drylownica do śliwek

11. Data: 2007-08-08 13:37:58

Temat: Re: drylownica do śliwek
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:f998pj$a29$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Niezdrowe rozwiązanie. Pracy trochę jest z wykrawaniem, ale produkt
> zdrowszy
> i przy umiejętnym wycinaniu pestek nie wszystko ulega rozdrobnieniu -
> wiele
> połówek (więcej niż połowę poszło do słoików) z reszty powstały powidła i
> powidła śliwkowo-dyniowe.

Jak robisz powidła śliwkowo-dyniowe?

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

12. Data: 2007-08-08 14:34:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Jak robisz powidła śliwkowo-dyniowe?
>
> Pozdrawiam
> Barbara i Marysia

Z kwaśnych śliwek (a takie też mam) - doskonały zestaw - w pewnym sensie
niektórzy pogardzają dynią, ale dawniej robiono bardzo dużo marmolad z jej
dodatkiem - z korzyścią dla rodziny. Doskonałe do pieczywa np. bułki z
marmoladą (powidłem) i szklanka gorącego mleka - doskonała i nie obciążająca
kolacja. Do przekładania ciast - np. pierników i innych też. Dużo pojechało
do U.K. z zeszłorocznych zbiorów, z początku krzywili się lekko, ale okazało
się, że już nie ma... Córka dwa dni temu napisała, czy nie mam więcej - moja
wnusia - księżniczka Aryjka bardzo polubiła...

13. Data: 2007-08-08 14:42:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message
> Witam
>
> Śliwki niesamowicie obrodziły w tym roku.
> Zastanawiam sie nad drylownicą do śliwek, używa ktoś może takiego sprzętu?
> Może polecicie jakieś sprawdzone rozwiązania?

http://www.pigo.co.yu/pl/pdf/PG103_-_Maszyna_do_dryl
owania.pdf

14. Data: 2007-08-08 15:38:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message

> http://www.pigo.co.yu/pl/pdf/PG103_-_Maszyna_do_dryl
owania.pdf

http://www.comforthouse.com/plumstoner.html pod tym linkiem jeszcze inne
maszynki są, mnie ucieszyła maszynka do rozdrabniania pomidorów.

http://www.libtiff.org/products/CC/433/217433.html

http://www.domusonline.com/Merchant2/merchant.mvc?Sc
reen=PROD&Product_Code=36602&Category_Code=Gadgets&P
roduct_Count=18

http://www.kitchenresource.com/Products/Lurch/Lurchg
adgets.htm

Chciałbym dodać, że są obieraczki do jabłek - przy dużej ilości
przydatne - obierek nie wyrzucamy - można na nich lub z nich zrobić ocet
winny, jabłecznik, wysuszone nadają się na kompot.

15. Data: 2007-08-09 08:50:21

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z kwaśnych śliwek (a takie też mam) - doskonały zestaw - w pewnym
> sensie
> niektórzy pogardzają dynią, ale dawniej robiono bardzo dużo marmolad z jej

A dokładniej? Tzn. jakie proporcje mniej więcej śliwek w stosunku do dyni? I
czy wrzucasz wszystko razem do garnka, czy najpierw śliwki, otem dynię?

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

16. Data: 2007-08-09 11:16:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy wrzucasz wszystko razem do garnka, czy najpierw śliwki, otem dynię?

Proporcje, jak się domyślasz dowolne - dobieram tak, żeby nie były zbyt
słodkie...
Robię osobno do papki, mieszam i zagęszczam - na koniec do automatu do
pieczenia chleba, tutaj dopiero dodaję cukier zwykły - kryształ biały -
załączam na marmoladę (miesza i grzeje., nie muszę pilnować) i prosto do
słoików.

17. Data: 2007-08-09 13:56:03

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieczenia chleba, tutaj dopiero dodaję cukier zwykły - kryształ biały -
> załączam na marmoladę (miesza i grzeje., nie muszę pilnować) i prosto do

No ja niestety będę musiała sobie radzić mieszając, chyba, ze wstawię w
naczyniu żaroodpornym do piekarnika...

Dzięki bardzo. Chyba w tym roku wypróbuję i zrobię kilka słoiczków. Może
Małej zasmakują.

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

18. Data: 2007-08-09 16:06:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naczyniu żaroodpornym do piekarnika...
>
> Dzięki bardzo. Chyba w tym roku wypróbuję i zrobię kilka słoiczków. Może

Mojej Księżniczce Aryjce zasmakowały...... w Londynie.

19. Data: 2007-08-09 20:15:12

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno: to "zagęszczanie" oczywiście polega na odparowaniu, a nie
dodawaniu żelfixów i innych tego typu ulepszaczy?

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

20. Data: 2007-08-09 20:29:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno: to "zagęszczanie" oczywiście polega na odparowaniu, a nie
> dodawaniu żelfixów i innych tego typu ulepszaczy?
>
> Pozdrawiam
> Barbara i Marysia

Pewnie. Ale z nowych technologii nie wszystko jest złe... :-P)))

kielbasa z wegier
kurczak z rożna a mikrofalówka
Lodówka i zmywarka
pomidory suszone