cos do chleba

1. Data: 2001-01-05 11:42:00

Temat: cos do chleba
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludziska! Co jecie na sniadania i kolacje do chleba? Jak po raz tysieczny
pierwszy kupuje szynke i jakis ser- to juz mi sie niedobrze robi...

Poratujcie - Jola

1. Data: 2001-01-05 11:54:28

Temat: Re: cos do chleba
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote in message <934bpr$i76$1@news.tpi.pl>...
Na sniadanie, to jem (albo sie staram) jogurt z platkami....
Ale do ad remu ;-)))
- serek bialy homo albo prawie homo(genizowany), ziarnistego nie lubie,
wymieszany z:
- rzodkiewkami drobno pokrojonymi, mozna dolozyc jajko na twardo
- szczypiorkiem
- posiekanym jajkiem na twardo + szczypiorkiem + lyzka dobrej musztardy
- natka/ koperkiem
- drobno posiekana cebula + sol + keczup/koncentrat (musi troche postac,
zeby cebula zlagodniala)
- z rozgniecionymi szprotkami w oleju lub sosie pom., oczywiscie
osaczonymi z zalewy, plus przyprawy (to sie kiedys awanturka nazywalo,
ja uwielbiam, moje dziecko sie otrzasa z obrzydzenia)
- mozna posiekac drobno szynke gorszej jakosci i wciepac w serek... ale
to IMHO 2 grzyby w barszczu ;-))

Pasta rybna:
makrela wedzona drobno posiekana + jajo na twardo + cebula + lycha
solidna musztardy + pieprz + majonezu troche, zeby "skleic" . Mozna
dolozyc kiszony/konserwowy ogorek albo marynowane grzybki

Salatka jajka na twardo posiekane grubo + rzodkiewki posiekane grubo +
szczypiorek + majonez/smietana/jogurt, co kto woli (i to moje dziecko
zre, az sie kurzy) - z tym ze do tego to chleb raczej "obok"

1. Data: 2001-01-05 12:00:25

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

moze to nie na temat, ale nienajgorsze sa sniadania anglikow:

-miska mleka z platkami
-szklanka soku pomaranczowego
-tost z maslem

iza

1. Data: 2001-01-05 12:15:06

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> Ludziska! Co jecie na sniadania i kolacje do chleba? Jak po raz tysieczny
> pierwszy kupuje szynke i jakis ser- to juz mi sie niedobrze robi...

kolacje:
- wędlinki wszelakie: drobiowe, wieprzowe, podrobowe (pasztety,
salcesony, pieczenie - mam świetnego rzeźnika "pod nosem" takoż i się
nie obawiam) w zestawieniach z serkami, warzywami itd
- rybki (wędzone, pasty rybne, czasami smażone)
- czasami sałatki (warzywne, owocowe, drobiwe, rybne i kombinacje
tychże)
- czasami placki lub naleśniki z czym popadnie
a czasami nie jem wcale, bo mi się nie chce :))
Sniadań przeważnie nie jadam, jeśli już to coś lekkiego (jakiś homoserek
na przykład)
Dopiero obiad koło 17:00

A i ser i szynkę można urozmaicić np. papryczką, pieczarkami
konserwowanymi, ogórkiem itd

sadyl

1. Data: 2001-01-05 13:16:53

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message

> Ludziska! Co jecie na sniadania i kolacje do chleba? Jak po raz tysieczny
> pierwszy kupuje szynke i jakis ser- to juz mi sie niedobrze robi...

Pasta z soczewicy (strączkowa) do chleba (zbożowy) ;-)))

1 szklanka zielonej soczewicy
1 płaska łyżka mąki kukurydzianej
3-6 ząbków czosnku (zależnie od upodobań)
6 łyżek oleju roślinnego
1 łyżka sosu sojowego
pieprz
bazylia, tymianek, zależnie od upodobań

Wypłukaną soczewicę zalać 2-ma szklankami wody i gotować do
niemal całkowitego wygotowania wody (ok. 40 minut). Na 3-5 minut
przed zakończeniem gotowania dodać mąkę kukurydzianą. Odstawić
do wystygnięcia. W międzyczasie posiekać czosnek. Do wystudzonej
soczewicy dodać czosnek, olej roślinny, sos sojowy, pieprz i przyprawy.
Całość wymieszać i rozgnieść widelcem (część ziaren soczewicy może
pozostać nierozgnieciona). Dobrze smakuje z pokrojonym pomidorem,
lub surówką z pomidorów

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2001-01-05 14:19:41

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości
news:934bpr$i76$1@news.tpi.pl napisał(a):
> Ludziska! Co jecie na sniadania i kolacje do chleba? Jak po raz
tysieczny
> pierwszy kupuje szynke i jakis ser- to juz mi sie niedobrze robi...

nie dziwić się ;-)

-hit ostatnich dni:

