cos innego z pomidorow

1. Data: 2001-07-16 12:56:21

Temat: cos innego z pomidorow
Od: KAYKA <k...@u...skarzysko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Zapewne ten temat byl juz poruszany, ale MUSZE dzisiaj zrobic
'pomidorowa' kolacje. Niestety jedyne co mi przychodzi do glowy to
pappa, a robie ja zbyt czesto. Pomozcie prosze...
Pozdrawiam
KAYKA

1. Data: 2001-07-16 14:51:56

Temat: Re: cos innego z pomidorow
Od: KAYKA <k...@u...skarzysko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej wrote:

> O ! pomidory nadziewane na zimno np farszem z tunczyka z puszki, z
> odrobina zeletyny....

hmm... brzmi niezle... przetestuje :))

1. Data: 2001-07-17 11:06:55

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-07-17 12:18:08

Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-07-17 12:18:45

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KAYKA" <k...@u...skarzysko.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 'pomidorowa' kolacje. Niestety jedyne co mi przychodzi do glowy to
> pappa, a robie ja zbyt czesto. Pomozcie prosze...

Hejka!

Niedawno w restauracji jadlam pomidory na ciescie kruchym.. Ciasto kruche,
na to polowki pomidorow bez skorki, hmm i to zalane bylo jakis sosem (hmm
smietana, jajka ??) i upieczone... Rewelacja, ale nie mam przepisu, moze
ktos robil cos takiego?:-)) Aa jeszcze jedno, ta potrawa byla prawie bez
ziol i to blad, bo pasuje tam duzo bazylii i cos pikantengo;-)

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-07-17 12:34:14

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

smietana z jajkami pasuje tu do "zalewy" kazdego prawie flan'u
(tarta) Kruche ciasto jest tu proste i bezjajeczne. Jarzyny na to
mozna rzucic dowolne (jesli np pieczarki, to dobrze jest je
podmazyc, bo sok z nich wyleci. A nie bylo tam zotego sera na
wierzchu?

Co do pomidorow - przeciac na pol i usmazyc. Mozna najpierw
usmazyc bekon, odlozyc , na tluszczyku (jak za duzo - czesc
wylac), smazyc delikatnie te pomidory, dodac cebule pokrajana,
czosnek. Jak juz pomidory zaczynaja mieknac, dodac bekon,
delikatnie zamieszac, doprawic i jesc. Moga tez byc osobno
smazone pieczarki. Male i w calosci. I juz prawie gotowe
angielskie sniadanie!

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-17 14:50:05

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KAYKA <k...@u...skarzysko.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@u...skarzysko.pl...
> [...]
> 'pomidorowa' kolacje. Niestety jedyne co mi przychodzi do glowy to
> pappa, a robie ja zbyt czesto. Pomozcie prosze...

Jeżeli czasu masz niewiele, to polecam taką sałatkę, niby takie nic a
smakuje zaskakująco niezwykle wyśmienicie:
Pomidory pokrojone w ćwiartki
Sos:
-kwaśna śmietanka
-majonez
-jogurt naturalny (te trzy składniki w równych ilościach)
-zgnieciony ząbek czosnku (na więcej jak cztery duże pomidory dwa ząbki)
-drobno posiekana nać pietruszki (dużo)
-sól, pieprz do smaku
Do tej sałatki świetnie pasują grzanki z białej bułki zapiekanej z masłem i
plastrem żółtego sera w grillu

Wesołego pomidora,
Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-07-17 18:41:25

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

KAYKA:)))))
no ladnie ladnie co ja tu widze:)
a z pomodorkow to przecie mozna pyszniasta pomidorowke zrobic z francuskimi
kluseczkami:) mmmmmmmm pyyycha:)
pozdrowionka serdeczniaste
MonIKA

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-07-17 23:23:22

Od: k...@k...net (Katarzyna Kulpa) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Jul 2001 13:06:55 +0200, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
wrote:
: 2. pomidory z farszem (różnym, na ciepło i zimno)

o, a jak sie takie robi? rozumiem, ze przekrawasz na pol, costam wydrazasz
(wszystko oprocz tego co przy skorce?) i nadziewasz. a czym wegetarianskim
mozna nadziac pomidor?

kasica
--
if there is will, there will be a way.

1. Data: 2001-07-18 08:01:51

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> o, a jak sie takie robi? rozumiem, ze przekrawasz na pol, costam wydrazasz
> (wszystko oprocz tego co przy skorce?) i nadziewasz. a czym wegetarianskim
> mozna nadziac pomidor?

ach, różniście. Np. pieczarkami, albo drobno posiakaną cukinią. Ja robię
na ogół coś takiego (po prowansalsku się oryginał nazywał):

pieczarki (duże łby)
cukinia lub bakłażan
pomidory (te mięsiste)
cebula
pietruszka zielona
dla mięsożernych mielone.

Warzywa (oprócz pietruszki) wydrążam. Środki i pietruszkę kroję drobno.
Do patelni od najtwardszego począwszy.
Zacząć od mięsa (albo i nie), potem cebulkę zeszklić, do tego cukinię
i/lub bakłażan, pieczarki i na końcu pomidor. Przyprawić solą, pieprzą,
papryką, czosnką do smaku, ziołami z prowincji. Do tego dodać trochę
startego sera, np. gouda pikantje. Władować farsz do dziurek, posypać z
wierzchu tartą bułką, parę kropelek oliwy i do pieca na 15-20min.
Wcinać z chlebkiem/bułką i do tego winko, np. białe bordeaux.

Waldek

Zurawina
pstrag?
Kiszone ogorki
Kto podrzuci mi przepis na pikantną zupę rybną??
Przepis na kurczaka po wietnamsku!!!!!!!!