Re: do xrisa

From: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: do xrisa
Date: Fri, 25 Jul 2003 13:40:30 +0200

> :) A to dobre:)
> Jakim cudem oczekiwać poziomu opieki zdrowotnej jak w krajach
> cywilizowanych, skoro budżet "państwowej"ochrony zdrowia jest u nas o
> rząd wielkości mniejszy?
Nie wiem jak jest w krajach cywilizowanych bo nigdy nie byłem za granicą.

> Skoro tak, to wobec faktu, że płace w państwowej służbie zdrowia są na
> granicy przyzwoitości, a na kosztach leczenia nie ja już specjalnie jak
> oszczędzać - jak widać po prostu nie ma wyjścia z tej sytuacji bez
> radykalnej zmiany systemu.
> Skoro żyje z tego, co zarobi w gabinecie, to czego innego oczekujesz?
Np. tego żeby siedział tylko w prywatnym gabinecie. Nie zabraniam nikomu
zarabiać, ale to się odbija na pacjentach i na tym co lekarz musi zrobić na
państwowej posadzie. Niech zapłaci uczciwy podatek od przychodów z gabinetu.
> A z tą 'fuszerką' to nie jest tak. Lekarz może mieć mało czasu dla
> pacjenta i może nie rozmawiać z nim długo i przyjemnie, ale fuszerki
> sensu stricto popełniać po prostu nie może, żeby nie narazić się na
> poważne konsekwencje służbowe i prawne.
Wiem. Źle się wyraziłem. Chodziło mi dokładnie o to o czym piszesz.

> Uwierz mi, że się da. Wielu ludzi na świecie nie ma dostępu nawet połowy
> tych świadczeń, które u nas 'się należą'. Tylko, że tam nie wpisuje się
> w konstytucję obietnic bez pokrycia (czytaj - pełnego zakresu świadczeń
> na najwyższym poziomie dla każdego, za pieniądze na poziomie ułamka tych
> "światowych").
No i od jednego kłopotliwego pacjenta o którym pisała Joanna doszliśmy do
konstytucji. ;-)

> Powołanie, szanowny panie, to można mieć do wojska. Nazywa się to karta
> mobilizacyjna.
> Porównaj sobie zarobki lekarzy w krajach byłego bloku wschodniego.
> Zwłaszcza zwróć uwagę na naszych południowych sąsiadów.
Dlaczego mam porównywać zarobki kogokolwiek do innych krajów? póki co żyję w
polsce. i ten kraj bardziej mnie obchodzi.

> I uważasz, że uzdrowiło by to obecny system???
Nie wiem. ale wiem, że można szukać oszczędności nie tylko kosztem standardu
leczenia. Można też ciąć bezsensowne wydatki.

> Wystartuj w wyborach.
Nie ciągnie mnie do władzy i do polityki.

Ty i Xris udowadniacie ciągle, że sposób podejścia lekarza do chorego to
kwestia pieniędzy. Niestety, ale ja nie potrafię zrozumieć tego, że za kasę
mogę być dla kogoś bardziej lub mniej miły. A od tego zaczął się wątek. Żeby
bardziej przypilnować jednego pacjenta. No i doszliśmy do wniosku, że
wszystkiemu winna konstytucja. Nie jestem lekarzem. Jestem natomiast
pacjentem. Różnych lekarzy, czasem prywatnych gabinetów. Stać mnie na
zapłacenie kilkudziecięciu zł. za wizytę. Przynajmniej na razie. Mogę tylko
oceniać zachowanie i pracę lekarzy i pielęgniarek z tego co zaobserwowałem.
A widzę takie coś, że na pewno nie chiałbym leżeć w tym szpitalu, który
obserwowałem. Uważam, że dalsza dyskusja nie ma sensu, ponieważ ty nie
przekonasz mnie do swoich poglądów a ja do Twoich. Ja nawet nie rozumiem
dlaczego za podejście do chorych obwiniasz państwo i konstytucję.
Pozdrawiam
PawełJ