1 awokado
pół szklanki ziaren sezamowych (albo tahini gotowe)
łyżeczka soku z cytryny
sól kamienna

awokado pozbawić skóry, miąższ rozgnieść dokładnie, sezam uprażyć na
suchej patelni do momentu kiedy zaczyna czuć się aromat (mmm...),
zmielić w młynku (oj, może być problem...) doprawić sokiem cytrynowym
i solą. smaczne z pomidorem i ogóreczkiem kiszonym na razowcu

-tofu wędzone

-pasta pomidorowa z tofu

tofu 0,20 kg
koncentrat pomidorowy (łyżeczka obfita)
cebula mała drobno posiekana
sól kamienna
sezam + słonecznik zmielony (opcjonalnie)

tofu rozgnieść lub zmiksować, to i pozostałe składniki zmieszać i
doprawić. w razie potrzeby rozmaić oliwą.

-pasty z wszelkich ziaren prażonych, mielonych w młynku i
rozcieńczanych wodą lub oliwą/olejem zimnego tłoczenia

-strączkowe w pastach na wszelakie sposoby czasem z podsmażanymi
czosnkami, cebulkami, marchewkami drobno startymi na tareczce

-rzadziej gotowe pasztety z soi i pasty wegetariańskie

do wszystkiego na wierzch albo obok: pekinka, papryka, kiszone
ogóreczki, rzadziej do towarzystwa musztarda, często płatki drożdżowe,
popping amarantusowy czy sezam jako posyp

p.s. all rights NOT reserved ;-)

--
wojmat
~~~~~ gotowanie to stan umysłu ~~~~~

1. Data: 2001-01-05 17:40:58

Od: <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ludziska! Co jecie na sniadania i kolacje do chleba? Jak po raz tysieczny
> pierwszy kupuje szynke i jakis ser- to juz mi sie niedobrze robi...
>
>                        Poratujcie - Jola

Witam.

Ja mam przepis na paste serowo - jajeczna jeszcze z czasow podstawowki (robilam
na zajeciach ZPT :-)).

2-3 jajka ugotowane na twardo
ok. 20-30 dag sera zoltego
posiekana zielona pietruszka (nie za duzo)
lyzka masla
sol
pieprz (niekoniecznie)

Jajka i ser zetrzec na tarce ( ja zcieram na tych malych otworach), dodaje
maslo, pietruszke, sol, pieprz i rozgniatam widelcem. Proste a moj maz
przepada, choc jest zagorzalym wielbicielem mieska i wedlinek :-).

Pozdrawiam

Ula

1. Data: 2001-01-05 22:31:13

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. wystukała w wiadomości <3...@n...astercity.net>:

> [...]
> solidna musztardy + pieprz + majonezu troche, zeby "skleic" . Mozna
> dolozyc kiszony/konserwowy ogorek albo marynowane grzybki

Wersja bardzo uproszczona:

Wędzona makrela rozdziabana palcami na kawałki przy usuwaniu ości + pokrojona w
kostkę cebula (ja daję mniej-więcej po równo). Wymieszać, przełożyć do
pojemnika, ubić i zostawić na kilka godzin. Następnie zajadać.

Mała makrela i jedna cebula to słoiczek po dżemie, w dwie osoby wyszedł w
póltora dnia (za pierwszym razem, za drógim może być szybciej, bo druga osoba
zasmakowała ;))

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-01-06 17:53:29

Od: "MarekLef" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Ludziska! Co jecie na sniadania i kolacje do chleba? Jak po raz tysieczny
> pierwszy kupuje szynke i jakis ser- to juz mi sie niedobrze robi...
>
> Poratujcie - Jola

Bylem kiedys na obozie pletwonurkow - na sniadanko serwowano grochowe z
wkladka z boczku ok 1 cm grubosci, ale pycha, po sniadaniu tabliczka
czekolady,
Potem min 3 godzin pod woda - [po sniadanku ani sladu.]

Pozdr. Marek L

1. Data: 2001-01-08 14:46:32

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." <z...@a...net> wrote in message

> [...]
> solidna musztardy + pieprz + majonezu troche, zeby "skleic" . Mozna
> dolozyc kiszony/konserwowy ogorek albo marynowane grzybki

Zawiadamiam, ze korzystajac z Waszych porad polecialam po kolei- czyli
wyprobowalam na pierwszy ogien paste rybna Magdusi W. Jezu,jakie miala
branie. Nie dodalam tylko ogorca- z braku takowego. Jajek- 2 szt. Salatka
wloska poszla na ten czas w zapomnienie...Dopiero jak w sloiku z pasta
zobaczylam dno, to przeprosilam sie z salatka.

dzieki- Jola

DOSC! "Koncz wacpanna ... wstydu oszczedz..."
ciasto na pierogi
Mnostwo ziemniakow!
Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
DO JOANNY DUSZYNSKIEJ :((((((((((((