deser- plizzzz

1. Data: 2002-01-27 18:55:52

Temat: deser- plizzzz
Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkrótce moja córka obchodzi urodziny -8. Jestem w trakcie przygotowywania
meni ale....no właśnie mam problem potrzebny mi jakiś deser. Nie ciasto,
albo galaretka z owocami ale może przepis na jakaś pianka , albo krem...Coś
co mogła bym podać w pucharkach lub uformowane na talerzykach.

Eva T.

1. Data: 2002-01-27 19:35:48

Temat: Re: deser- plizzzz
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
krem...Coś
> co mogła bym podać w pucharkach lub uformowane na talerzykach.

proponuje pianke, nie wiem skad jest ten przepis bo w moim domu znany i
chetnie robiony jest od wielu lat.

1 puszka mleka skondensowanego nieslodzonego
2 rozne galaretki, ugotowac- ostudzic.

do kazdej galaretki dodac 1/2 puszki mleka, zmiksowac przez chwilke.
wlac 1 miksture do pucharkow- do lodowki. jak sie zastygnie-ok. 1 h,
zmiksowac druga miksture i wlac na pierwsza.

galaretki jesli beda w roznych kolorach bedzie to ladnie wygladac. czase,m
do jednej czescio dodac mozna gal;aretke pokrojona w kostke.
udekorowac tym co lubia dzieci i podawac:)
mozna potraktowac czekoladowa polewa-mniam:)

Mechcia
nie wiem, chyba Basia kiedys robila, dawalam Jej przepis wlasnie na impreze
dziecieca, moze cos powie na temat tej pianki. ja ta pianke bardzo lubie.
jest lekka i niezbyt slodka

1. Data: 2002-01-27 19:51:02

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eva" <e...@w...pl> wrote:

>Wkrótce moja córka obchodzi urodziny -8. Jestem w trakcie przygotowywania
>meni ale....no właśnie mam problem potrzebny mi jakiś deser

Mus czekoladowy
"6 jajek
150 g masla
100 g mlecznej czekolady
100g gorzkiej czekolady
w kapieli wodnej roztapiamy czekolady i maslo, lekko ochladzamy
i dodajemy zoltka, mieszamy dokladnie bialka ubijamy na
sztywno i 1/3 dodajemy do masy czekoladowej, miksujemy mikserem na
najwyzszych obrotach, dodajemy pozostale bialka i mieszamy
delikatnie trzepaczka, przelewamy do pucharkow i wstawiamy na kilka
godzin do lodowki, mozna dekorowac bita smietana i skorka
pomaranczowa kandyzowana ta gorzka czekolada powinna byc jak
najbardziej gorzka, wtedy krem jest sztywniejszy i ma pelniejszy smak " Przemek

"Deser G'amona
Skladniki:
* galaretka (smak wg uznania) UWAGA!!!!! Nie nadaj sie do tego
galaretki ekspresowe (te co tezeja, jak ostygna)
* jogurt (w oryginalnym przepisie byl jak najchudszy, ja biore
jak najtlusciejszy - mniam...)
* mozna owoce i/lub bakalie, ale niekoniecznie
Produkcja:
1. galaretke rozpuscic (wg przepisu na torebce), poczekac az
przestygnie - moze byc nieco letnia
2. do jogurtu dodac troche galaretki i dokladnie wymieszac,
znow troche galaretki i wymieszac itd. az cala galareta znajdzie
sie w jogurcie, a masa bedzie jednolita
3. wlac do slatareczek/pucharkow i wstawic do lowdowki,
pozostawic do stezenia; w przypadku dodawania owocow lub kakali, mozna
zalac je masa lub wykonac deser wielowarstwowy i wyladac na
kazda warstwe, jak nieco stezeje (ja prawei zawsze, jak mam czas,
robie wielowarstwowe, nawet bez dodatkow i jest pycha!)
Dobre rady: * jesli robimy cala galaretke, to lepiej wziac pol
litra jogurtu, ale tak naprawde proporcje kazdy sobie ustala wg
upodoban * im wiecej bedzie galaretki, a mniej jogurtu, tym
deser bedzie bardziej scisly i moim zdaniem mniej smaczny * deser
mozna wykonczyc warstwa samej galaretki, a brzeg pucharku
wczesniej umaczac w wodzie i obtoczyc w cukrze, na brzegu
zaczepiamy wtedy plasterek jakiegos cytrusa czy innej owocosci i jest
SUPER! (juz mi sie zachcialo jesc, a tu jeszcze tyle godzin w
pracy...ech...) * lepiej odizolowac od zapachow w lodowce, bo lubi
totoj wciagnac i ma nieciekawy smaczek wtedy (ale to na ogol,
gdy stoi zbyt dlugo) Deser mozna przygotowac na wiele sposobow
zaprzegajac wlasna wyobraznie (jak ktos cos nowego wymysli, to
to tez niech sie podzieli), jest w miare tani, szybki, latwy i
bardzo smaczny, a do tego zawwsze niezmiennie zachwyca moich gosci."

