dieta optymalna-pyt.do lekarza

1. Data: 2004-03-10 15:59:20

Temat: dieta optymalna-pyt.do lekarza
Od: "krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Jestem studentem 5 roku AM w Poznaniu i bardzo proszę o odpowiedź lekarza
kardiologa lub gastroenterologa.
Od pewnego czasu docierają do mnie sprzeczne informacje dotyczące
tzw. diety optyamlnej.
Jest to dieta oparta głównie na tłuszczach i białkach z bardzo niewielką
domieszką węglowodanów.
Chciałbym się dowiedzieć gdzie szukać rzetelnej informacji na jej temat
popartej wynikami wiarygodnych badań. Czy znają Państwo jakieś linki lub
adresy grup dyskusyjnych gdzie można się spytać o interesujące
nas(studentów) informacje?
Jeśli chodzi o tą dietę ....
Dowiedziałem się ,że obniża poziom cholesterolu i cofa(???) ponoć
zaawansowanie zmian miażdżycowych tętnic.
Obniża wagę pacjentów -przez co zmniejsza przeciążenia układu
sercowo-naczyniowego,
Nie mniej ma również masę wad... bo wg. mojej wiedzy dieta ta Powinna b.
niekożystnie wpływać na wątrobę ,trzustkę ,nerki oraz jelito grube - gdzie
poprostu brak pektyn i nnych celulozo-podobnych cukrowców. sprzyjać kamicy
dróg żółciowych oraz prowadzić do kwasicy ketonowej....+ masę innych ...

Najbardziej zależałby mi na znalezieniu grupy dyskusyjnej na łamach której
można się zawsze zapytać....gdy się czegoś nie wie....i skożystać z
doświadczenia innych....
Bardzo proszę o pomoc i Pozdrawiam

Krzysztof

2. Data: 2004-03-10 17:12:40

Temat: Re: dieta optymalna-pyt.do lekarza
Od: Fox <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam na grupę news.dieta-optymalna.info oraz alt.pl.dieta.optymalna
Fox
--
Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
http://www.opera.com/

3. Data: 2004-03-10 17:24:17

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

krzysiek napisał(a) w wiadomości: ...
>tzw. diety optyamlnej.
>Jest to dieta oparta głównie na tłuszczach i białkach z bardzo niewielk±
>domieszk± węglowodanów.
>Chciałbym się dowiedzieć gdzie szukać rzetelnej informacji na jej temat
>popartej wynikami wiarygodnych badań. Czy znaj± Państwo jakie¶ linki lub
>adresy grup dyskusyjnych gdzie można się spytać o interesuj±ce
>nas(studentĂłw) informacje?

Przed zadaniem pytania sprawdzaj
http://www.google.pl
Co do diety-generalnie nie jestem jej zwolenniczka- zreszta polskie
autorytety naukowe bardzo ja krytykuja.
Przeczytaj
http://www.epacjent.pl/artykul.php?idartykul=616&pod
dzial=Dieta
pzdr-Monika

4. Data: 2004-03-10 18:23:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Mar 2004 16:59:20 +0100, krzysiek wrote:

> Dowiedziałem się ,że obniża poziom cholesterolu i cofa(???) ponoć
> zaawansowanie zmian miażdżycowych tętnic.

Skąd takie wiadomości? Od akolitów Kwaśniewskiego?

> [...]
> dróg żółciowych oraz prowadzić do kwasicy ketonowej....+ masę innych ...

Według współczesnej wiedzy medycznej - nie tylko na to.

> Najbardziej zależałby mi na znalezieniu grupy dyskusyjnej na łamach której
> można się zawsze zapytać....gdy się czegoś nie wie....i skożystać z
> doświadczenia innych....

Jeśli chcesz wiedzy opartej na rzetelnych badaniach klinicznych - to jej
nie znajdziesz, bo takich badań dotyczących tej diety nie było. Jeśli
chcesz słuchać propagandy - zajrzyj na grupy wymienione przez Foxa.

