Re: czy lody są niezdrowe

From: Trapez <t...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: czy lody są niezdrowe
Date: Sat, 4 Feb 2006 07:52:41 +0100
<s...@t...org.org>
<1bgvrgdbr6o3x.j79thcgt8rd9$.dlg@40tude.net>
<s...@t...org.org>
<1...@4...net> <drvq30$3bd$1@news.onet.pl>
<n82vzi35e62p$.1bai0ipqtjj42$.dlg@40tude.net> <ds0lqu$9ka$1@news.onet.pl>

Dnia Fri, 3 Feb 2006 23:35:05 +0100, Marek Li napisał(a):

> Nie nie jest. Szkoda, że o tym nie wiedziałeś. Sprawdź w słowniku.
> Produkcja to: zorganizowana działalność ludzka mająca na celu
> wytworzenie określonych dóbr materialnych; proces wytwarzania czegoś dla
> potrzeb człowieka; wytwarzanie, wytwórczość. Synteza zaś, to: łączenie
> wielu różnych elementów w jedną całość, całościowe poznanie jakiegoś
> zjawiska oparte na poprzednim zbadaniu jego elementów, uogólnienie
> zjawisk cząstkowych

No to już zgłupiałem. Jak ludzie w fabryce wykonują zadanie polegające na
"łączeniu wielu różnych elementów w jedną całość" to wykonują produkcję czy
syntezę?

> Nie interesuje mnie co jest dla ciebie jednoznacze. Skoro twierdzisz, że
> jak mówisz, że organizm coś robi, to jest równoznaczne, z tym, że robi
> to organ, to dlaczego nie mówisz, że tłoczysz krew?

Ależ ja tłoczę krew jak najbardziej. Używam do tego głównie serca. Choć
robię to nieświadomie, to ja to robię, a nie jakiś outsource'ingowy organ.

> O co chodzi w stwierdzeniu, że synteza insuliny wykorzystuje składniki
> mineralne?

A myślisz, że reakcje w organiźmie, w tym wypadku w trzustce zachodzą jakoś
psiejsko czarodziejsko? Nawet jeśli zachodzi produkcja polegająca na
zasadzie syntezy z już gotowych składników to i tak potrzebne są różne
składniki dodatkowe będące między innymi katalizatorami reakcji.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl