Re: gen niewiernosci (link)

From: Elske <k...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: gen niewiernosci (link)
Date: Thu, 14 Sep 2006 12:22:19 +0200
<ecqku8$du0$1@atlantis.news.tpi.pl> <ecruui$ckc$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ee4cou$gfo$1@nemesis.news.tpi.pl> <1184244.l5XvH1B1Yj@Marcin_Ciesielski>
<ee5kqk$mk7$2@nemesis.news.tpi.pl> <ee5ltu$k68$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ee5pe1$4mq$1@nemesis.news.tpi.pl> <ee5rec$glb$1@news.onet.pl>
<ee5s32$apv$1@nemesis.news.tpi.pl> <ee6sbc$8jq$1@news.onet.pl>
<ee70uh$o96$1@atlantis.news.tpi.pl> <ee8sg5$pbm$1@inews.gazeta.pl>
<ee94rr$hhl$2@nemesis.news.tpi.pl> <ee9aib$lsg$1@inews.gazeta.pl>
<ee9b49$499$1@nemesis.news.tpi.pl> <ee9cl1$23j$1@inews.gazeta.pl>
<ee9dn8$9n8$1@nemesis.news.tpi.pl> <ee9hbi$kth$1@inews.gazeta.pl>
<ee9i29$j17$1@atlantis.news.tpi.pl> <ee9p7s$q6f$1@inews.gazeta.pl>
<eeatiq$5lt$1@atlantis.news.tpi.pl> <eeb7kk$r8q$1@inews.gazeta.pl>

krys napisał(a):

> Aha, ja nie wiem, czy bym miała, za Ty wiesz, ze miałabym, chociaż nie
> znasz minie zupełnie, ani trochę.

Po prostu taka jest konstrukcja psychiczna kazdego zdrowego człowieka.
Nie ja to wymyśliłam.

> Cała Ty.

Widzę, że Ty mnie znasz zupełnie?

> Skąd pewność,ze większośc miałaby?

Psychologia.

> Tak mamusiu.

I chamsko w dodatku.

> Ale ja tylko odpowiadam na Twoją sugestię. Tyle, ze w
> żołnierskich słowach.

Ja nie napisałam, że Ty masz sie leczyć, ale widocznie w zacietrzewieniu
Ci to umknęło.

> Podejmiesz się wejść w gniazdo terrorystów i opowiadać im biografię
> Ghandiego, tudzież przekazać im własne przekonania?

Bałabym się. Ale bardziej sobie to wyobrażam niż strzelanie do
bezbronnych ludzi.

> Tez chciałabym, żeby na świecie były tylko kwiatki i motylki, bo sa
> piękne i w ogóle, ale zdaję sobie sprawę z tego,ze istnieje tez ta
> mniej różowa strona życia, i sa tacy, co kwiatki i motylki maja gdzieś,
> bo przyszło im żyć w innej rzeczywistości.

Ale zdajesz sobie sprawę, że to własnie od nas zależy jaka ta przyszłość
będzie? To tak jak z wyborami: "nie idę bo i tak mnie przegłosują".
Tylko że jeśli wszyscy tak postąpią to do czego dojdziemy?

> Jak się z nią spotkasz twarzą w twarz, to pogadamy.

Z kim? Ze sprawiedliwością, większością czy encyklopedią?

> Skąd znowu wiesz, że
> większość wierzy?

Czytam. Dużo. I bynajmniej nie romansideł.

> Potraktuj Encyklopedię jako tytuł i nie bedziesz
> musiała się czepiać. BTW czym się charakteryzuje normalny człowiek?

> O wendetach słyszałaś? Są normalne w pewnych regionach.

Nie regionach, tylko środowiskach. Przestępczych. To jest Twoim zdaniem
norma?

> Tak samo, jak
> harakiri było czymś oczywistym dla Japończyków . A o co chodziło w
> Dubrowce i Oseti wg. Ciebie? Bo wg. mnie wcale nie wiadomo, kto i tak
> naprawdę to zrobił, nieznane są bowiem ścieżki służb specjalnych.

Czeczeńcom chodziło o pokazanie co się dzieje, o zwrócenie uwagi na
siebie, na problem, na konflikt z rządem rosyjskim i na straszne rzeczy,
które w związku z Tym w Czeczenii się dzieją. Nie sądzę, żeby
przewidzieli na Dubrowce postępowanie specnazu. To było potknięcie. Ale
zakończenie akcji w Oseti było absolutnie przewidywalne. I dlatego nie
rozumiem Oseti. Po Dubrovce ludzie im współczuli. Po Oseti ich
nienawidzą a obawiam się, że nie o to im chodziło. Oni nie prowadzą Dżihadu.

> To, że mają prawio do własnych przekonań.

I w imię tych przekonań mają prawo zabijać niewinnych ludzi? Kto im dał
to prawo? Własna krzywda? Przecież czyniąc zło przyczyniają się do
następnego zła. Pomijam spokój sumienia. Znasz takie przysłowie "kto
sieje wiatr ten zbiera burzę"? A może co innego: "moja wolność kończy
się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka". Taki mord jest
skrajnie zły i żadna przyczyna go nie usprawiedliwia.

> A że one się gryzą z naszymi -
> dopóki nie spróbujemy ich zrozumieć, dopóty oni będą do nas przemawiać
> w sobie znany sposób.

Bynajmniej. Zawsze będą przemawiać w ten sposób, bo jak się raz zacznie
to potem trudno przestać. I już zawsze będą patrzeć na nich przez
pryzmat tego, co zrobili. Chyba, ze "odkupią winy" (brakuje mi lepszego
sformułowania). Ale na to się nie zanosi.

> Och, ide się obwiecsić, ulżę światu. Ale przynajmniej nie jestem
> hipokrytką i nie udaję, że szambo pachnie wanilią.

Obrażasz mnie, bo... ?

> Pomału pisze się razem :->

Racja.

> Płaczą? W życiu nie widziałam płaczącego psa.

Ja widziałam. Nie raz.

> Oczywiście. Ma swoich faworytów, którzy nie wejdą na podwórko za żadne
> skarby, jeśli się ich nie wprowadzi - zasłużyli się. A dla innych to
> pies do rany przyłóż.

Ano widzisz. A Saddam zabił tysiące cywilów, bo na pieńku z rządem ( a
więc wg. niego z całą Ameryką). I tu jest różnica. Że on nie zabija
sprawców swojego... hm... nieszczęścia? tylko ludzi, których w życiu nie
widział na oczy.

E.

--
*Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis
na płytach darowanych Mojżeszowi. Przykazanie było
tylko jedno: "Nie z czasownikami pisze się osobno:
nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż...*