czy można wyleczyć przewlekły stan zapalny przy zębie?

1. Data: 2003-07-17 20:44:20

Temat: czy można wyleczyć przewlekły stan zapalny przy zębie?
Od: "Froff" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dentystka stwierdziła u mnie na podstawie zdjęcia
(a ja już dawno na podstawie ropy), że mam przewlekły stan zapalny
przy zaplombpowanej górnej ósemce. Powiedziała, że to do wyrwania
i ona się nie podejmnie ew. leczenia.
W związku z tym mam pytanie do obeznanych z tematem.
Czy faktycznie takiego czegoś nie można wyleczyć?
Czy rozwiercenie zęba i kanałówka nie pomogą?
Ząb jest zaplombowany bardzo głęboko,
dentystka wspominała coś o jakiejś starej metodzie plombowania,
którą rzekomo tu zastosowano. Było to z 6-8 lat temu.

2. Data: 2003-07-17 21:06:29

Od: "Adam" <s...@o...no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:bf71rg$aos$...@n...onet.pl,
Froff <f...@p...onet.pl> zostało napisane:

> [...]
> dentystka wspominała coś o jakiejś starej metodzie plombowania,
> którą rzekomo tu zastosowano. Było to z 6-8 lat temu.

pewnie te-pasta, poprobuj poszukac jakiegos gabinetu w poblizu swojego
miejsca zamieszkania ktory specjalizuje sie w endodoncji - www.endodoncja.pl
albo na www.dentonet.pl - pomajluj, popytaj - wbrew pozorom stomatolodzy
oprocz 'koszenia szmalu' sprawdzaja tez skrzynki pocztowe ;)

--
Adam gg# 402495
_________

3. Data: 2003-07-18 08:46:51

Od: "amelia" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, ja mialam podobna sytuacje z osemka gorna, wlasnie wczoraj sie jej
pozbylam. Rok temu leczylam tego zeba, a od dwoch m-cy mnie bolal. Lekarka
powiedziala, ze albo leczenie kanalowe albo ekstrakcja zeba, na to sie
zdecydowalam, biorac pod uwage fakt, ze wole sie teraz pozbyc tej osemki niz
znow ma mnie kiedys bolec, poza tym bardzo sie kruszyla, wiec leczenie i
wiercenie bylo dosc ryzykowne, pozdrawiam, amelia

4. Data: 2003-07-18 10:24:40

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Czy faktycznie takiego czegoś nie można wyleczyć?
>Czy rozwiercenie zęba i kanałówka nie pomogą?

Ja bym sie zdecydowala na ekstrakcje - chyba, ze _koniecznie_ chcesz ta osemke
miec (ale IMO te zeby sa i tak zbedne - nie uzywasz ich do jedzenia)
Chociaz nie jestem pewna, czy nie jest konieczne jakies leczenie _przed_
ekstrakcja.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

5. Data: 2003-07-18 17:34:45

Od: "Adam" <s...@o...no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:0...@p...pl,
Dunia <d...@n...net> zostało napisane:

> [...]
> jedzenia)
> Chociaz nie jestem pewna, czy nie jest konieczne jakies leczenie

jakby sie uprzeć, to mozna sobie usunąć polowe zębów - np wszystkie z lewej
strony - no bo sama prawa do jedzenia wystarczy...

ehh... moze lepiej nie dawaj takich 'dobrych rad'...

--
Adam gg# 402495
_________

6. Data: 2003-07-18 19:11:46

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>jakby sie uprzeć, to mozna sobie usunąć polowe zębów - np wszystkie z lewej
>strony - no bo sama prawa do jedzenia wystarczy...
>
>ehh... moze lepiej nie dawaj takich 'dobrych rad'...

No i ? To jest opinia mojego dentysty, a nie 'dobra rada'. Przeciez ja nikomu
nie bede zebow na sile wyrywac. :) Masz usuniety ktorys z 'zebow madrosci ? Ja
mam usuniete oba gorne (a wkrotce i oba dolne) i nie czuje zadnego dyskomfortu
z tego powodu, wrecz przeciwnie - przy mojej i tak waskiej szczece dalo to
efekt wrecz pozytywny. Moj maz po ekstrakcji wszystkich 'zebow madrosci'
uwolnil sie wreszcie od uporczywych bolow glowy. Wiec nie zawsze ekstrakcja
zeba jest jakas straszna ostatecznoscia i dramatem :) Trzeba skonsultowac z
dentysta wszystkie za i przeciw.
No,
chyba ze sie panicznie boisz - wtedy rozumiem emocjonalny ton Twoich postow. ;)

7. Data: 2003-07-18 20:42:27

Od: "Froff" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo na www.dentonet.pl - pomajluj, popytaj - wbrew pozorom stomatolodzy
> oprocz 'koszenia szmalu' sprawdzaja tez skrzynki pocztowe ;)

Dzięki za ciekawe linki.
Ja zdaję sobie sprawę, że tylko kanałówka w grę tu wchodzi.
Pytanie tylko, czy stan zapalny w dziąśle po takim zabiegu zniknie.

