Re: edukacja wczesnoszkolna - podręcznik

From: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: edukacja wczesnoszkolna - podręcznik
Date: Mon, 19 Oct 2009 10:42:10 +0200

Użytkownik " Ania" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:hbfr7o$prs$1@inews.gazeta.pl...

> Hmmm, moje dziecko uczy się z tej ksiązki, z tym, że nie mam pojęcia czy
> jest dla ucznia o zwiększonej dojrzałości szkolnej.
> Ostatnio poznali literki "ą" i "ę". Cyferek jeszcze nie poznawali.
> Poza tym malują, lepią z plasteliny i rysują no i oczywiście duzo śpiewają
>
> Pozdrawiam,

Na stronie wydawnictwa jest informacja o dwóch propozycjach podręczników do
1 kl.

Dziękuję za informację, u nas "ą" i ę" były dwa tygodnie temu, na początku
ubiegłego tygodnia była litera "C" wg tego podręcznika,cyferki jesteśmy na
etapie "4", oprócz tej książki "wycinanka" właściwie zajęć plastycznych nie
ma- w ogóle bez sensu, bo i tak większość z tej wycinanki została zlecona
rodzicom do wycięcia w domu. Wg wydawnictwa ten pakiet ma wprowadzać litery
przez 5 miesięcy, jak to dalej pójdzie w takim tempie może zajmie to 2 - 2,5
miesiąca.

Jak to możliwe, że we wszystkich okolicznych szkołach tempo nauki wg nowej
podstawy programowej jest dużo wolniejsze/więcej czasu jest na utrwalenie
materiału, nawet porównując to ze starą podstawą programową wg której w
ubiegłym roku w pierwszej klasie uczyła się moja starsza córka, tempo było
też dużo wolniejsze, jeszcze na początku drugiego semestru było wprowadzanie
liter.

Jak w realny sposób można wpłynąć/ jakich argumentów użyć/ na czym się
oprzeć, aby nauczyciel więcej czasu poświęcał na utrwalenie materiału,
poświęcał więcej czasu na rozwijanie różnych umiejętności dziecka?

Pozdrawiam

Monika