?????{dlugie}

1. Data: 2002-09-17 10:59:53

Temat: ?????{dlugie}
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj poszlam do mojej uczelnianej lekarki z lekkim katarem z lekkim bolem
gardla i do tego powiedzialam ze wieczorem mialam stan podgoraczkowy.
Oczywiscie dostalam antybiotyk. Czy na kazde schodzenie trzeba pakowac to
swinstwo???? Kurcze czy lekarze nie znaja innych lekarst czy tylko mi sie
tacy trafiaja???
Dotego po ostatniej wizycie dostalam uczulenie na buzi. Zaczelam brac w
sumie dwa dodatkowe leki z tym ze jeden od niej a jeden od ginekologa (olfen
+ metronidazol) i na cos sie uczulilam.Ale olfen bralam juz rok temu i nie
bylo komplikacji (oczywiscie jej o tym powiedzialam). Kazala mi odstawic
olfen a nastepnie ranigast!!. za to w zamian nie dostalam zadnego leku na
moje bolace stawy.
I co z tym zrobic?
Antybiotyku kategorycznie nie wykupie nawet bo nie dam sie znowu truc. Juz
przez cale dziecinstwo bralam przynajmniej raz w miesiacu antybiotyk i mam
tak zjechany organizm przez to ze NIE.
Wogole... lekarka mnie zszokowala jeszcze kilkoma rzeczami (od kiedy gardlo
bada sie w ciemnym pomieszczeniu stojac jakies 0,5 m od pacjenta??). Czy w
akademickiej sluzbie zdrowia zawsze takie typy pracuja???
Moj Boze miej w opiece studentow!!!!
Kropelka kategorycznie zmieniajaca lekarza pierwszego kontaktu.

2. Data: 2002-09-17 14:08:18

Temat: Re: ?????{dlugie}
Od: kingurek <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kropelka wrote:
> [...]
> Moj Boze miej w opiece studentow!!!!
> Kropelka kategorycznie zmieniajaca lekarza pierwszego kontaktu.

Masz racje zmieniaj i nie wykupuj recepty - jak bylam mala moja mama
uslyszala ze juz wzielam wzystkie dostepne antybiotyki w Polsce, potem
sie okazalo ze mam zero odpornosci a nastepnie ze mam astme - ale to juz
stwierdzil inny lekarz no i oczywiscie nie moglam ( mialam nawet zakaz)
brac antybiotykow przez 8 lat :) jak jestes z Wawy polece Ci bardzo
fajna przychodnie z mila checia

3. Data: 2002-09-17 14:23:47

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stwierdzil inny lekarz no i oczywiscie nie moglam ( mialam nawet zakaz)
> brac antybiotykow przez 8 lat :) jak jestes z Wawy polece Ci bardzo

No podobnie bylo teraz ze mna. Jak ostatnio powazniej zachorowalam na zatoki
to mialam sterydy dostawac. Skonczylo sie na 5 punkcjach kilkutygodniowej
terapii antobiotykowej domiesniowo podwojna dawka itp. A tak naprawde
ruszylo sie jak sama zaczelam olejek olbas stosowac robic inchalacje itp.
Nikt takich normalnych naturalnych srodkow mi nie zalecal.
Gdyby nie te ktople bylabym po terapii sterydowej.
Co najlepsze jak poszlam za kilka miesiecy z lekkim katarkiem po porade co
zrobic zeby tym razem takiego stanu nie miec dostalam dokladnie ten sam
antybiotyk podwojna dawke domiesniowo na start!. To nie wiem juz czym bede
konczyla.
Recepty nie wykupie. A znalazlam juz w krakowie wydaje mi sie dobra
przychodnie. Jest to przychodznia przy hucie tadeusza sedzimira. Pytalam sie
czy ktos mial stycznosc z ta placowka ale nikt nie odpowiedzial.
Ja tam bralam udzial w testowaniu szczepionki. I bylam bardzo zadowolona z
obslugi. Moze tylko dlatego ze to bylo platne ale... chociazby ze wzgledow
estetycznych ten osrodek rozni sie od reszty.
I mimo ze jest cholernie daleko (kolo 30 minut dojazdu tramwajem) tam zaczne
sie leczyc.
Dziekuje za troske
Kropelka

4. Data: 2002-09-17 14:27:45

Temat: Odp: ?????{dlugie}
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości

> Wczoraj poszlam do mojej uczelnianej lekarki [...] Oczywiscie dostalam
antybiotyk.

Im tak leczyc najprosciej. Pozatym (nie wiem, czy to prawda) na ogol takie
sa oczekiwania wzgledem nich.

> I co z tym zrobic?
> Antybiotyku kategorycznie nie wykupie nawet bo nie dam sie znowu truc.

I bardzo dobrze, ale dlaczego dalas sobie przepisac antybiotyk? Ostatni raz
jak bylem u lekarza z grypa, tez siegnela po receptariusz i zaczela
antybiotyk wypisywac. Stwierdzilem krotko: "Przepraszam, ale ja nie chce
grypy leczyc antybiotykami, prosze o cos innego". Spojrzala sie na mnie
dziwnie i odpowiedziala "Bardzo madrze, ja wypisuje antybiotyk bez pytania,
bo ludzie na ogol tego sie domagaja".
I taka jest o nas prawda. Dostaniemy katarku i lecimy do lekarza przekonani
wewnetrznie, ze toczy nas smiertelna choroba i trzeba obowiazkowo najciezsza
artylerie wytoczyc, bo inaczej nic nie pomoze.

