Re: dlaczego lekarze bazgrola tak na receptach...

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: dlaczego lekarze bazgrola tak na receptach...
Date: Fri, 23 Apr 2004 11:52:47 +0100
Sender: m...@o...pl@pc43.nmr.ion.ucl.ac.uk
<c63qr9$nbi$1@nemesis.news.tpi.pl> <c643jn$1fg$1@inews.gazeta.pl>
<1...@a...neostrada.pl>
<gau48tlo8a7k$.bnwgrd5q9ndq.dlg@40tude.net>
<c670sk$sf0$1@atlantis.news.tpi.pl> <c69gl8$64e$1@inews.gazeta.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<c69oph$h87$1@atlantis.news.tpi.pl>
<P...@r...am.torun.pl>
<1014536is8vgc$.dlg@always.coca.cola> <c6arc1$9qt$1@opal.icpnet.pl>

On Fri, 23 Apr 2004 12:32:09 +0200, RobertSA wrote:

> Duh! To ktore sa te cywilizowane, ze ja teraz zapytam? ;)

:) Tu też się sporo dyktuje, ale raczej w pracy z "outpatientsami":)
Zauważ, że jeśli po wizycie chorego umawiasz się z nim za miesiąc dajmy
na to, a przedyktowany wpis z wizyty trafi do papierów po 2-3 dniach (po
zatwierdzeniu przez Ciebie) - to jest jak najbardziej OK. Natomiast
szpitalna historia choroby ma inną specyfikę. Musi być uzupełniania na
bieżąco, wpisy mogę się pojawiać co kilka godzin, a nawet kilka razy na
godzinę. Po prostu przed długopisem nie uciekniesz.

Chyba, że kiedyś ktoś opracuje kompletny komputerowy system dokumentacji
pacjenta, najlepiej łącznie z rozpoznawaniem mowy, z autoryzacją na
podstawie głosu lekarza i / lub linii papilarnych. Wtedy i problemu z
charakterem pisma nie będzie, i fałszowanie dokumentacji będzie znacznie
trudniejsze... Komfort pracy rewelacyjny, można by nawet dyktować
obserwacje w czasie obchodów... Ale ja pewnie tego nie dożyję:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/