co zrobic z feta?

1. Data: 2001-11-08 12:32:41

Temat: co zrobic z feta?
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy fete mozna podac jakos na cieplo?
Do tej pory kladlam ja na kanapke z pomidorem albo do salatki, ale przy tej
pogodzie nie mam ochoty na zimne rzeczy (na mysl o majonezie z lodowki
dostaje dreszczy).
No i tak wlasnie mysle, do czego cieplego ja uzyc?
Wiadomo, moge ja podgrzac i zjesc ale nie o to mi chodzi ;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-08 12:45:16

Temat: Re: co zrobic z feta?
Od: "Marek Lang" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> No i tak wlasnie mysle, do czego cieplego ja uzyc?
> Wiadomo, moge ja podgrzac i zjesc ale nie o to mi chodzi ;-)

Najbardziej klasyczne zastosowanie fety to tzw. 'salatka grecka'. Cebula
pokrojona w poltalarki, pokrojone na osemki pomidory, ogorki pokrojone w
grube plasterki (albo na kawalki wielkosci kawalkow pomidora) do tego drobno
pokrojona zielona papryka.. Calosc obficie polana oliwa tloczona na zimno.
Na to plaster fety. Wszystko posypane przyprawa, nie pamietam dokladnie, ale
jest tam na pewno tymianek, oregano...

Ewentualnie krewetki w sosie pomidorowym z feta. Sos pomidorowy z grubo
pokrojona uduszona cebula, z krewetkami i kawalkami fety - smakuje niezle.

Marek

1. Data: 2001-11-08 12:56:45

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostaje dreszczy).
> No i tak wlasnie mysle, do czego cieplego ja uzyc?

Ja zapiekalam na grilu, ale mysle ze rownie dobrze uda sie w piekarniku.
Podpatrzylam ten sposob na wakacjach w Grecji. Na kawalku folii ukladasz
plaster fety, na to plaster pomidora, troche cebuli, pieprzu, moze byc
czosnek, oregano, bazylia i kapke oliwy. Zawijasz folie jak tobolek (ja
zostawialam troche nieszczelny aby ciut odparowalo) i do pieca. Na grillu
ok. 20 minut, w piecu musisz wyczuc, ale tez z 15 minut bym trzymala.
Asia

1. Data: 2001-11-08 12:57:01

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No i tak wlasnie mysle, do czego cieplego ja uzyc?
> Wiadomo, moge ja podgrzac i zjesc ale nie o to mi chodzi ;-)

no, panierować jak kotlet i smażyć na złoty kolor z obu stron
(oczywiście plasterkowane). Na to lekko przysmażoną nać pietruszki,
trochę sałatki nawinie (tylko bardzo proszę BEZ MAJONEZU!!!!!!!!) i
konfitury (borówki, czarna porzeczka). Do tego bagietka i wcinać.

Waldek

1. Data: 2001-11-08 13:04:39

Od: "Marek Lang" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ten ser jest piekielnie slony, nie wiem czy dalabym rade zjesc takiego
> solonca w jednym kawalku, na chlebie czy w kanapce ten smak sie lagodzi
;-)

> Tak mi sie w mojej sklerozie telepie, ze kiedys ktos podawał przepis na
> tarte w ktorej byla feta, ale kto i kiedy...ta skleroza...

Tak, niektore polskie fety sa piekielnie slone. Ale prawdziwa, grecka feta
nie jest slona.

1. Data: 2001-11-08 13:06:44

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-11-08 13:08:13

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basia <b...@p...onet.pl> wrote in message
> tej
>
> Ja zapiekalam na grilu, ale mysle ze rownie dobrze uda sie w piekarniku.
> Podpatrzylam ten sposob na wakacjach w Grecji> Asia

Czytając o tym grillu, przypomnialam sobie, że jakiś miesiąc temu robiła coś
takiego:

> Bifteki
1 kg mielonego mięsa wieprzowo-wołowego, 1 zielona papryka, 1 duży pomidor,2
łyżki śmietany, 1 jajko, 1 cebula
1 opakowanie greckiego sera feta, olej, przyprawy; sól, pieprz, słodka czerwona
papryka, oregano, koperek
Do mielonego mięsa dodajemy 3 łyżki oleju, śmietanę, jajko, przyprawy i
drobniutko posiekaną cebulę. Wszystko bardzo dokładnie mieszamy, a następnie
dzielimy na 6 części. Z każdej formujemy duży placek średniej grubości, ok. 1,5
cm. Warzywa myjemy i kroimy w kostkę. Ser osuszamy z zalewy i kroimy w paski
długości kotletów. Warzywa i ser również dzielimy na 6 części, a następnie
każdą układamy na surowym płaskim kotlecie. Składamy mięsny placek na pół i
dokładnie zalepiamy brzegi. Proponuję, by przed ułożeniem do pieczenia każdy
kotlet zawinąć w folię aluminiową, którą zdejmujemy, gdy będziemy bifteki
przewracać na drugą stronę. Dzięki folii nie grozi nam, że potrawa na początku
smażenia rozpadnie się. Będzie też soczysta i rumiana. Bifteki najlepsze są z
grilla, ale można też je upiec w piekarniku lub usmażyć na teflonowej patelni.

Smażyłam na patelni zawinięte w folie. Było WYŚMIENITE!!!

Pozdr,
AP

1. Data: 2001-11-08 13:08:40

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Czy fete mozna podac jakos na cieplo?
> Do tej pory kladlam ja na kanapke z pomidorem albo do salatki, ale przy
>
> pozdrawiam
> Basia

A na grzance? Lubie kupowac fete w sloiczku z oliwa i ziolami- wiec 3
dobre rzeczy w jednym. Na goraca grzanke rozsmarowuje taki kawaleczek
fety i wszystko tak pieknie przechodzi smakiem sera i oliwy,....mniam -
i wedle zyczenia- na cieplo ;0
pzdr
agi

1. Data: 2001-11-08 13:09:51

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> [...]
>
> Tak mi sie w mojej sklerozie telepie, ze kiedys ktos podawał przepis na
> tarte w ktorej byla feta, ale kto i kiedy...ta skleroza...

no jak ci za słony, to wymocz trochę w maślance, mu przejdzie. Jak
zrobisz tak jak napisałem, to będzie lepszy, bo sałatkę możesz mniej
posolić, panadę wogóle nie. No i jesz z bułką.

Zrób plasterek i sprawdź, do kubła zawsze możesz wrzucić.

Waldek

1. Data: 2001-11-08 13:17:44

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fghfgh" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dobre rzeczy w jednym. Na goraca grzanke rozsmarowuje taki kawaleczek
> fety i wszystko tak pieknie przechodzi smakiem sera i oliwy,....mniam -

Boze, jak ja cierpie ;-(
U mnie jedyna feta to ta w kartonie, mlekowity...taka w sloiczku to moge
sobie narysowac a grecka....szkoda slow, a niby w dzisiejszych czasach
wszedzie jest wszystko tylko trzeba miec pieniadze, ha, ha, ha (to smiech
nerwowy)

pozdrawiam
Basia

warzywa jak zapałki
salatkaTabbouleh z zielonej pietruszki?
Gotowanie kalafiora w mikrofalówce... czyli jak ją dalej oswajać...
RE: Czy jest jeszcze ktos...
Ksiega adresowa - take 2