8. Data: 2003-07-18 22:10:46

Od: "Adam" <s...@o...no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:0...@p...pl,
Dunia <d...@n...net> zostało napisane:

> No i ? To jest opinia mojego dentysty, a nie 'dobra rada'.

no nie kazda rada jest dobra w danym przypadku.

> Przeciez
> ja nikomu nie bede zebow na sile wyrywac. :)

ja myśle...

> Masz usuniety ktorys z
> 'zebow madrosci ?

nie mam - wogole nie mialem zawiązków - osemki to atawizm :)

> [...]
> uporczywych bolow glowy. Wiec nie zawsze ekstrakcja zeba jest jakas
> straszna ostatecznoscia i dramatem :) Trzeba skonsultowac z dentysta

no wlasnie, do tego zmierzam - kazdy przypadek jest inny, czasami ratowanie
8mki ma sens, czasami nie - ale rozwazanie czyjegos przypadku przez pryzmat
swoich przezyc to troche malo. przydalo by sie jeszcze zajrzec do buzi tego
ktoremu sie cos radzi, nieprawdaz?

> No,
> chyba ze sie panicznie boisz - wtedy rozumiem emocjonalny ton Twoich
> postow. ;)

to nie emocje, to zdrowy rozsadek.

--
Adam gg# 402495
_________

9. Data: 2003-07-21 15:58:58

Od: "Dunia " <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam <s...@o...no.spam.pl> napisał(a):

> no nie kazda rada jest dobra w danym przypadku.

Jeszcze raz: ja nie 'radze', ja tylko przekzuje opinie mojego (IMO bardzo
rozsadnego) dentysty. I tak decyzje podejmie stomatolog przedmowcy, ale
chodzilo mi o to, ze usuniecie osemki nie jest dramatem zyciowym, bo wielu
(wiekszosc ?) ludzi sie bez nic obywa. Raczej chodzilo mi o pocieszenie
przedmowcy, ktory wydawal mi sie zmartwiony perspektywa utraty tego wlasnie
zeba. Juz jasne ?

> no wlasnie, do tego zmierzam - kazdy przypadek jest inny, czasami ratowanie
> 8mki ma sens, czasami nie

A kiedy ma sens ? Ja rozumiem, ze moze miec sens, kiedy ubytek jest maly, a
ktos sie panicznie boi usuniecia, albo tez korzen jest taki, ze mozna usuwac
jedynie chirurgicznie. Jednakze - jak zauwazyl stomatolog przedmowcy - w tym
wypadku ekstrakcja jest najlepszym wyjsciem, a ja tylko zasygerowalam, ze
jesli rzeczywiscie tak jest, to lepiej sie do tego zastosowac, poniewaz nie ma
co wylewac zalow akurat nad osemka. Wiekszosc ludzi, ktorych znam, ma usunieta
conajmniej jedna.

>- ale rozwazanie czyjegos przypadku przez pryzmat
> swoich przezyc to troche malo. przydalo by sie jeszcze zajrzec do buzi tego
> ktoremu sie cos radzi, nieprawdaz?

Ja nie radze, ja tylko wyrazam swoja opinie, a 'do buzi' zagladal mu zdaje sie
juz stomatolog i on/ona jest za ekstrakcja. Ja tylko stwierdzam, ze bez osemek
naprawde mozna zyc, a w przypadku zdecydowanej wiekszosci osob ta jakosc zycia
sie poprawia (w przeciwienstwie do innych zebow - ja o swoja piatke walczylam
kilka miesiecy i wygralam ;) )

I juz naprawde EOT, bo jesli dotad nie zrozumiales, o co mi chodzi, to
prosciej juz nie potrafie ;)

Dunia

10. Data: 2003-07-21 16:02:23

Od: "Dunia " <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zdaję sobie sprawę, że tylko kanałówka w grę tu wchodzi.
> Pytanie tylko, czy stan zapalny w dziąśle po takim zabiegu zniknie.

Nikt Ci nie da gwarancji. Mialam kanalowke piatki, 2 lata pozniej mialam
jeszcze gorsze zapalenie i znow kanalowka (+'trepanacja kanalu'). Stomatolog
stwierdzil, ze w kazdej chwili to sie moze powtorzyc i licze sie z tym, ale
ciesze sie, ze udalo sie ten zab uratowac, bo swoj to jednak swoj, a w
przypadku piatki (w przeciewienstwie do osemki) trzeba by cos wstawiac...

Dunia

Pilnie potrzebne środki zastępujące krew!
disulone lub dapson potrzebne
Pekacjace naczynka
Badania u 9 miesięcznego dzieciaczka
dla panow