Re: ginekolog i badanie

Data: 2001-01-30 16:06:28
Temat: Re: ginekolog i badanie
Od: <x...@p...onet.pl>

Gregg wrote

> Ale np. konieczność badania na fotelu w celu przedłużenia pigułek
> czy to nie przesada? Dradam mówi że tak.
> Po co to jest?
> Chyba tylko po to aby zniechęcić do antykoncepcji hormonalnej.

Hola, hola !
Tego to ja nie napisalem. Ja tylko napisalem, ze za pierwszym razem mozna dac
pigulki, na 3 miesiace, bez badania.
Potem kobieta/dziewczyna jest badana co roku przez swojego lekarza domowego
(family practitioner lub jak kto woli general practitioner ) (complete physical
wlaczajac PAP) i wtedy dostaje recepte na kolejny rok.

Co do dostepu do pigulek (BCP) w Polsce nie bede sie wypowiadal, bo sie na tym
nie znam . Wiem, ze trzeba za lepsze placic, a gorsze sa ze znizka. Te gorsze
sa tak zle, ze na swiecie ich juz dawno nie ma.
Przynajmniej mam takie sygnaly z Polski od pacjentow ktorzy do mnie pisza i od
lekarzy z ktorymi koresponduje.

Pozdrawiam

dradam

PS. To co pisze pokazuje problem jaki sie ma , gdy chce sie udzielic medycznej
informacji na internecie. Bo mimo, ze pisze wszystko jasno, to pozostaje
kwestia interpretacji, ktorej nie mozna sprawdzic.