J.

PS.
A na grypke wtedy dostalem recepte na Tabcin (czy Tobcin - nie pamietam
dokladnie) - kapitalny lek, polecam.

5. Data: 2002-09-17 14:36:30

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> I bardzo dobrze, ale dlaczego dalas sobie przepisac antybiotyk?
dlatego ze jak kiedys jej cokolwiek zasugeruje to mnie wyrzuci z gabinetu i
powie ze skoro wiem lepiej sama to po co do niej przychodze. Zdarzylo mi sie
to juz chyba 3 razy. Wiec wole wziasc spokojnie recepte i wyrzucic ja za
drzwiami. Za tydzien przyjsc do kontroli i powiedziec ze antybiotyk swietnie
zadzialal. Niz znowu ryczec po wyjsciu. Niestety ale jak ktos na mnie
podnosi glos jestem totalnie bezbronna. Nie potrafie odezwac sie ani slowem.
Paralizuje mnie. Wiec wole unikac tego typu komplikacji.
> [...]
najciezsza
> artylerie wytoczyc, bo inaczej nic nie pomoze.

no ja poszlam do niej dlatego ze po innym leku jaki i dala dostalam alergii.
NO i po to ze sama sobie zwolnienia nie wypisze. Bo leczyc sama sie
moge.przynajmniej na grype.

6. Data: 2002-09-17 14:36:50

Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." wrote:

> Spojrzala sie na mnie dziwnie i odpowiedziala "Bardzo madrze, ja
> wypisuje antybiotyk bez pytania, bo ludzie na ogol tego sie domagaja".

Pięknie, nei zmieniłes jeszce tej lekarki?
Bo jak ona zapisuje tego co oczekują niewyedukowani pacjenci, to niech ktos
tam na górze ma w opiece jej pacjentów. Co zrobisz jak znowu ci zapisze cos
tylko dlatego ze innni lubia to dostawac. Wg mnei lekarz powienien si
ekierowac wiedzą i dobrem pacjenta, a nie oczekiwaniami laików.

ps. jak poszlam ( a własciwie zostałam doprowadzona, bo chodzic za bardzo
nei mogłam) do lekarza z bólem brzucha, to dostałam witeminke c i cos n
agrype - bo akurat wszyscy na to chorowali (taki sezon). Było to rano, a
wieczorem wylądowałam na ostrym dyżurze (gdzie zreszta tez sobei
przesiedziałam 6 godzin, bo byli stazysci i trzeba było poczekac az ktos
zejdzie z góry, bo oni nie wiedza co zrobic). Jak pan ordynator się
pofatygował to mnei na stół operacyjny wsadzili a rodzców wyzywali, ze tak
późno do nich trafiłam, bo jeszce godzina i nie byłoby kogo operować.
Dla ciekawych - rano było zapalenie wyrostka, w nocy juz zakażenie
otrzewnej - ale to przeciez tak łatwo z grypa pomylic ;-)

--

Lia

7. Data: 2002-09-17 14:43:15

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tylko dlatego ze innni lubia to dostawac. Wg mnei lekarz powienien si
> ekierowac wiedzą i dobrem pacjenta, a nie oczekiwaniami laików.

racja. A lekarki nie zmienilam bo sesja i nie mialam czasu pojechac tam na
drugi koniec miasta. Ale zrobie to w najblizszym czasie.
Bo MUSZE sie totalnie wyleczyc. Chcialabym kiedys miec dzieci a wiem ze ja
sama musze byc zdrowa zeby moc chciec wogole zajsc w ciaze. Tak wiec
najwyzsza pora zaczac sie leczyc.

> [...]
> Dla ciekawych - rano było zapalenie wyrostka, w nocy juz zakażenie
> otrzewnej - ale to przeciez tak łatwo z grypa pomylic ;-)

Wspolczuje. Moim zdaniem powinno sie w takich wypadkach pociagac lekarzy do
odpowiedzialnosci. Jak kilkudziesieciu zaplaciloby wielkie odszkodowania to
reszta by bardziej uwazala.

8. Data: 2002-09-17 15:10:43

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Pięknie, nei zmieniłes jeszce tej lekarki?

Polec mi lepsza to sie zastanowie :-)

> Wg mnei lekarz powienien si
> ekierowac wiedzą i dobrem pacjenta, a nie oczekiwaniami laików.

A wg mnie lekarze dziela sie na takich, co przepisuja z automatu co sie da
byle splawic pacjenta i na takich, co przepisze nawet pol apteki i
skierowanie na dowolne badanie jeszcze dorzuci, bylebys tylko wyszla
zadowolona i szybciej wrocila na kolejna platna wizyte. Dobrem pacjenta
jedni i drudzy oczywiscie tez sie czesto kieruja, ale jest to na ogol
warunek dostateczny, nie konieczny, najwazniejsza jest jedno z powyzszych.
Ci ktorzy po prostu lecza majac przede wszystkim na mysli dobro pacjenta a
dopiero na drugim miejscu wymienione cechy, to chyba jakies rzadko spotykane
wyjatki potwierdzajace regule.

J.

9. Data: 2002-09-17 15:23:03

Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora