. Ja takze nie ogladalam.

Swoja droga dlaczego druga forma jest bardziej wskazana, ja bym jednak
optowala za pierwsza (jest napisane).

Iwona
// Gdy widzimy juz tylko to, co chcemy widziec, osiagnelismy
duchowa slepote // Marie von Ebner-Eschenbach

7. Data: 2006-01-20 22:12:05

Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba bzdury napisales. Zdanie to wkleiles zaraz po wpisaniu odpowiedniego
zapytania,np. "pisze czy jest napisane" w google i nie sprawdziles, ze tam
jest blad. Dla mnie zawsze prawidlowa forma bylo "jest napisane"; a forma
"pisze" staje sie nadal niegramatyczna, ale coraz powszechniej spotykana i
przez to akceptowana... niestety. Przeczytaj caly tekst, ktory znalazles.

--
Pozdrawiam.
Tomasz M. >>> GG: 921910 <<<

8. Data: 2006-01-21 05:35:28

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Uprzejmie prosze o leczenie w/w pacjentki/a
Dgn. Mieczak zakaźny okolicy pachowej lewej górnej.
Prosze o wyłyżeczkowanie zmiany"

Wbrew pozorom jak dla mnie pismo to jest bardzo czytelne.

Gdybyście zobaczyli pismo mojego poprzednika w pracy... To jak krzywa
kardiogramu.

--
Dominik

9. Data: 2006-01-21 06:08:23

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

DZIĘKI.
Za uwagi jezykowe rowniez :-)
sov.

10. Data: 2006-01-21 09:25:40

Od: "PiOtReK" <p...@s...postu> szukaj wiadomości tego autora

Harry <m...@w...pl> rzekł(a):

> [...]
> "jest napisane"; a forma "pisze" staje sie nadal niegramatyczna, ale
> coraz powszechniej spotykana i przez to akceptowana... niestety.

Chyba? Skoro nie jesteś pewny to tak nie pisz.
Bzdury to ty napislaes.
Poszukaj sobie wypowiedzi innych znawcow jezyka.
Forme pisze da sie zaakacpetowac. Wypowiedzial sie tez na ten temat takze
Jan Grzenia z Uniwersytetu Śląskiego. Skoro umiesz google tak perfekcyjnie
obsługiwać - napewno sobie poradzisz.
Druga i najwazniejsza sprawa, nie znoszę jak ktoś na grupie dyskusyjnej
poświęconej czemu innemu robi takie wstawki. Skoro temat jest na tyle
dyskusyjny i nie jest to oczywisty bład autora watku to po co takie głupie
uwagi wypisywac?
Z reszta dla mnie to EOT.

--
pozdrawiam,