Data: 2006-07-24 16:24:02
Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:ea2bq3$8fd$1@news.dialog.net.pl...
<...>
> Zdarzyło mi się już żądać polecenia na piśmie i polecenie nagle znikło.
Po co tworzyć niepotzrbną korespondencję.
Trzeba po prostu "rozjaśnić" i wyostrzyć przepisy.
<...>
>> Jest "Tak, bo tak"!
> Ze mną tak nie ma.
No tez właśnie; "stary se poradzi", mówię takie indywidualne, za każdym
razem "kopanie w interpretacjach jest niezdrowe.
<..>
>> A jak to zrobić?
> Wg mnie tylko w jeden sposób. Zapisem w rodzaju: czynności diagnostyczne,
> konserwacyjne, serwisowe, naprawcze (etc., etc.) dotyczące pomocy
> naukowych oraz wyposażenia sal lekcyjnych nie wchodzą w zakres obowiązków
> nauczyciela określonych pensum. Nauczyciel może być zatrudniony do
> wykonywania tych czynności na podstawie odrębnej umowy o pracę lub umowy
> cywilnoprawnej.
> Wszystko inne da własnie pole do "inicjatywy interpretacyjnej", której
> chcesz uniknąć.
A może lepiej określić, co robić powinien?
(sugeruję jednak "Ramowy zakres obowiązków...".
>>> Do wykonywania określonego typu pracy pracownik musi posiadać
>>> kwalifikacje/umiejętności - nauczyciel TI nie musi umieć nawet wymienić
>>> toneru w drukarce.
>> Znowu ten sprzęt!To nie problem i tak zwykle nie ma tonera przywiozą i
>> założą! Ale tu chodzi o przygotowanie i utrzymanie pracowni w ruchu,
>> więc
>> tylko diagnozowanie.
> Jeszcze nie widziałem żeby od diagnozy usterka ustąpiła. ;)
Ale trzeba choś wiedzieć czy elektryka, fachowca od sieci czy hardwaru, a
może wysłać monitor do serwisu?
<..>
> Posiadanie umiejętności wykonaywania żadnej z tych czynności nie jest
> wymienione w wymaganiach kwalifikacyjnych nauczyciela TI. Nie może więc
> być jego obowiązkiem. Zresztą, jak pisałem - obowiązki nauczyciela są
No tak ale chodzi o tzw "opiekuna" pracowni.
<...>
> To po co mnie pytasz, na co nauczyciel ma się powołać? Zadajesz konkretne
> pytanie, ale nie podajesz konkretnych okoliczności.
Okolicznoscią jest posiadanie pracowni pewnego (zwykle) std -określonego
typu.
>> "Ramowy zakres obowiązków opiekuna pracowni" powinien
>> powstać i obowiązywać.
> Jeden? Czy dla każdego typu pracowni oddzielny?
Jeden -ogólny.
.> Do tego trzeba by określić dodatki funkcyjne dla opiekunów. procedurę
> powierzania obowiązków (czy nauczyciel może odmówić? co jeśli stwierdzi,
> że nie posiada kwalifikacji do spełniania tej funkcji? przecież nie musi).
> Jak na razie nie przekonałeś mnie, nie widzę potrzeby powstawania takich
> tworów. Po co?
> Potrzebny jest konserwator, dyrektor znajduje i zatrudnia. Potrzebny
> adminohelpdesk - to samo.
Powtarzam pracownia ma serwer + stacje to odzielny twór. w szkole.
W jednym większym obiekcie może np. być:
Pracownie SBS 6.x NOV, SBS 2003 MS, SBS 2000, Netware 5 z bezdyskowymi,
biblioteka peer to peer ,do SMB.
W każdej jest inne oprogramowanie i opiekun. Do tego dochodzi łacze i dostęp
do Internetu.
Owszem ustalony serwis hardwarowy, ale adminowie układają sobie pracę każdy
inaczej i sobie wygodnie.
Jest ogólna "ramówka" szczegóły, się dogrywa szczególy i wybiera szefa, i
chodzi.
A nie, że ma chodzić bezfinansowo i mnie jak dyrekcję to nie obchodzi!
Albo od końca; jakieś Motyle, Beniaminy, monitoringi?!
RomanO
|