energetyczne koktaile

1. Data: 2006-03-27 12:15:37

Temat: energetyczne koktaile
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stałam się szczęśliwą posiadaczką blendera i mam zamiar poeksperymentować z
energetycznymi koktailami na śniadanie (znaczy się pożywnymi, nie planuję
czegoś w rodzaju red bulla ;-) ). Dla mnie to idealne rozwiązanie, bo rano
mam totalny jadłowstręt, a taki koktailik wypije z apetytem.

Mam więc prośbę o podpowiedzi. Na razie przyszły mi do głowy takie
składniki:
- miód
- płatki owsiane
- otręby
- kiełki
- banany

Co jeszcze pasuje do takiego śniadaniowego koktailu? I czym najlepiej to
"rozrzedzać"? Jogurtem naturalnym, mlekiem, mlekiem sojowym?

Aha, piłam parę razy pyszne koktaile śniadaniowe w warszawskiej cafe 6/12 na
Żurawiej. Może ktoś kojarzy co oni tam dobrego dodają?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

2. Data: 2006-03-27 12:48:27

Temat: Re: energetyczne koktaile
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"notujaca" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
> na
> Żurawiej. Może ktoś kojarzy co oni tam dobrego dodają?

Proponuję dodatek musu z marchwi i/lub musu z dyni, solidny zastrzyk
witaminy A w karotenie.

3. Data: 2006-03-27 13:08:07

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a) 27/03/2006 14:48:

> Proponuję dodatek musu z marchwi i/lub musu z dyni, solidny zastrzyk
> witaminy A w karotenie.

Nawet myślałam o czymś takim, ale sokowirówki niestety się jeszcze nie
dorobiłam :-( Czy może być np. karotka, albo soczek jednodniowy? Tyle że mus
to powinno być chyba gęstsze?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

4. Data: 2006-03-27 13:24:05

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> Nawet myślałam o czymś takim, ale sokowirówki niestety się jeszcze nie
> dorobiłam :-( Czy może być np. karotka, albo soczek jednodniowy? Tyle że
> mus
> to powinno być chyba gęstsze?

A malakser nie chwyci i nie zmieli w miazgę?

DJD

5. Data: 2006-03-27 13:26:50

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a) 27/03/2006 15:24:

> Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> A malakser nie chwyci i nie zmieli w miazgę?

Na to nie wpadłam... Z tym że nie mam takiego robota-malaksera, tylko
blender, taki mikser jedynie z dzbankiem. W instrukcji mam zastrzeżenie że
służy tylko do przygotowywania napojów, ale marchewka specjalnie sucha nie
jest, no i skoro lód rozdrabnia, to chyba i z marchewką sobie poradzi...
Tylko właśnie się zastanawiam, jaka będzie konsystencja takiej
zblenderowanej marchewki. No cóż, pisałam że muszę poeksperymentować :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

6. Data: 2006-03-27 13:30:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nawet myślałam o czymś takim, ale sokowirówki niestety się jeszcze nie
> dorobiłam :-( Czy może być np. karotka, albo soczek jednodniowy? Tyle że

Mus nie w sensie samego soku... Ot, utartą lub zmiksowaną marchew i dynię...
:)

7. Data: 2006-03-27 13:42:48

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest, no i skoro lód rozdrabnia, to chyba i z marchewką sobie poradzi...
> Tylko właśnie się zastanawiam, jaka będzie konsystencja takiej

Ja też mam tylko taki dzbanek z nożykiem. Używałem zazwyczaj do robienia
zup-kremów błyskawicznych.

DJD

8. Data: 2006-03-27 16:01:31

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

notujaca wrote:
> [...]
> Tylko właśnie się zastanawiam, jaka będzie konsystencja takiej
> zblenderowanej marchewki. No cóż, pisałam że muszę poeksperymentować :-)

Ja uzywam to do robienia plackow ziemniaczanych - ziemniaki kroje w
kostke i dodaje w malych ilosciach - swietnie daje sobie rade, wiec
marchew tez pewnie zetrze.
MB

9. Data: 2006-03-28 19:59:49

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i dodaje w malych ilosciach - swietnie daje sobie rade, wiec marchew tez

Na ile osób robisz te placki. Podoba mi się Twój pomysł, bo dość mam swojej
sokowirówki (ogromna, PRL-oska, dużo z nią zamieszania).

Anet

10. Data: 2006-03-29 16:31:54

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Anet wrote:

> Na ile osób robisz te placki. Podoba mi się Twój pomysł, bo dość mam swojej
> sokowirówki (ogromna, PRL-oska, dużo z nią zamieszania).
>

> Anet

Na dwie - trzy. Jesli pokroisz ziemniaki w mala kostke, robi sie to
blyskawicznie, a potem juz w misce dodaje jajko, make, sol, pieprz.
Czasami dodaje surowa cebule do tych ziemniakow, tez sie zmieli na
papke, ale niektorzy lubia czuc posiekana cebule w plackach, wedle
gustu. Gdy mam zamiar jesc placki z cukrem i smietana, nie dodaje
cebuli, ale dodaje kawalek jablka do blendera.

MB

Tatarak do chleba?
Czy ktoś ma może doświadczenie...
eskalopkii - jak?