Re: _(')_ d o b r a w o l a . . .

Data: 2010-02-26 23:48:40
Temat: Re: _(')_ d o b r a w o l a . . .
Od: XL <i...@g...pl>

Dnia Sat, 27 Feb 2010 00:22:26 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
> Jednak gniew pozostał. Gniew znikł dopiero po procesie wybaczenia.

> Jest cechą wyuczoną. Biada temu, kto jej używa w opisany przez Ciebie
> sposób. Biada jemu, i jego duszy:-)

> Nie, nie - z_całą_pewnością_nie. A nawet może wręcz przeciwnie.

> Może, to prawda. Tu zgoda. Jednak- nie jest potrzebny przebaczającemu druga
> strona. OK- pieknie, jak się zejdzie Gerwazy z Soplicą:-). Jednak na codzień
> rzeczywiście mamy do czynienia z sytuacjami, kiedy druga osoba nawet i ma w
> nosie nasze przebaczenie.
> Jednak_z_całą_pewnością_nie_wybaczamy_dla_niej_lecz_
dla_siebie_samego.
> I jeszcze jedno: są 2 (lub więcej) stron wybaczenia. Ważne, żeby wybaczyć
> sobie samemu.

Nie rozumiesz mnie: o to mi chodzi, aby mieć dobrą wolę=motywację do
empatii na tyle zracjonalizowaną, żeby eliminowała ona gniew, czyli abym
stala się niezdolną do gniewu. Wtedy właśnie przebaczenie staje się
niepotrzebne nikomu jako "zderacjonalizowane" następstwo wyeliminowanego
gniewu. Tylko w ten sposób.
Wg mnie właśnie TO jest wyższa szkoła "jazdy": eliminacja koniecznosci
przebaczania poprzez eliminacje gniewu. To chciałabym osiągnąć - oczywiscie
w punkcie bliskim nieskończoności... do którego nawet nie wiem, czy się w
ogóle zbliżam, a jeśli tak, zbliżam się bardzo powoli, często się cofając.
Mam jednak wrażenie, że nie chodzi o to, by złapać króliczka, ale by gonić
go. Czyli starać się zachowac kierunek.
--

Ikselka.