"Deser Uli
Potrzebujemy:
1 op. twarozku homogenizowanego
1 czubata lyzke cukru-pudru
3 lyzki posiekanych orzechow
1 puszke brzoskwin
1 lyzke plaska zelatyny
ok. 0,5 esencji pomaranczowej
Zelatyne rozpuscic w 1-1,5 lyzki zimnej wody w malym rondelku;
ten wlozyc do garnka z wrzatkiem i mieszac do rozpuszczenia
zelatyny. Potem do niej stop niowo dodawac zmieszane uprzednio
serek+cukier+orzechy+esencje. Stezony krem umiescic w cudnej
urody czarkach, na wierzch polowki odsaczonych brzoskwin, na nie
konfitury *wylacznie* truskawkowe lub malinowe. Nie dosyc, ze
wyglada pieknie, to smakuje rewelacyjnie."

..i linki do przejrzenia...

http://www.gdynia.ids.pl/~wroclawska/dziecko.html

http://www.kulinaria.pl/kategorie.php?nr=22

1. Data: 2002-01-27 20:11:52

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
krem...Coś
> co mogła bym podać w pucharkach lub uformowane na talerzykach.

mojej 10 letniej siostrzenicy na nadchodzace urodziny zaproponowalam tort
bezowy ze smietna i owocami oraz salatke z owocow. oba przepisy na mojej
stronie, dlatego wole z glowy ich nie cytowac b moglabym cos pokrecic.
salatke mozna zrobic dzien wczesniej (wieczorem) i przechowac w lodowce.
natomiast tort w dniu ruodzin, na kilka godzin przed podaniem, im krotszy
czas przechowywania tym samczniejszy.

powodzenia

--
skrzacik
_______________________

1. Data: 2002-01-27 20:38:33

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Eva <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a31ib7$kei$...@n...tpi.pl...
> [...]
krem...Coś
> co mogła bym podać w pucharkach lub uformowane na talerzykach.

Czy może byc takie coś?
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=169
Przepis na cztery osoby:
duży pojemnik jogurtu morelowego albo brzoskwiniowego (500g)
5 łyżek galaretki brzoskwiniowej
3/4 szklanki wody
brzoskwinie z puszki
Galaretkę rozpuścić w gorącej wodzie i pozostawić do ostygnięcia.
Do pucharków albo miseczek powkładać brzoskwinie pokrojone w kostkę (ile
chcemy, ale jedna albo dwie połówki na porcję wystarczą).
Zimną i lekko tężejącą galaretkę zmiksować z jogurtem i zalać brzoskwinie.
Wstawić do lodówki do zastygnięcia.
Gotowy deser przystroić cząstkami owoców i podawać.

Wkn

1. Data: 2002-01-28 10:06:48

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Eva <e...@w...pl>

> [...]
krem...Coś
> co mogła bym podać w pucharkach lub uformowane na talerzykach.

Juz kiedys podawalm - bardzo smaczny i efektowny deser z jogurtu i
truskawek - o tej porze mrozonych:

0,5 kg truskawek
0,5 l jogurtu naturalnego
4 lyzki zelatyny
pol fiolki aromatu migdalowego
cukier do smaku - 4 - 5 lyzek

Truskawki zmiksowac, poslodzic. 2 lyzki zelatyny rozpuscic w goracej wodzie,
ostudzic, wymieszac z truskawkami. Mase wlac do keksowki (takiej dluzszej,
ok. 30 cm.), wsawic w chlodne miejsce pod jeden z dluzszych bokow
podkladajac np. noz (tak, zeby masa zastygla po skosie). Pozostala zelatyne
rozpuscic, ostudzic, wymieszac z oslodzonym i pomigdalowanym do smaku
jogurtem - nie powinien byc prosto z logowki, bo sie porobia zelatynowe
grudki. Wylac na zastygniete reuskawki, ustawic plasko, chlodzic ok. 2
godzin. Kroic w plasterki, mozna polac sosem czekoladowym, ale i bez tego
jest pyszne.