Zauważyłem, ze w Anglii podobną popularność jak Kwaśniewski robi Atkins.
Ostatnio w jakiejś gazecie przeczytałem artykuł, w którym napisano, że
Atkins zmarł będąc człowiekiem otyłym (16 stones), po przebytym zawale.
Nie stanowił tym samym dowodu na korzystne działanie propagowanej przez
siebie diety. Oczywiście jego zwolennicy twierdzili, ze to wszystko
kłamstwa, rozpowszechniane przez mafię lekarsko - farmaceutyczną:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek at onet pl)
*Life is too complex for oral communication*

5. Data: 2004-03-10 18:46:55

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c2ne1l$58q$...@a...news.tpi.pl,
krzysiek <l...@w...pl>:

> Najbardziej zależałby mi na znalezieniu grupy dyskusyjnej na łamach
> której można się zawsze zapytać....gdy się czegoś nie wie....i
> skożystać z doświadczenia innych....
> Bardzo proszę o pomoc i Pozdrawiam

Przeszukaj archiwum tej grupy - byly dosc dlugie dyskusje, np. kilka mies.
temu.
http://groups.google.com/groups?group=pl.sci.medycyn

Robert

6. Data: 2004-03-10 19:10:56

Od: Monika <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

A jak długo trzeba czekać na efekty "uboczne" stosowania diety?
Znam osobiście przypadek - facet miał cukrzycę insulinozależną, od 2,5 roku
stosuje dietę. Poziom cukru mierzy sobie 3 razy dziennie i jest on prawidłowy
jak u zdrowego człowieka, wszystkie wyniki badań w normie.

Ja nie wierzę osobiście, ale dlaczego w takim razie pomogło? Idea
Kwaśniewskiego opiera się w większości na "Biochemii" Harpera i jak się tę
książkę czyta, to znajduje uzasadnienie.
Nie rozumiem jak to działa. Ale widzę, że jemu pomaga. Jak to jest?

Pozdr.

Monika.

7. Data: 2004-03-10 19:20:27

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Mar 2004 19:10:56 +0000 (UTC), Monika wrote:

> [...]
> stosuje dietę. Poziom cukru mierzy sobie 3 razy dziennie i jest on prawidłowy
> jak u zdrowego człowieka, wszystkie wyniki badań w normie.

"Insulinozależną", to znaczy jaką? Typu I, II, czy III? Żebyśmy się
dobrze zrozumieli?

8. Data: 2004-03-10 19:35:32

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
prawidłowy
>jak u zdrowego człowieka, wszystkie wyniki badań w normie.

A profil lipidowy jaki?
Przeciez glownym powiklaniem cukrzycy jest miazdzyca, ze wszystkimi jej
konsekwencjami(zawal, udar itp.)
Wzsystkie wieloosrodkowe badania udowadniaja wysoka wartosc diety
niskotluszczowej w cukrzycy- i sa to badania na olbrzymich grupach chorych,
prowadzone przez wiele lat.
Wydaje mi sie, ze jest to znacznie bardziej wiarygodne.
pzdr Monika ( dla odrĂłznienia B)

9. Data: 2004-03-10 20:07:45

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika B ( k...@p...onet.pl ) napisał:

> Wzsystkie wieloosrodkowe badania udowadniaja wysoka wartosc diety
> niskotluszczowej w cukrzycy- i sa to badania na olbrzymich grupach
> chorych, prowadzone przez wiele lat.
Ale czy ci chorzy na tej diecie niskotłuszczowej kiedykolwiek zdrowieją i
przestają wkuwać sobie insulinę?

> Wydaje mi sie, ze jest to znacznie bardziej wiarygodne.
Co tu jest wiarygodne? Chyba tylko wysoka śmiertelność tych ludzi [ ' ] :(

Iwona

10. Data: 2004-03-10 20:31:06

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona napisał(a) w wiadomości: ...

>Ale czy ci chorzy na tej diecie niskotłuszczowej kiedykolwiek zdrowiej± i
>przestaj± wkuwać sobie insulinę?

>Co tu jest wiarygodne? Chyba tylko wysoka ¶miertelno¶ć tych ludzi [ ' ] :(

Tak jak napisalam wczesniej ludzie chorzy na cukrzyce umieraja z powodu
miadzycy.
Cukier jest tylko jednym z czynnikow ryzyka.
Co z tego, ze obnizysz cukier podajac wysokotluszczowa diete, jak w zamian
zafundujesz gosciowi nadmiar cholesterolu i trojglicerydow, ktory odlozy mu
sie w naczyniach i zabije przy pierwszej okazji.
Diata optymalna nie ma zadnych obiektywnych badan, sa tylko wielkie rzesze
zaprzysieglych zwolennikow( do ktorych pewnie i ty nalezysz), i ktore nagle
szybko sie wycofuja , gdy dochodzi u nich albo u ich bliskich do powiklan.
Mialam juz wiele takich przykladow wsrod pacjentow- gdy nagle w pelni
zdrowia laduja na OIOM-ie nagle ich swiat sie zmienia- i wyobraz sobie do
cudownej diety juz nie wracaja.

przetłuszczenie wątroby
białko
białko w moczu
Bóle w klatce piersiowej ?
straszny ból po zastrzyku domięśniowym!! od 4 dni