Re: dlaczego lekarze bazgrola tak na receptach...

Data: 2004-04-23 10:52:47
Temat: Re: dlaczego lekarze bazgrola tak na receptach...
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>

On Fri, 23 Apr 2004 12:32:09 +0200, RobertSA wrote:

> Duh! To ktore sa te cywilizowane, ze ja teraz zapytam? ;)

:) Tu też się sporo dyktuje, ale raczej w pracy z "outpatientsami":)
Zauważ, że jeśli po wizycie chorego umawiasz się z nim za miesiąc dajmy
na to, a przedyktowany wpis z wizyty trafi do papierów po 2-3 dniach (po
zatwierdzeniu przez Ciebie) - to jest jak najbardziej OK. Natomiast
szpitalna historia choroby ma inną specyfikę. Musi być uzupełniania na
bieżąco, wpisy mogę się pojawiać co kilka godzin, a nawet kilka razy na
godzinę. Po prostu przed długopisem nie uciekniesz.

Chyba, że kiedyś ktoś opracuje kompletny komputerowy system dokumentacji
pacjenta, najlepiej łącznie z rozpoznawaniem mowy, z autoryzacją na
podstawie głosu lekarza i / lub linii papilarnych. Wtedy i problemu z
charakterem pisma nie będzie, i fałszowanie dokumentacji będzie znacznie
trudniejsze... Komfort pracy rewelacyjny, można by nawet dyktować
obserwacje w czasie obchodów... Ale ja pewnie tego nie dożyję:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/