Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!
not-for-mail
From: "RomanO" <r...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Date: Mon, 24 Jul 2006 18:24:02 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 75
Message-ID: <ea2s98$rpj$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <e9nuc4$oub$1@nemesis.news.tpi.pl> <e9ton5$opi$1@news.dialog.net.pl>
<e9ven8$jqh$1@atlantis.news.tpi.pl> <e9vuvl$dhk$1@news.dialog.net.pl>
<ea01tg$eaj$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea064d$ig9$1@news.dialog.net.pl>
<ea09t4$o42$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea0aah$lnc$1@news.dialog.net.pl>
<10koe0p4ym53r$.1rbnczx14c5yo.dlg@40tude.net>
<ea0ihc$t24$1@news.dialog.net.pl> <ea0qc5$t2n$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ea225n$eg$1@news.dialog.net.pl> <ea24s0$883$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea26js$481$1@news.dialog.net.pl> <ea2a5k$r6p$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ea2bq3$8fd$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: pf139.torun.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1153758314 28467 213.76.207.139 (24 Jul 2006 16:25:14
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Jul 2006 16:25:14 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Antivirus: avast! (VPS 0630-0, 2006-07-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:24741 pl.soc.edukacja.szkola:47241
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:ea2bq3$8fd$1@news.dialog.net.pl...
<...>
> Zdarzyło mi się już żądać polecenia na piśmie i polecenie nagle znikło.
Po co tworzyć niepotzrbną korespondencję.
Trzeba po prostu "rozjaśnić" i wyostrzyć przepisy.
<...>
>> Jest "Tak, bo tak"!
> Ze mną tak nie ma.
No tez właśnie; "stary se poradzi", mówię takie indywidualne, za każdym
razem "kopanie w interpretacjach jest niezdrowe.
<..>
>> A jak to zrobić?
> Wg mnie tylko w jeden sposób. Zapisem w rodzaju: czynności diagnostyczne,
> konserwacyjne, serwisowe, naprawcze (etc., etc.) dotyczące pomocy
> naukowych oraz wyposażenia sal lekcyjnych nie wchodzą w zakres obowiązków
> nauczyciela określonych pensum. Nauczyciel może być zatrudniony do
> wykonywania tych czynności na podstawie odrębnej umowy o pracę lub umowy
> cywilnoprawnej.
> Wszystko inne da własnie pole do "inicjatywy interpretacyjnej", której
> chcesz uniknąć.
A może lepiej określić, co robić powinien?
(sugeruję jednak "Ramowy zakres obowiązków...".
>>> Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
>>> kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
>>> toneru w drukarce.
>> Znowu ten sprzęt!To nie problem i tak zwykle nie ma tonera przywiozą i
>> założą! Ale tu chodzi o przygotowanie i utrzymanie pracowni w ruchu,
>> więc
>> tylko diagnozowanie.
> Jeszcze nie widziałem żeby od diagnozy usterka ustąpiła. ;)
Ale trzeba choś wiedzieć czy elektryka, fachowca od sieci czy hardwaru, a
może wysłać monitor do serwisu?
<..>
> Posiadanie umiejętności wykonaywania żadnej z tych czynności nie jest
> wymienione w wymaganiach kwalifikacyjnych nauczyciela TI. Nie może więc
> być jego obowiązkiem. Zresztą, jak pisałem - obowiązki nauczyciela są
No tak ale chodzi o tzw "opiekuna" pracowni.
<...>
> To po co mnie pytasz, na co nauczyciel ma się powołać? Zadajesz konkretne
> pytanie, ale nie podajesz konkretnych okoliczności.
Okolicznoscią jest posiadanie pracowni pewnego (zwykle) std -określonego
typu.
>> "Ramowy zakres obowiązków opiekuna pracowni" powinien
>> powstać i obowiązywać.
> Jeden? Czy dla każdego typu pracowni oddzielny?
Jeden -ogólny.
.> Do tego trzeba by określić dodatki funkcyjne dla opiekunów. procedurę
> powierzania obowiązków (czy nauczyciel może odmówić? co jeśli stwierdzi,
> że nie posiada kwalifikacji do spełniania tej funkcji? przecież nie musi).
> Jak na razie nie przekonałeś mnie, nie widzę potrzeby powstawania takich
> tworów. Po co?
> Potrzebny jest konserwator, dyrektor znajduje i zatrudnia. Potrzebny
> adminohelpdesk - to samo.
Powtarzam pracownia ma serwer + stacje to odzielny twór. w szkole.
W jednym większym obiekcie może np. być:
Pracownie SBS 6.x NOV, SBS 2003 MS, SBS 2000, Netware 5 z bezdyskowymi,
biblioteka peer to peer ,do SMB.
W każdej jest inne oprogramowanie i opiekun. Do tego dochodzi łacze i dostęp
do Internetu.
Owszem ustalony serwis hardwarowy, ale adminowie układają sobie pracę każdy
inaczej i sobie wygodnie.
Jest ogólna "ramówka" szczegóły, się dogrywa szczególy i wybiera szefa, i
chodzi.
A nie, że ma chodzić bezfinansowo i mnie jak dyrekcję to nie obchodzi!
Albo od końca; jakieś Motyle, Beniaminy, monitoringi?!
RomanO
|