czy można zamrozić wywar...

1. Data: 2002-11-12 17:17:03

Temat: Re: czy można zamrozić wywar...
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Nov 2002 19:48:51 +0100, "Dry" <d...@g...pl> wrote:

>...albo rosół? A po dwóch miesiącach go odmrozić i zjeść?
>Żona mówi że na pewno nie, ale nie wie dlaczego. Ja obstawiam że tak. Czy
>ktoś rozwiąże spór?
>
>:)
>Dzięki

jak zdejmiesz tluscz na zimno to mozna mrozic, czy na dwa
miesiace az to nie jestem pewna, u mnie tak dlugo nie stoi w
zamrazarce. porcjuje go niejako w male pudeleczka po jakichs
salatkach - do sosow. jesli ma byc potem zupka to zamrazam w
pudelku po lodach, jak sie zrobi kamien to przekladam do
woreczka, bo mi latwiej przechowywac tak - pudeleczka maja to do
siebie ze sie mi otwieraja, woreczki nie.

co do tlusszczu to dla mnie jest sprawa estetyki, chyba tylko ;))

tak wiec - ja mroze i zyje

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-12 18:20:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Nov 2002 20:00:01 +0100, "Dorota" <d...@w...pl>
wrote:

>Rosół musi być świeżutki, pachnący jarzynkami i truposzem na, którym się
>gotował. Taki rosół pachnący po ugotowaniu, na drugi dzień już traci na
>aromacie i nadaje sie do przerobienia na pomidorową albo inną jarzynową.
>Taki zamrożony rosół też będzie nadawał się tylko do przeróbki o ile w tym
>lodzie nie skwaśnieje.
>Pozdrawiam
>Dorota

obawiam sie, ze powalilas mnie tym truposzem.....

Trys, co zrobi chyba rosol wegetarianski ;)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-12 18:51:32

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dry" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> ...albo rosół? A po dwóch miesiącach go odmrozić i zjeść?
> Żona mówi że na pewno nie, ale nie wie dlaczego. Ja obstawiam że tak. Czy
> ktoś rozwiąże spór?

Mnie osobiscie sie wydaje iz mozna... Bo co moze mu sie stac? W dodatku
mrozenie przeciez przedluza trwalosc... Najlepiej sprawdzic samemu, tzn.
zamrozic i za dwa miesiace sprawdzic :-)

Pozdrawiam Cie i Twoja malzonke

--
Mam(q)a

1. Data: 2002-11-12 18:53:44

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dry wystukał w wiadomości <aqrid5$392$1@news.tpi.pl>:

> ...albo rosół? A po dwóch miesiącach go odmrozić i zjeść?
> Żona mówi że na pewno nie, ale nie wie dlaczego. Ja obstawiam że tak. Czy
> ktoś rozwiąże spór?

Jestem pewna, ze mozna zrobić, zamrozić i odmrozić po dwóch miesiącach.
Nie jestem pewna tylko ostatniego etapu ew. jego następstw... ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-11-12 22:01:55

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dry wrote:

> ...albo rosół? A po dwóch miesiącach go odmrozić i zjeść?
> Żona mówi że na pewno nie, ale nie wie dlaczego. Ja obstawiam że tak. Czy
> [...]
Mrozi się też wywar z ryb, więc myślę, że rosołek też przejdzie ;-)
Wywar z ryb przychowuje się najdłużej miesiąc.
Swoją drogą może zamiast zamrożonego soku owocowego następna generacja
będzie w ramach snacków spożywała mrożony rosołek?.... ;-)

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-11-13 12:32:48

Temat: Re: czy można zamrozić wywar... i kostki rosolowe
Od: "emc" <e...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"Dry" <d...@g...pl> wrote in message news:aqrid5$392$1@news.tpi.pl...
> ...albo rosół? A po dwóch miesiącach go odmrozić i zjeść?
> Żona mówi że na pewno nie, ale nie wie dlaczego. Ja obstawiam że tak. Czy
> [...]

Mozna i dluzej ale w zamrazalniku powinno
byc minus 20 C a nawet zimniej. Sprawdz sobie
jaka temteratura jest w Twoim zamrazalniku.
Niektore lodowki z zamrazalnikiem nawet te
oznaczone czterema gwiazdkami nie osiagaja
wymaganego minimum -18C. :-((

Mozne sobie nawet zrobc wlasne kostki rosolowe.
Ugotowac bardzo mocny wywar z jarzyn czy miesa
(taki skondesowany rosol) wlac do foremek na lod
i zamrozic. Ma sie wtedy wlasne kostki rosolowe
ktorymi mozna doprawiac sosy itp.

Ewa (emc)

1. Data: 2002-11-13 16:09:35

Od: m...@p...com.pl (Lipinska Miroslawa) szukaj wiadomości tego autora

> ...albo rosół? A po dwóch miesiącach go odmrozić i zjeść?
> Żona mówi że na pewno nie, ale nie wie dlaczego. Ja obstawiam że tak. Czy
> ktoś rozwiąże spór?

Bohaterka "Dziennika Bridget Jones" robiła esencjonalny rosół z korpusów
kurzych i mroziła w pojemnikach na lód. Miał to być półprpdukt - gotowiec do
przyrządzania sosów. To znaczy, że na świecie mrożą rosół........
-mirka
ps. może to było w innej książce.....ale coś mi sie majaczy, że w tej

1. Data: 2002-11-13 16:12:03

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> obawiam sie, ze powalilas mnie tym truposzem.....
>
> Trys, co zrobi chyba rosol wegetarianski ;)

... na kurczaku sojowym :)
No co, sa schabowe sojowe, wiec czemu kurczak nie?

Pozdrawiam,
AniaR

sosik do gołąbków
powitanie (moze troche OT)
ryba po grecku
Trochę pochwalę
sos czosnkowy (zmodyfikowany lekko ) do nalesnikow