Re: czy jestem chory na borelioze czy raczej nie ?

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: czy jestem chory na borelioze czy raczej nie ?
Date: Mon, 27 Aug 2007 16:25:43 +0200

js wrote:

. Nie chce wydawac duzo pieniedzy na te badania - jak rt
> pcr wyjdzie (za tydzien) negatywny (oby!) to raczej zignoruje wszelkie
> dzialania - a jak pozytywny to bedzie zle - pojde do lekarza i poslucham
> co powie i zrobie sobie znowu jeszcze jeden czy dwa testy - poki co nie
> mam specjalnych powodow do paniki o ile sie orientuję bo 1) nie mam
> zadnych strasznych utrudniajacych zycie objawow 2) rumien byl bardzo
> wątpliwy i teraz mysle ze to nie byl raczej rumień 3) kleszczysko po mnie
> lazilo i mnie zacielo dwa razy ale wogole sie nie wpilo -- zabawne bylo
> tylko to ze wtedy tego wieczoru jak go przywloklem znad rusałki do swojego
> [...]

No spoko, ja tylko w tym roku miałem już z 15 kleszczy (ostatni 3 dni temu)
i jakoś się nie przejmuję. Podstawowy objaw boreliozy to nagłe pogorszenia
stanu zdrowia co 4 tygodnie - jakby testy wyszły negatywnie a poczułbyś się
gorzej, zwracaj na takie rzeczy uwagę. Czy nie ma rytmiczności.

A kasę na badanie bym jednak wydał, bo rumień ma to do siebie, że różnie
wygląda, a przewlekła borelioza jest jednak groźna.

Jeszcze raz (do znudzenia można powtarzać), nie da się, to jest po prostu
fizycznie niemożliwe żeby zdiagnozować boreliozę, chyba że występują typowe
objawy wczesnego zarażenia - pełen rumień, silne bóle i opuchnięcie stawów,
gorączka i pozytywne testy. W każdym innym przypadku zgaduje się - ileś
procent na to, że chory ma boreliozę i terapia uratuje mu zdrowie, ileś tam
procent na to, że ta właśnie terapia zdrowie mu zniszczy, np powodując
infekcję candida (równie groźne jak borelka). Jak prawdopodobieństwo
wskazuje na korzyści z antybiotyków, robi się terapię. A na forum gazety
poleca to się każdemu, w końcu z czegoś trzeba żyć - czemu by nie z
wmawiania ludziom tajemniczych chorób?

--
www.vegie.pl