e-deklaracje

21. Data: 2012-04-26 22:13:38

Temat: Re: e-deklaracje
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> [...]
> wiadomości news:jncg5q$pc4$1@node2.news.atman.pl...

> A kto tu pisze o oszukiwaniu? Chodzi o to, żeby nie płacić za bezdurno.
> Kiedyś pracowałem u faceta, który przez 5 lat wykazywał straty rocznie
> rzędu 20 miliardów (starych) złotych- a potem załozył nową, lepszą
> firmę- na kolejną żonę. Jak go skarbówka dorwała- skąd co ma- pokazał
> zaświadczenie z banku, że wziął kredyt. No i fajnie- bank potwierdził.
> Nikt się nie pokapował, że zastawem tego kredytu była jego zdeponowana w
> tym banku gotówka:-)
> No i ja też bym tak chciał- żeby nie płacić żadnego "janosikowego".

To nie jest płacenie janosikowego, to jest IMO zwykłe cwaniactwo i
oszukaństwo.
Można zbudować normalną firmę na normalnych zasadach, ba polskie prawo
nie zedrze z ciebie wszystkiego, jeśli działasz uczciwie. Zedrze sporo,
ale nie tylko z przedsiębiorców zdziera.
U nas przyjęło się tak, że żeby wydrzeć fiskusowi cokolwiek powstają
fikcyjne etaty, fikcyjne umowy i operacje gospodarcze.
Te małe trybiki w machinie polskiej gospodarki kradną aż miło, a potem
się dziwią, że system jest restrykcyjny.
A system statystycznie i tak wyłapuje bardzo mało takich oszustw.
Ok można zlikwidować system, wyzwolić gospodarkę, tylko kto wtedy będzie
chronił pracowników bez pensji, bez urlopów, kto zapewni byt
bezrobotnym, kto będzie finansował służbę zdrowia, szkolnictwo, wojsko,
administrację publiczną?

--

Paulinka

22. Data: 2012-04-26 22:45:01

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):

> [...]
> chronił pracowników bez pensji, bez urlopów, kto zapewni byt
> bezrobotnym, kto będzie finansował służbę zdrowia, szkolnictwo, wojsko,

Później Chiron powie że to winna Żydów. Mówiłem że antysemici kradną i
cwaniakują, to pasożyty społeczne. A jak forsy następnie na most
brakuje to wina Żydów oczywiście. I patrz jak Chirek ten mechanizm
potwierdza.

23. Data: 2012-04-27 05:22:39

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:jnchak$qi1$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
> kto będzie finansował służbę zdrowia, szkolnictwo, wojsko, administrację

Paulinko- przepraszam za porównanie, ale wśród Ukraińców jest jeszcze do tej
pory przekonanie, że jak ziemia, na której pracuje to będzie jego prywatna-
to kto mu zapewni wolne soboty, niedziele, 13 pensje etc? Państwo musi dbać
o sądownictwo, wojsko i policję. Czyli: monopol naprzemoc. Wszystko, co robi
państwo- jest o wiele droższe, gorsze oraz mniej wydajne od działań
prywatnych. No ale trudno sobie wyobrazić prywatne wojsko czy policję- lub
sądy- więc powinny być państwowe. Tam, gdzie to niezbędne- ale naprawdę
niezbędne- państwo powinno wkraczać ze swoją urzędowością.
W żadnym- ale to żadnym kraju państwo nie zapewnia nikomu np leczenia- a i
owszem, służbę zdrowia- to tak. Tylko służba zdrowia to rzesza urzędasów, na
których Ty płacisz. To, że chodzi się w Polsce i innych krajach
socjalistycznych do lekarza prywatnie, jeśli chcesz być leczona- jest normą.
W krajach, które są od nas bogatsze- po prostu jeszcze krócej się czeka na
specjalistę- ale i tak się czeka. To nieodłączny efekt państwowej służby
zdrowia. Amerykanie mają gigantyczne wydatki na zbrojenia. A także na służby
specjalne. Amerykańscy ekonomiści policzyli, że gdyby przyjąć wyłącznie
jedną formę podatku- VAT, to VAT25% na wszystko, bez żadnych odliczeń- w
pełni zastąpił by wszystkie obecne podatki. A system taki miałby tę
przewagę, że w zasadzie nie wymagał by kontroli skarbowej. Czyli: cała
rzesza urzędników (i tak mniejsza, niż u nas)- na bruk. No oczywiście
spowodowało to odrzucenie tego projektu- co ciekawe, naciskali na jego
odrzucenie przemysłowcy. Naciskali- bo oni świetnie omijają wszelkie ustawy
o podatku dochodowym, korzystaj z "rajów" podatkowych, etc- w efekcie ludzie
najbiedniejsi płacą dochodówkę- a oni niewiele, albo wręcz wcale.
Zobacz tu- Noblista- ekonomista ciekawie wyjaśnia ten mechanizm:

http://www.youtube.com/watch?v=aTYDn1NfRmQ&feature=g
-all-u
Przecież u nas jest tak samo. Kiedyś nawet prezes ZUS przyznał, że
największe wpływy maja z domów dziecka, szkół, i innych instytucji
państwowych.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

24. Data: 2012-04-27 06:15:32

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> Wysłałam w lutym i 2 tyg. później dostałam zwrot podatku :)

Też bym tak chciała, ale u mnie te księgowe najwyraźniej do zwolnienia, pity
dostałam dopiero w marcu.

qr.a

25. Data: 2012-04-27 10:57:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Apr 2012 07:22:39 +0200, Chiron napisał(a):

> Paulinko- przepraszam za porównanie, ale wśród Ukraińców jest jeszcze do tej
> pory przekonanie, że jak ziemia, na której pracuje to będzie jego prywatna-
> to kto mu zapewni wolne soboty, niedziele, 13 pensje etc?

