co z ciecierzycy ?

1. Data: 2005-02-07 12:55:13

Temat: co z ciecierzycy ?
Od: "Iwona M." <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

namoczyłam sobie wczoraj jakieś 0,5 kg ciecierzycy - teraz mam miskę pełną
tej fasolki, czy co to tam jest, a ja nie wiem, po co własciwie to
namaczałam. Może ktos mi podsunie jakiś ciekawy przepis? Charakter dania
obojętny, może być sałatka, zupa, nie wiem, co jeszcze. Jedynym daniem z
ciecierzycy była dla mnie sałatka w warszawskiej knajpce Tam-Tam. Swoją
drogą rewelacyjna, jadłam ją już z 10 razy.

pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2005-02-07 13:08:16

Temat: Re: co z ciecierzycy ?
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona M. wrote:

> namaczałam. Może ktos mi podsunie jakiś ciekawy przepis?

moze gulasz z ciecierzycy
przeklejam swoj stary przepis (pomidory swieze zastap puszkowymi):

40 deka cieciorki
oliwa
duza cebula
3-4 zabki czosnku (jak ktos nie lubi to mniej)
lyzka pokrojonej ostrej swiezej papryki chilli (lub czuszki) - wersja
ostra
mala papryka zolta, mala papryka czerwona, mala zielona
kilka (4-5) pomidorów
250 ml wywaru z warzyw
koncentrat pomidorowy maly

1. Ciecierzyce zalac duza iloscia wody i zostawic na noc. Nastepnego dnia
odcedzic i wsypac ziarna do duzego garnka z gotujaca sie , osolona woda.
Gotowac ok. 1, 2
godziny, az bedzie miekka. Odcedzic.
2. Cebule pokroic i lekko podsmazyc . Dodac zmiazdzony czosnek i smazyc
jeszcze ok. 1 minuty.
3. Pokroic papryke. Wsypac raze z papryka chilli do cebuli i czosnku.
Smazyc, mieszajac od czasu do czasu, az papryka bedzie miekka. Dodac
pomidory i dusic
4. Dodac wywar i koncentrat (nie caly, tyle az sos zgestnieje) potem
ciecierzyce i doprowadzic do wrzenia.
4. Zmniejszyc ogien i gotowac ok. 25 minut (bez przykrycia), az sos
troche odparuje i
zgestnieje

Ja dodaje do tego dania (razem z cebulka) podsmazony, pokrojony w
kostke boczek :)))

Pozdrawiam
WIKU

1. Data: 2005-02-07 13:16:51

Od: "Iwona M." <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale mi ślinka cieknie, musi być pyszniutkie :) dziękuję :) Ja kiedyś do
podobnych rzeczy wrzucałam zamiast boczku - takie kości mocno wędzone, na
których były kawałeczki mięsa. Niestety teraz nigdzie nie mogę tego kupić, a
tak pięknie "aromatyzowały" wszystkie grochowe i fasolowe dania... :)
śmigam po składniki :)

pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2005-02-07 13:41:16

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wklejam

Falafel- przysmak z Izraela (niedawno podawał Miran)

Składniki:
- 1 1/2 szklanki ciecierzycy
- ząbek czosnku
- cebula
- 1 łyżeczka soli
- mięta (najlepiej świeża, ale moze być np. z herbatki)
- koperek

Jak przyrządzić?
Ciecierzycę namoczyć - ok 4 godz., ale najlepiej zostawić na całą noc.
Następnie wszystko razem zmielić (tzn. ciecierzycę, z czosnkiem i cebulą) w
maszynce do mięsa (hmm - rozumiem, ale nie wiem jak wegetariańsko nazwać to
urządzenie...). Uzyskaną masę posolić i dodać przyprawy. Jeżeli jest za mokra
to dodać odrobinę mąki. Potem uformować kuleczki (trochę mniejsze niż piłeczki
pigpongowe)i wrzucić do gotującego się oleju (jak frytki). Gotowe po
zbrązowieniu.
Uwagi:
Falafel jest przepyszny!!!! Jest to ulubiona potrawa w Turcji i Izraelu.
Świetnie pasuje do ryżu i praktycznie dowolnego sosu (ja robię
jogurtowy).Smaczne zarówno na gorąco jak i na zimno! Wiem, że falafel można
robić też z fasoli, ale osobiście nie próbowałem.

To jest bezpośredni cytat.
UWAGA!!! Nie pomyl się i nie gotuj najpierw cieciorki, co mnie się przydarzyło.
Musiałam upiec, bo w oleju sie po prostu rozpadło. Ale pyszne jest.
Gośka

1. Data: 2005-02-07 16:25:24

Od: "Iwona M." <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam tyle namoczonej ciecierzycy, że starczy na oba dania :) Super :)

IwonaM

1. Data: 2005-02-07 17:18:07

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona M." <b...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciecierzycy była dla mnie sałatka w warszawskiej knajpce Tam-Tam. Swoją
> drogą rewelacyjna, jadłam ją już z 10 razy.

A może Hommos??

taka pasta z tej cieciorki z jakimis przyprawami...i oliwą...

w sieci pewnie kupa przepisów złaszcza u wegetarian ..

Marek

1. Data: 2005-02-07 17:45:28

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

<g...@p...onet.pl> wrote
> Następnie wszystko razem zmielić (tzn. ciecierzycę, z czosnkiem i cebulą)
> maszynce do mięsa (hmm - rozumiem, ale nie wiem jak wegetariańsko nazwać
> urządzenie...).

U nas to funkcjonuje jako maszynka do mielenia maku:)

Małgośka

1. Data: 2005-02-07 23:52:21

Od: Lozen <i...@S...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Feb 2005 18:18:07 +0100, Marek W. wrote:

> Użytkownik "Iwona M." <b...@x...pl> napisał w wiadomości

> A może Hommos??

Hummus, ja znam pod taka nazwa.

> taka pasta z tej cieciorki z jakimis przyprawami...i oliwą...

Cieciorka, czosnek, pasta sezamowa tahini, oliwa, sok z cytryny, kumin
rzymski, sol.

> w sieci pewnie kupa przepisów złaszcza u wegetarian ..

Tak, jest tego troche.
Kasia

1. Data: 2005-02-08 08:48:24

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl>
> U nas to funkcjonuje jako maszynka do mielenia maku:)

Ręczna maszynka do mielenia maku wygląda trochę inaczej.
Podejrzewam, że mało kto taką ma.
Zresztą zboże też można w niej mleć.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-08 12:49:03

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl>
>
> Ręczna maszynka do mielenia maku wygląda trochę inaczej.
> [...]
Prawdziwa maszynka do mielenia maku miele mak suchy aż na miazgę, której nie
otrzyma się w maszynce do mięsa. Mam taką czeską.
Gośka

psia budka
kapusta zasmazana
Przyprawianie popcornu