elektryka - podlaczenie

21. Data: 2010-08-17 11:48:21

Temat: Re: elektryka - podlaczenie
Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
news:4c6a7215$0$21004$65785112@news.neostrada.pl...

> To w niebieskim nie ma prądu? To może go uciąć? Będzie działać?

W otwartym obwodzie nie ma.

22. Data: 2010-08-17 11:53:50

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote in message

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> W otwartym obwodzie nie ma.

Są - błądzące prądy kulturowe Werbatymskiego.

23. Data: 2010-08-17 12:13:41

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sie, 13:45, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:

> Ta zasada obowišzywała dawniej, kiedy urzšdzenia nie miały podwójnej
> izolacji. Pewnie jeszcze obowišzuje w NIemczech, skšd małpujemy wiele rzeczy
> bez refleksji...  Tusk tak robi.

Tak robi każdy profesjonalny i szanujący swoją robotę elektryk i po
przestrzeganiu tej zasady można zwykle odróżnić robotę fachowca od
dłubaniny Pana Kazia.
Kwestia kultury elektrycznej po prostu.

J.

24. Data: 2010-08-17 12:28:58

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
googlegroups.com...
> [...]

Tak robi każdy profesjonalny i szanujący swoją robotę elektryk i po
przestrzeganiu tej zasady można zwykle odróżnić robotę fachowca od

Nie ma to jak wiara w dekret, a nie każdy chuj na swój strój... :-))))))))))

25. Data: 2010-08-17 12:47:03

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sie, 14:28, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:

> Nie ma to jak wiara w dekret, a nie każdy chuj na swój strój... :-))))))))))

Jaki dekret, człowieku obudź się!
Na to, jak już była tu mowa, żadnego dekretu nie ma, to tylko
zwyczaj.
Dzieńdobry , przepraszam i dowidzenia też nie mówisz, bo żadnego
dekretu na to nie ma?

J.

26. Data: 2010-08-17 13:18:30

Od: janek <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Prąd płynie każdym z tych trzech przewodów. Najmniejszy oczywiście
> uziemieniem, bo tam prawie go nie ma, a przynajmniej nie powinno być.
> Niebieski i brązowy to te przewody, którymi płynie prąd do zasilania
> urządzenia. Różnią się one potencjałem. W prawidłowo podłączonej instalacji
> w obu płynie prąd o tej samej wartości.
>
> Dlatego nie da się podłączyć przewodów w ten sposób, że w jednym będzie
> prąd, a w drugim go nie będzie.
> Tumanie!
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Brak ci argumentów ze używasz wyzwisk ? Jakbyś czytał ze zrozumieniem
to bys wiedział ze autor mówiąc o pradowym przewodzie miał na myśli
fazowy (prosze nie udawaj głupszego niż jesteś)Teraz małe
doswiadczenie zrób, weź do ręki przewód inny niż ochronny i inny niż
neutralny a druga ręką schwyć uziomu .
Przynajmniej jednego pseudo doradce bedzie mniej.

27. Data: 2010-08-17 16:34:37

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-08-16 14:51, Jan Kowalski wrote:
> Niebieski podłącz tam gdzie nie ma prądu a brązowy tam gdzie jest. Nie wiem
> czy u Ciebie jest po lewej czy po prawej stronie...

A najprosciej to sprawdzic organoleptycznie - palec w dziure w gniazdku,
jak kopnie to znaczy, ze prąd tam jest...

Niech to jednak zleci elektrykowi. Bo moze sie skonczyc jak u mojego
sasiada. Facet po studiach (nie wazne jakich, ale wyksztalcenie w
rubryczkach rozniastych wpisuje "wyzsze") podlaczal "zyrandol". Po
skonczeniu prac okazalo sie, ze ... nie swieci.
Jako pierwsza instancja "fachowcow" zostalem poproszony o pomoc. Po
wstepnych ogledzinach okazalo sie, ze facet podlaczyl tylko jeden
przewod ("a po co ten drugi, skoro zyranol ma tylko jedna zarowke?...").
Udzielilem mu krotkiej instrukcji, ze nalezy jednak podlaczyc dwa
"kabelki", po czym nieopacznie spytalem o to, jakimi narzedziami
wykonywal prace i czy upewnil sie, ze w kabelkach nie ma tego
oslawionego "prądu". Okazalo sie, ze facet ma tylko metalowy/odpustowy
srubokret, a cos takiego jak neonowka to dla niego szczyt
specjalistycznego wyposazenia jakis kosmicznych laboratoriow...

Pozdro

Maseł

28. Data: 2010-08-17 18:53:32

Od: "JeSt" <o...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
1g2000yqa.googlegroups.com...
>Teraz małe
> doswiadczenie zrób, weź do ręki przewód inny niż ochronny i inny niż
> neutralny a druga ręką schwyć uziomu .
> Przynajmniej jednego pseudo doradce bedzie mniej.

Neutralnego + uziom też bym nie polecał.

29. Data: 2010-08-17 19:12:37

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JeSt" <o...@w...eu> napisał w wiadomości
> Neutralnego + uziom też bym nie polecał.

Przy otwartym obwodzie bez odbiornika nie kopnie.

30. Data: 2010-08-17 20:42:43

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesuaw P. wrote:
> Płyta indukcyjna.
> Kabel kończy się "zarobionymi" końcówkami.
> Żółto-zielony, niebieski i brązowy.
>
> Te końcówki chcę zamknąć we wtyczce, plus, minus i uziemienie.

pierwsze pytanie jaki prad maksymalny ma ta twoja kuchnia, zwykłe wtyczki
tylko do 16A.

powyżej 16A wypada zstosowac specjalne większe wtyki i gniazda. albo
zastosować podłączenie na sztywno.

TERA JA !!!
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Zmywarka Whirlpool (ADG 7665)
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Blat kuchenny olejowanie po montażu?