Znam to z autopsji, poznałam takich ludzi stamtąd. A także takich, którzy
po 5 latach pracy w Polsce uważają, że nalezy im się tu emerytura... i inne
kwiatki. Homo sovieticus - temat rzeka.
--
XL smile
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

26. Data: 2012-04-27 14:08:09

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> [...]
> tej pory przekonanie, że jak ziemia, na której pracuje to będzie jego
> prywatna- to kto mu zapewni wolne soboty, niedziele, 13 pensje etc?

Żeby była jasność ja nie jestem zwolennikiem państwa socjalnego,
państwa, które kieruje każdą nawet najbardziej błahą sferą życia obywatela.

> [...]
> prywatne wojsko czy policję- lub sądy- więc powinny być państwowe. Tam,
> gdzie to niezbędne- ale naprawdę niezbędne- państwo powinno wkraczać ze

Oczywiście, tylko że takie zmiany (deregulacje) to żmudne i powolne
działanie, tutaj nie da się zrobić rewolucji, jak chciałby JWM JKM.

> [...]
> jest normą. W krajach, które są od nas bogatsze- po prostu jeszcze
> krócej się czeka na specjalistę- ale i tak się czeka. To nieodłączny

Nie czeka się wcale krócej, a przynajmniej taką opinię wyraziła moja
przyjaciółka, która wiele lat mieszkała w Kanadzie.

> [...]
> korzystaj z "rajów" podatkowych, etc- w efekcie ludzie najbiedniejsi
> płacą dochodówkę- a oni niewiele, albo wręcz wcale.

VAT to jest podatek obrotowy i nie ma nic wspólnego z podatkiem dochodowym.
> [...]
> Przecież u nas jest tak samo. Kiedyś nawet prezes ZUS przyznał, że
> największe wpływy maja z domów dziecka, szkół, i innych instytucji

Nie posłucham pana Friedmana, bo mnie się głos w kompie zepsuł, a
napisów po polsku ni ma.
Sądzac po komentarzach pod linkime, chodzi Ci chyba o to, ze coś
sztucznie państwowo zarządzone, winduje ceny na rynku, a dodatkowo
zapewnia państwu stałe wpływy z rozmaitych danin, bo na te daniny
państwo samo wyrzuca kasę. Czy tak? czy coś źle zrozumiałam?

--

Paulinka

27. Data: 2012-04-27 14:14:27

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> Też bym tak chciała, ale u mnie te księgowe najwyraźniej do zwolnienia,
> pity dostałam dopiero w marcu.

do 29 lutego miały czas, widać powinnaś się z tym działem bardziej
zaprzyjaźnić ;)

--

Paulinka

28. Data: 2012-04-27 15:48:41

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:jne98c$114$1@node2.news.atman.pl...

> VAT to jest podatek obrotowy i nie ma nic wspólnego z podatkiem
> dochodowym.
Paulinko - właśnie_to_napisałem. "Herbaciarze" chcieli wprowadzić 25%VAT- z
jednoczesną likwidacją wszystkich pozostałych podatków.

> [...]
> państwowo zarządzone, winduje ceny na rynku, a dodatkowo zapewnia państwu
> stałe wpływy z rozmaitych danin, bo na te daniny państwo samo wyrzuca

Przede wszystkim- że na socjalu, na którego istnienie tak naciskają biedni-
biedni zyskują najmniej

serdecznie pozdrawiam

Chiron

29. Data: 2012-04-27 16:01:02

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> Paulinko - właśnie_to_napisałem. "Herbaciarze" chcieli wprowadzić
> 25%VAT- z jednoczesną likwidacją wszystkich pozostałych podatków.

Znaczy mieliby zlikwidować podatki pośrednie? No way! Żaden rząd na to
nigdy się nie zgodzi i nie dlatego, ze to rozsądne, ale dlatego, że jak
się zgodzi to de facto sam się powiesi.
W Polsce, a w sumie w każdym innym "demokratycznym" kraju świadomość ile
nam _kradnie_ państwo jest znikoma. Będziemy się przynajmniej do naszej
śmierci w tym systemie kisić.

-all-u

> Przede wszystkim- że na socjalu, na którego istnienie tak naciskają
> biedni- biedni zyskują najmniej

Niemniej to jest jakaś stała, oficjalna i w sumie bezpieczna rzecz.
Ludzie chcą bezpieczeństwa. W iluś milionowym kraju jest mały procent
ludzi zaradnych, reszta liczy na pomoc, czy to państwa czy dobrego pana,
bo jaka to różnica. IMO za dużo się oczekuje od własności jako takiej.
Gros ludzi z tego nie skorzysta. Powiesz, ze kiedyś to funkcjonowało,a
ja Ci powiem, że w XXI wieku nie da sie wrócić do przeszłości, trzeba
sobie poradzić z teraźniejszością.

--

Paulinka

30. Data: 2012-04-27 16:45:43

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:jnefs0$85v$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
> W Polsce, a w sumie w każdym innym "demokratycznym" kraju świadomość ile
> nam _kradnie_ państwo jest znikoma. Będziemy się przynajmniej do naszej

pasożytowanie kończy się, jak żywiciel kona- co własnie IMO obserwujemy.

> [...]
> że w XXI wieku nie da sie wrócić do przeszłości, trzeba sobie poradzić z

To temat na bardzo długi wątek. IMO- w super- telegraficznym skrócie: wojna,
która wymusi pewne rzeczy i przekona ludzi do pewnych idei. Ludzi- którzy
przeżyją...IMO- nie daleko nam do takiej wojny

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Dlaczego