Re: dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy

From: P...@o...pl
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy
Date: Tue, 20 Dec 2005 11:53:25 +0100

"Marcin P." napisał(a):

> Co ty pozazdrościć, 15 cm styropianu na maksie to jest naprawdę ciepła
> ściana, + sąsiad który grzeje od dołu + stropodach wykonany raczej z podobną
> izolacją jak ściany.

To nie jest stropodach, tylko zwykła konstrukcja ciesielska. Pod dachem
jest jeszcze mieszkanie ze skosami, więc pewnikiem izolacja dachu
została solidnie zaprojektowana.

> Do kompletu brakuje jeszcze tylko rekuperacji która w
> zimie grzeje w lecie chłodzi i masz naprawdę spoko dom.

Rekuperacja w bloku - no chyba że zbiorcza, ale jakoś nie mogę sobie
tego wyobrazić. No i zasadnicze pytanie - przy takich kosztach
ogrzewania - czy jest sens ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach: