edukacja wczesnoszkolna - podręcznik "Już w szkole"

1. Data: 2009-10-14 09:15:27

Temat: edukacja wczesnoszkolna - podręcznik "Już w szkole"
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Państwa ma pierwszaka i dziecko w ramach edukacji wczesnoszkolnej
korzysta z podręczników:
"Nowe Już w szkole" - pakiet dla ucznia o większej dojrzałości szkolnej ?

Co dziecko obecnie przerabia w szkole - jaka literka jest teraz przerabiana,
co z matematyki i czy oprócz tej wydzieranki dzieci cokolwiek innego robią,
aby ćwiczyć rękę (malowanie, lepienie,wycinanie,wydzieranie itd)?

Bardzo proszę o informację

Monika

2. Data: 2009-10-18 19:44:56

Temat: Re: edukacja wczesnoszkolna - podręcznik
Od: " Ania" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni|<...@p...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> co z matematyki i czy oprócz tej wydzieranki dzieci cokolwiek innego robią,
> aby ćwiczyć rękę (malowanie, lepienie,wycinanie,wydzieranie itd)?

Hmmm, moje dziecko uczy się z tej ksiązki, z tym, że nie mam pojęcia czy to
jest dla ucznia o zwiększonej dojrzałości szkolnej.
Ostatnio poznali literki "ą" i "ę". Cyferek jeszcze nie poznawali.
Poza tym malują, lepią z plasteliny i rysują no i oczywiście duzo śpiewają

3. Data: 2009-10-19 08:42:10

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Ania" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ostatnio poznali literki "ą" i "ę". Cyferek jeszcze nie poznawali.
> Poza tym malują, lepią z plasteliny i rysują no i oczywiście duzo śpiewają

Na stronie wydawnictwa jest informacja o dwóch propozycjach podręczników do
1 kl.

Dziękuję za informację, u nas "ą" i ę" były dwa tygodnie temu, na początku
ubiegłego tygodnia była litera "C" wg tego podręcznika,cyferki jesteśmy na
etapie "4", oprócz tej książki "wycinanka" właściwie zajęć plastycznych nie
ma- w ogóle bez sensu, bo i tak większość z tej wycinanki została zlecona
rodzicom do wycięcia w domu. Wg wydawnictwa ten pakiet ma wprowadzać litery
przez 5 miesięcy, jak to dalej pójdzie w takim tempie może zajmie to 2 - 2,5
miesiąca.

Jak to możliwe, że we wszystkich okolicznych szkołach tempo nauki wg nowej
podstawy programowej jest dużo wolniejsze/więcej czasu jest na utrwalenie
materiału, nawet porównując to ze starą podstawą programową wg której w
ubiegłym roku w pierwszej klasie uczyła się moja starsza córka, tempo było
też dużo wolniejsze, jeszcze na początku drugiego semestru było wprowadzanie
liter.

Jak w realny sposób można wpłynąć/ jakich argumentów użyć/ na czym się
oprzeć, aby nauczyciel więcej czasu poświęcał na utrwalenie materiału,
poświęcał więcej czasu na rozwijanie różnych umiejętności dziecka?

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2009-10-19 12:44:06

Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni|<...@p...wp.pl> napisał(a):

> Dziękuję za informację, u nas "ą" i ę" były dwa tygodnie temu, na początku
> ubiegłego tygodnia była litera "C"

No to faktycznie pędzicie z materiałem. My dzisiaj poznaliśmy literkę R i
cyferkę 1 i 2 i uważam że to tempo jest wystarczająco szybkie

Łóżko piętrowe czy coś innego ?
Przedszkole publiczne a niepubliczne ...
Restauracja przyjazna dzieciom-Poznań?
Sekcja porządkowa
ubezpieczenie NNW