K. Kot

1. Data: 2002-01-28 13:16:07

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje.....i to bardzo:)) Napewno skorzystam.
Eva T.

1. Data: 2002-01-28 16:59:35

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
impreze
> dziecieca, moze cos powie na temat tej pianki. ja ta pianke bardzo lubie.

ja tez kiedys to robilam i wlasnie kupilam sobie takie mleko (miala byc masa
kajmakowa ale balam sie ze z nieslodzonego nie wyjdzie i zostawilam) wiec
Mechciu dziekuje Ci za przypomnienie :)
Nie mam przepisu (moze poszukam jeszcze...) ale pamietam ze to mleko musialo
byc mocno schlodzone, potem chyba sie go miksowalo a ono roslo i roslo i
wychodzilo tego tak duzo ze ledwo miescilo sie sredniej tortownicy.
O spodzie wogole nie bylo mowy. Kiedy dodalo sie ta galaretke to tzrebabylo
szybciutko wkladac do tortownicy bo tezalo i jesliby sie "obijac" to mogloby
sie nie zdazyc wlac a trzebaby bylo kroic :)
Jesli ktos pamieta ten przepis to bardzo prosze o szczegoly (wiem ze cos tam
bylo bardzo wazne i moglo nie wyjsc.. tylko nie pamietam co.. moze to
chlodzenie mleka? nie wiem...

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-28 22:38:41

Od: FreeMen <f...@d...cz> szukaj wiadomości tego autora

W poprzednim odcinku "Eva" <e...@w...pl> tako rzecze:

> [...]
>albo galaretka z owocami ale może przepis na jakaś pianka , albo krem...Coś
>co mogła bym podać w pucharkach lub uformowane na talerzykach.

Polecam zdecydowanie ptasie mleczko - przepis w innym poście.
Szybkie i porażająco zabójczo wręcz smaczne !

Pozdrawiam,
FreeMen http://FreeMen.prv.pl
--
"Młodość byłaby doskonała, gdyby przytrafiała się pod koniec życia."
Herbert Henry Asquith

1. Data: 2002-01-30 09:00:49

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli ktos pamieta ten przepis to bardzo prosze o szczegoly (wiem ze cos
tam
> bylo bardzo wazne i moglo nie wyjsc.. tylko nie pamietam co.. moze to
> chlodzenie mleka? nie wiem...

Odpowiadam sama sobie bo nikt nie wie :(
wczoraj zapytalam mojej sasiadki, ktora to kiedys podala mi ten przepis
otoz
mleko musi byc MOCNO schlodzone i bez cukru!!!!
2 galaretki osobno rozpuszczone w POLOWIE wody (ktora jest podana na
opakowaniu)

polowe mleka ubija sie miksererm az bedzie geste (jak ubite bialka) wtedy
wlewa sie tezejaca galaretke, szybko miesza z mlekiem i NATYCHMIAST wlewa do
formy (ja robie w sredniej tortownicy)
z druga polowa mleka i druga galaretka to samo.

trzeba to zrobic szybko bo podczas mieszania masa juz zastyga.

I tak jak pisalam w poprzednim poscie to wszystko ledwo miesci sie w mojej
tortownicy.

Jak ktos ma wieksza forme, to mozna na spod dac biszkopt (biszkopty), do
jednej z mas mozna dodac bakalie, do drugiej np. kakao albo owoce albo
galaretke pokrojona w kostke, a na wierzch owoce i zalac galaretka.

Deser jak Mechcia napisala jest lekki i niezbyt slodki, i co najwazniejsze
dzieci bardzo go lubia!
Ja wczoraj zrobilam, dzis nie ma po nim sladu :)

iza
GG 879972

Zupa Posole w stylu CZS/Dlugie, ale dobre
czekolada mleczna mniam,mniam tylko jak?
Nowości z naszego podwórka...reklama makaronu
slodkie walnetynki
Pestki z jablek